Show simple item record

Bauhaus school and reformal pedagogic in the contex of social development in the end of 19th century and the beginning of the 20th century
dc.contributor.advisorPelánová, Anita
dc.creatorValenta, Martin
dc.date.accessioned2020-08-27T08:30:10Z
dc.date.available2020-08-27T08:30:10Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2890
dc.description.abstractThe theses "Bauhaus school and reformal pedagogics in the context of social development in the end of 19th century and the beginning of the 20th century" looks for the answer for the question if it is possible to consider Bauhaus pedagogics as a part o f a reform pedagogic movement. In the first two chapters are explained political, social and mental reality of the german empire in the time of Wilhelm the II. and the pedagogics of the 19th century. The third chapter deals with reform schooling and the atmosphere of the cultural pesimism of the "fin de siecle". The analysis itself of the Bauhaus pedagogics and its comparison with reform pedagogics on the examples of M.Montessori, R. Steiner and G. Kerchensteiner are found in the chapter four. The conclusion compares both phenomena and answers the introductory questions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV kapitole druhé se budu věnovat popisu sociálně-politické reality konce 19. a počátku 20. století. Budu sledovat revoluční procesy industrializace, urbanizace, sekularizace, nacionalizace, vzniku hierarchizované a segregované třídně-stavovské moderní či před-moderní společnosti, počátek emancipačních procesů i opatrnou demokratizaci. Tato kapitola chce přiblížit prostředí a atmosféru, ze které vzešly stěžejní impulsy k reformě výchovy i vzdělání. V kapitole třetí popíši tradiční státní školství a jeho proměny v 19. století. Akcentována bude vysoká diference mezi výchozím neohumanistickým ideálem a realitou německého školství v epoše vilémovského Německa. Nastíním pedagogický systém J.F. Herbarta a jeho následovníků, který byl teoretickým pilířem výchovy a vzdělání v 19. století. Smyslem této kapitoly bude přiblížení dobových poměrů ve školství, které začaly podléhat široké kritice a staly se jednou z hlavních příčin vzniku reformní pedagogiky. V následující kapitole přiblížím mentální atmosféru přelomu 19/20. století a klíčové impulsy pro vznik nové školy. Stručně popíši myšlenkový odkaz jejích předchůdců (Rousseau, Pestalozzi, Frobel) a uvedu obecnou charakteristiku a členění nápravné pedagogiky. S pátou kapitolou se ocitáme v centru práce. Po přiblížení německého Werkbundu, který v mnohém předznamenal...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleBauhaus a reformní pedagogika v kontextu společenského vývoje konce 19. a počátku 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-08
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId1496
dc.title.translatedBauhaus school and reformal pedagogic in the contex of social development in the end of 19th century and the beginning of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeHelus, Zdeněk
dc.identifier.aleph000393719
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman and Austrian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineNěmecká a rakouská studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecká a rakouská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman and Austrian Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV kapitole druhé se budu věnovat popisu sociálně-politické reality konce 19. a počátku 20. století. Budu sledovat revoluční procesy industrializace, urbanizace, sekularizace, nacionalizace, vzniku hierarchizované a segregované třídně-stavovské moderní či před-moderní společnosti, počátek emancipačních procesů i opatrnou demokratizaci. Tato kapitola chce přiblížit prostředí a atmosféru, ze které vzešly stěžejní impulsy k reformě výchovy i vzdělání. V kapitole třetí popíši tradiční státní školství a jeho proměny v 19. století. Akcentována bude vysoká diference mezi výchozím neohumanistickým ideálem a realitou německého školství v epoše vilémovského Německa. Nastíním pedagogický systém J.F. Herbarta a jeho následovníků, který byl teoretickým pilířem výchovy a vzdělání v 19. století. Smyslem této kapitoly bude přiblížení dobových poměrů ve školství, které začaly podléhat široké kritice a staly se jednou z hlavních příčin vzniku reformní pedagogiky. V následující kapitole přiblížím mentální atmosféru přelomu 19/20. století a klíčové impulsy pro vznik nové školy. Stručně popíši myšlenkový odkaz jejích předchůdců (Rousseau, Pestalozzi, Frobel) a uvedu obecnou charakteristiku a členění nápravné pedagogiky. S pátou kapitolou se ocitáme v centru práce. Po přiblížení německého Werkbundu, který v mnohém předznamenal...cs_CZ
uk.abstract.enThe theses "Bauhaus school and reformal pedagogics in the context of social development in the end of 19th century and the beginning of the 20th century" looks for the answer for the question if it is possible to consider Bauhaus pedagogics as a part o f a reform pedagogic movement. In the first two chapters are explained political, social and mental reality of the german empire in the time of Wilhelm the II. and the pedagogics of the 19th century. The third chapter deals with reform schooling and the atmosphere of the cultural pesimism of the "fin de siecle". The analysis itself of the Bauhaus pedagogics and its comparison with reform pedagogics on the examples of M.Montessori, R. Steiner and G. Kerchensteiner are found in the chapter four. The conclusion compares both phenomena and answers the introductory questions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990003937190106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV