Show simple item record

Central African Music
dc.contributor.advisorKittnarová, Olga
dc.creatorPolydorou, Nikoletta
dc.date.accessioned2017-04-20T21:45:29Z
dc.date.available2017-04-20T21:45:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28918
dc.description.abstractVe své bakalářské práci jsem zkoumala jak může být použita harmonie, rytmus a formy v ceremoniální hudbě Střední Afriky, ty formy a rytmy, které můžeme nalézt také v evropské hudbě, ale poněkud odlišné. Nejdříve jsem popisovala geografické oblasti Střední Afriky a jejich rozdělení v zeměpisné šířce. Jak jsou v těchto svobodných územích od doby vyznačení hranic zahrnuta politická teritoria. Tato teritoria představují Francouzskou rovníkovou Afriku, Belgické Kongo a Ruanda-Urundi, Ugandu a Tanganyiku. Dále se zabývám obřadní hudbou a tím, jak se v ní spojily hudba, tanec a divadlo.Je zvláštní zjistit, že v některých jazycích je užito pouze jedno slovo pro hudbu, tanec a divadlo. Zkoumala jsem obřady léčení, zasvěcení, narození, svatby, honu, Nového roku a nového měsíce. Nicméně jedna z nejzajímavějších částí mé práce pojednává o mluvícím bubnu, tj. bubnu, který je schopen promluvit, aby oznámil významné zprávy příslušníkům kmenů. Připadá mi to velmi unikátní, ale přitom je to normální, zvážíme-li, že některé z těchto kmenů mají dosud devět výškových hladin své řeči. Další zvláštní prvek je rytmus. Styl africké hemioly známe z rané evropské hudby. Co se týče harmonie, nej zajímavější je hoquetus, technika, která může být popsána jako lomení melodického proudu do přerušovaných fragmentů mezi dva či více hlasů....cs_CZ
dc.description.abstractIn my bachelor thesis I studied how harmony, rhythm and forms can apply in ceremonial music in Central Africa, forms and rhythms that we can find in European music also but somehow different. Firstly, I spoke about the Geographical area in Central Africa, which is divided in latitudes. And how in these latitudes since there were boundary marks, political territories involved. These territories were French Equatorial Africa, the Belgian Congo and Ruanda - Urundi, Uganda and Tanganyika. Secondly, I speak about ceremonial music, how music, dance and drama come together. It is very strange to notice that in some of their languages they use only one word for music, dance and drama. I moved through healing, initiation, birth, marriage, hunting, and New Year and new moon ceremonies. Furthermore, one of the most interesting parts of my thesis is the "Talking Drum", a drum that can announce important news to the tribes. For me of course is very unique but it is normal if we consider that some of these tribes have until nine pitch levels in their speech. One of their special elements is rhythm. African hemiola style is a style that we know from early European music. Considering harmony the most interesting is "hocketus", a technique that can be described by breaking up the melodic flow into interrupted (hiccupped)...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHudba ve střední Africecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73440
dc.title.translatedCentral African Musicen_US
dc.contributor.refereePecháček, Stanislav
dc.identifier.aleph001130590
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Sbormistrovství se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Oriented at Education - Choir Conducting Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Sbormistrovství se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Oriented at Education - Choir Conducting Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci jsem zkoumala jak může být použita harmonie, rytmus a formy v ceremoniální hudbě Střední Afriky, ty formy a rytmy, které můžeme nalézt také v evropské hudbě, ale poněkud odlišné. Nejdříve jsem popisovala geografické oblasti Střední Afriky a jejich rozdělení v zeměpisné šířce. Jak jsou v těchto svobodných územích od doby vyznačení hranic zahrnuta politická teritoria. Tato teritoria představují Francouzskou rovníkovou Afriku, Belgické Kongo a Ruanda-Urundi, Ugandu a Tanganyiku. Dále se zabývám obřadní hudbou a tím, jak se v ní spojily hudba, tanec a divadlo.Je zvláštní zjistit, že v některých jazycích je užito pouze jedno slovo pro hudbu, tanec a divadlo. Zkoumala jsem obřady léčení, zasvěcení, narození, svatby, honu, Nového roku a nového měsíce. Nicméně jedna z nejzajímavějších částí mé práce pojednává o mluvícím bubnu, tj. bubnu, který je schopen promluvit, aby oznámil významné zprávy příslušníkům kmenů. Připadá mi to velmi unikátní, ale přitom je to normální, zvážíme-li, že některé z těchto kmenů mají dosud devět výškových hladin své řeči. Další zvláštní prvek je rytmus. Styl africké hemioly známe z rané evropské hudby. Co se týče harmonie, nej zajímavější je hoquetus, technika, která může být popsána jako lomení melodického proudu do přerušovaných fragmentů mezi dva či více hlasů....cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor thesis I studied how harmony, rhythm and forms can apply in ceremonial music in Central Africa, forms and rhythms that we can find in European music also but somehow different. Firstly, I spoke about the Geographical area in Central Africa, which is divided in latitudes. And how in these latitudes since there were boundary marks, political territories involved. These territories were French Equatorial Africa, the Belgian Congo and Ruanda - Urundi, Uganda and Tanganyika. Secondly, I speak about ceremonial music, how music, dance and drama come together. It is very strange to notice that in some of their languages they use only one word for music, dance and drama. I moved through healing, initiation, birth, marriage, hunting, and New Year and new moon ceremonies. Furthermore, one of the most interesting parts of my thesis is the "Talking Drum", a drum that can announce important news to the tribes. For me of course is very unique but it is normal if we consider that some of these tribes have until nine pitch levels in their speech. One of their special elements is rhythm. African hemiola style is a style that we know from early European music. Considering harmony the most interesting is "hocketus", a technique that can be described by breaking up the melodic flow into interrupted (hiccupped)...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990011305900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV