Zobrazit minimální záznam

Bullying in School Related to Pupil's Family Environment
dc.contributor.advisorZvírotský, Michal
dc.creatorKoucká, Veronika
dc.date.accessioned2018-02-15T10:56:31Z
dc.date.available2018-02-15T10:56:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28955
dc.description.abstractDespite the development of promising peer group and school environment research efforts, the role of family in bullying and its amelioration is less clearly developed. Nevertheless, family factors are thought to provide a crucial foundation for social interactions and aggressive behavior in childhood. For example, children maltreated by parents are thought to be more likely to display patterns of violence and victimization in extra-familial relationships. The purpose of this thesis is to discuss accessible body of research related to bullying problem in association with family relations, communication and education patterns. The last chapter focuses on family-based intervention, especially in families of bullying children. Empirical findings have uncovered specific family factors that may explain the occurrence of bully/victim problems at school. Interventions that include the family may be an effective way to reduce extensive suffering of children at schools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractHlavní pozornost v oblasti výzkumu šikany je zaměřena na skupinové jevy, roli učitele a školní prostředí, kdežto téma rodiny stojí spíše na okraji vědeckého zájmu. Rodinné faktory přitom hrají v sociálních vztazích a agresivních projevech dětí klíčovou roli. Například děti týrané svými rodiči budou s větší pravděpodobností projevovat násilné či viktimizující chování také ve vztazích mimo rodinu. Cílem této práce je podat přehled o současných zahraničních výzkumech na téma šikany v souvislosti s rodinnými vztahy, komunikací v rodině a výchovou žáků. Poslední kapitola je věnována významu terapeutických zásahů do rodinných vztahů, a to především v rodinách šikanujících dětí. Ukazuje se, že v rodinách agresorů i obětí je možné vypozorovat určité specifické rysy, které představují rizikové faktory pro rozvoj šikany mezi dětmi. Vhodná rodinná terapie podpořená intervencí v rámci třídního kolektivu tak může výrazně zmírnit rozšířené trápení dětí na školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠikana ve škole v souvislosti s rodinným prostředím žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId68917
dc.title.translatedBullying in School Related to Pupil's Family Environmenten_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
dc.identifier.aleph002027720
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavní pozornost v oblasti výzkumu šikany je zaměřena na skupinové jevy, roli učitele a školní prostředí, kdežto téma rodiny stojí spíše na okraji vědeckého zájmu. Rodinné faktory přitom hrají v sociálních vztazích a agresivních projevech dětí klíčovou roli. Například děti týrané svými rodiči budou s větší pravděpodobností projevovat násilné či viktimizující chování také ve vztazích mimo rodinu. Cílem této práce je podat přehled o současných zahraničních výzkumech na téma šikany v souvislosti s rodinnými vztahy, komunikací v rodině a výchovou žáků. Poslední kapitola je věnována významu terapeutických zásahů do rodinných vztahů, a to především v rodinách šikanujících dětí. Ukazuje se, že v rodinách agresorů i obětí je možné vypozorovat určité specifické rysy, které představují rizikové faktory pro rozvoj šikany mezi dětmi. Vhodná rodinná terapie podpořená intervencí v rámci třídního kolektivu tak může výrazně zmírnit rozšířené trápení dětí na školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enDespite the development of promising peer group and school environment research efforts, the role of family in bullying and its amelioration is less clearly developed. Nevertheless, family factors are thought to provide a crucial foundation for social interactions and aggressive behavior in childhood. For example, children maltreated by parents are thought to be more likely to display patterns of violence and victimization in extra-familial relationships. The purpose of this thesis is to discuss accessible body of research related to bullying problem in association with family relations, communication and education patterns. The last chapter focuses on family-based intervention, especially in families of bullying children. Empirical findings have uncovered specific family factors that may explain the occurrence of bully/victim problems at school. Interventions that include the family may be an effective way to reduce extensive suffering of children at schools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020277200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV