Zobrazit minimální záznam

Adults with Specific Learning Disabilities and/or AD(H)D - coping with the handicap
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorPospíšilová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-20T21:52:42Z
dc.date.available2017-04-20T21:52:42Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28953
dc.description.abstractTématem bakalářské práce jsou dospělí jedinci s diagnózou specifické poruchy učení a chování se zaměřením na jejich vyrovnávání se s tímto handicapem v dospělém věku. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Úvodní kapitola teoretické části je věnována základní terminologii specifických poruch učení a chování, jejich projevům a emocionálním a sociálním aspektům vyplývajícím z této diagnózy v dětském věku. Další kapitola se zabývá dospělými jedinci se specifickými poruchami učení a chování s důrazem na negativní projevy těchto poruch, které mohou způsobovat obtíže při výkonu povolání. Závěrečná kapitola teoretické části obsahuje popis nejčastějších emočních reakcí, kterými trpí dospělí jedinci s diagnózou specifických poruch učení a chování. Cílem praktické části je popis procesu vyrovnávání se s handicapem v podobě specifických poruch učení a chování v dospělém věku. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které se nejprve zaměřuje na popis problémů v zaměstnání a při studiu na vysoké škole vyplývajících z diagnózy specifických poruch učení a chování. Dále je pozornost věnována negativním pocitům, kterým čelí účastníci výzkumného šetření s diagnózou specifických poruch učení a chování v každodenním životě. Významnou část výzkumu tvoří popis strategií vyrovnávání se s obtížemi, jejichž příčinou...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D, namely on their coping strategies in adulthood. The thesis is traditionally divided into theoretical and empirical part. The first chapter of the theoretical part explains basic terminology linked with specific learning disabilities and/or AD(H)D, their symptoms, and emotional and social aspects of the deficit in the early age. The next chapter concentrates on adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D, especially a negative impact of their difficulties which make work achievements complicated. The final chapter of the theoretical part describes typical emotional reactions which adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D suffer from. The aim of the practical part is to describe the process of coping with the handicap of specific learning disabilities and/or AD(H)D. The research uses a qualitative methodology. It first states problems at work and in the course of university study which are connected with specific learning disabilities and/or AD(H)D. Further the attention is paid to negative emotions which adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D face in everyday life. A crucial part of the research involves a description of coping strategies of the interviewed adults. A next...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifické poruchy učení a chování u dospělých jedinců - vyrovnávání se s handicapemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74833
dc.title.translatedAdults with Specific Learning Disabilities and/or AD(H)D - coping with the handicapen_US
dc.contributor.refereeBřečková Chalupová, Eva
dc.identifier.aleph001864163
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce jsou dospělí jedinci s diagnózou specifické poruchy učení a chování se zaměřením na jejich vyrovnávání se s tímto handicapem v dospělém věku. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Úvodní kapitola teoretické části je věnována základní terminologii specifických poruch učení a chování, jejich projevům a emocionálním a sociálním aspektům vyplývajícím z této diagnózy v dětském věku. Další kapitola se zabývá dospělými jedinci se specifickými poruchami učení a chování s důrazem na negativní projevy těchto poruch, které mohou způsobovat obtíže při výkonu povolání. Závěrečná kapitola teoretické části obsahuje popis nejčastějších emočních reakcí, kterými trpí dospělí jedinci s diagnózou specifických poruch učení a chování. Cílem praktické části je popis procesu vyrovnávání se s handicapem v podobě specifických poruch učení a chování v dospělém věku. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které se nejprve zaměřuje na popis problémů v zaměstnání a při studiu na vysoké škole vyplývajících z diagnózy specifických poruch učení a chování. Dále je pozornost věnována negativním pocitům, kterým čelí účastníci výzkumného šetření s diagnózou specifických poruch učení a chování v každodenním životě. Významnou část výzkumu tvoří popis strategií vyrovnávání se s obtížemi, jejichž příčinou...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D, namely on their coping strategies in adulthood. The thesis is traditionally divided into theoretical and empirical part. The first chapter of the theoretical part explains basic terminology linked with specific learning disabilities and/or AD(H)D, their symptoms, and emotional and social aspects of the deficit in the early age. The next chapter concentrates on adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D, especially a negative impact of their difficulties which make work achievements complicated. The final chapter of the theoretical part describes typical emotional reactions which adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D suffer from. The aim of the practical part is to describe the process of coping with the handicap of specific learning disabilities and/or AD(H)D. The research uses a qualitative methodology. It first states problems at work and in the course of university study which are connected with specific learning disabilities and/or AD(H)D. Further the attention is paid to negative emotions which adults with specific learning disabilities and/or AD(H)D face in everyday life. A crucial part of the research involves a description of coping strategies of the interviewed adults. A next...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018641630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV