Show simple item record

Measurement errors in market and social research
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorKohout, Pavel
dc.date.accessioned2020-08-21T22:09:56Z
dc.date.available2020-08-21T22:09:56Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2888
dc.description.abstractText se zabývá problémy, se kterými se lze setkat při plánování, realizaci a vyhodnocování marketingových průzkumů, dále průzkumů spotřebitelských preferencí, životního stylu nebo veřejného mínění. V textu se popisují postupy vedoucí k úspěšnému řešení takových situací a eliminující chyby výzkumu, ať již se jedná o chyby zaviněné či nezaviněné. Největší pozornost je věnována důležitosti preventivních opatření výskytu chyb. Text podtrhuje důležitost opakovaného testování dotazníků různými metodami a shrnuje dosavadní zkušenosti s prací s tímto nástrojem. Na metodologické analýze uskutečněných případových studií se ukazuje důležitost uplatňování opatření vedoucí k zajištění vyšší validity a reliability výzkumů. Práce na několika příkladech dokládá, že jediný způsob, jak vytvořit fungující soubor pravidel stavby otázek je jejich testování v různých obměnách, v různém pořadí, v různých kontextech a to až do doby, kdy budeme schopni s jistotou říci, která pravidla mají obecnou platnost a která jsou specifická pro různé situace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe text being offered is methodological micro-tribute to the theory of market reserarch, sociological surveys and opinion polling. It analyses results of already evaluated empirical examinations about the nature of interviewing and measurement error streaming from this source. The results are discussed and completed by authors empirical experience gained in full service market research agency on both domestic and international projects. We are able to measure sampling error or, as some researchers say, errors of non-observation, but we have serious doubts about measurement and prevention of those arising in the datacollection phase. Those errors negatively affect the quality of survey results. Whether it is respondents reactions, interviewer tactics or non-respose phenomena, we are not able to foresay its volume and direction in advance. Partially, bacause those effects are interreacting. Results of sociological survey are uneasy to be generalised because of impossibility to compare data collected in diferent cultural, historical and political surroundings. The text aims to define survey quality rather in a way what it is not. The conclusions of the analyses show that it is safer to rely on prevention of the errors rather than on subsequent data processing. Also, validity and reliability schemes must be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleChyby měření v průzkumu trhu a sociologickém výzkumucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-08
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId1504
dc.title.translatedMeasurement errors in market and social researchen_US
dc.contributor.refereeKuchař, Pavel
dc.identifier.aleph000947584
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csText se zabývá problémy, se kterými se lze setkat při plánování, realizaci a vyhodnocování marketingových průzkumů, dále průzkumů spotřebitelských preferencí, životního stylu nebo veřejného mínění. V textu se popisují postupy vedoucí k úspěšnému řešení takových situací a eliminující chyby výzkumu, ať již se jedná o chyby zaviněné či nezaviněné. Největší pozornost je věnována důležitosti preventivních opatření výskytu chyb. Text podtrhuje důležitost opakovaného testování dotazníků různými metodami a shrnuje dosavadní zkušenosti s prací s tímto nástrojem. Na metodologické analýze uskutečněných případových studií se ukazuje důležitost uplatňování opatření vedoucí k zajištění vyšší validity a reliability výzkumů. Práce na několika příkladech dokládá, že jediný způsob, jak vytvořit fungující soubor pravidel stavby otázek je jejich testování v různých obměnách, v různém pořadí, v různých kontextech a to až do doby, kdy budeme schopni s jistotou říci, která pravidla mají obecnou platnost a která jsou specifická pro různé situace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe text being offered is methodological micro-tribute to the theory of market reserarch, sociological surveys and opinion polling. It analyses results of already evaluated empirical examinations about the nature of interviewing and measurement error streaming from this source. The results are discussed and completed by authors empirical experience gained in full service market research agency on both domestic and international projects. We are able to measure sampling error or, as some researchers say, errors of non-observation, but we have serious doubts about measurement and prevention of those arising in the datacollection phase. Those errors negatively affect the quality of survey results. Whether it is respondents reactions, interviewer tactics or non-respose phenomena, we are not able to foresay its volume and direction in advance. Partially, bacause those effects are interreacting. Results of sociological survey are uneasy to be generalised because of impossibility to compare data collected in diferent cultural, historical and political surroundings. The text aims to define survey quality rather in a way what it is not. The conclusions of the analyses show that it is safer to rely on prevention of the errors rather than on subsequent data processing. Also, validity and reliability schemes must be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990009475840106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV