Show simple item record

Central nervous system - specific developmental disorders in learning, anatomic coordination and hyperactivity in primary school
dc.contributor.advisorVančata, Václav
dc.creatorBajerová, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-20T21:40:49Z
dc.date.available2017-04-20T21:40:49Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28896
dc.description.abstractPředkládaná práce se zabývá dostupnými poznatky týkajícími se charakteristik, příčin, diagnostiky, ale i náprav jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHDa ADD. Cílem mé bakalářské práce je snaha o zachycení současných poznatků týkajících se daného tématu. Záměrem mého výzkumu bylo zjistit situaci výskytu specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD na 1. stupni Základní školy Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 Řepy). Moje hypotéza vycházela z nastudované odborné literatury, ve které se uvádí, že nejčastěji se mezi dětmi (hlavně u chlapců) vyskytuje dyslexie. A také, že syndrom ADHD se vyskytuje též u chlapců častěji než u dívek. Výzkum jsem uskutečnila na 1. stupni výše jmenované základní školy. Získala jsem konkrétní údaje o četnosti výskytu jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD v jednotlivých třídách. Z mého výzkumu na vybrané základní škole vyplynulo, že je zde diagnostikováno nejvíce žáků s dysortografií. Dyslexie se na vybrané škole objevuje v četnosti výskytu na 2. místě s větším počtem diagnostikovaných chlapců. Potvrdila se mi hypotéza, že syndrom ADHD se vyskytuje opět častěji u chlapců než u dívek. Z potvrzených hypotéz plyne, že se teorie o výskytu ADHD a dyslexie u chlapců potvrzuje. Zpracováním získaných údajů a jejich porovnáním s...cs_CZ
dc.description.abstractThis presentation deals with and partially summeries available data, which are relevant to characteristic, causes and diagnostics, but also correcting each of specific growing disorders in learning and syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) and ADD (Attention Deficit Disorder). My aim of this bachelor thesis presentation is to pursue realization of current knowledge regarding this matter. The intention of my study was to discover specific growing disorders in learning and the ADHD syndrome on the first level in Laudova Elementary School, Repy. My hypotheses are based on studies of well-known specialist, in which it says that with children, both dyslexy and the ADHD syndrome occurs more with boys than girls. 1 completed this experiment in Laudova School. I received concrete evidence about the number of specific growing disorders in learning and of the ADHD syndrome, from each class. From my experiment at Laudova School, follows that most pupils are diagnosed with dysorthography. The dyslexy is the second place at this school with more boys affected. This confirms the hypothesis that the ADHD syndrome occurs more in boys than girls. This experiment proves that the studied expert theory is correct. Processing of these facts and comparing them with expert studies, I came to the conclusion that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleCentrální nervový systém - specifické vývojové poruchy učení, koordinace a hyperaktivita na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71116
dc.title.translatedCentral nervous system - specific developmental disorders in learning, anatomic coordination and hyperactivity in primary schoolen_US
dc.contributor.refereePřívratský, Vladimír
dc.identifier.aleph001117011
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se zabývá dostupnými poznatky týkajícími se charakteristik, příčin, diagnostiky, ale i náprav jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHDa ADD. Cílem mé bakalářské práce je snaha o zachycení současných poznatků týkajících se daného tématu. Záměrem mého výzkumu bylo zjistit situaci výskytu specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD na 1. stupni Základní školy Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 Řepy). Moje hypotéza vycházela z nastudované odborné literatury, ve které se uvádí, že nejčastěji se mezi dětmi (hlavně u chlapců) vyskytuje dyslexie. A také, že syndrom ADHD se vyskytuje též u chlapců častěji než u dívek. Výzkum jsem uskutečnila na 1. stupni výše jmenované základní školy. Získala jsem konkrétní údaje o četnosti výskytu jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD v jednotlivých třídách. Z mého výzkumu na vybrané základní škole vyplynulo, že je zde diagnostikováno nejvíce žáků s dysortografií. Dyslexie se na vybrané škole objevuje v četnosti výskytu na 2. místě s větším počtem diagnostikovaných chlapců. Potvrdila se mi hypotéza, že syndrom ADHD se vyskytuje opět častěji u chlapců než u dívek. Z potvrzených hypotéz plyne, že se teorie o výskytu ADHD a dyslexie u chlapců potvrzuje. Zpracováním získaných údajů a jejich porovnáním s...cs_CZ
uk.abstract.enThis presentation deals with and partially summeries available data, which are relevant to characteristic, causes and diagnostics, but also correcting each of specific growing disorders in learning and syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) and ADD (Attention Deficit Disorder). My aim of this bachelor thesis presentation is to pursue realization of current knowledge regarding this matter. The intention of my study was to discover specific growing disorders in learning and the ADHD syndrome on the first level in Laudova Elementary School, Repy. My hypotheses are based on studies of well-known specialist, in which it says that with children, both dyslexy and the ADHD syndrome occurs more with boys than girls. 1 completed this experiment in Laudova School. I received concrete evidence about the number of specific growing disorders in learning and of the ADHD syndrome, from each class. From my experiment at Laudova School, follows that most pupils are diagnosed with dysorthography. The dyslexy is the second place at this school with more boys affected. This confirms the hypothesis that the ADHD syndrome occurs more in boys than girls. This experiment proves that the studied expert theory is correct. Processing of these facts and comparing them with expert studies, I came to the conclusion that...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV