Show simple item record

Tatra Kopřivnice 1919-1945 : the premium brand of the Czechoslovak industry
dc.contributor.advisorPůlpán, Karel
dc.creatorPatáková, Magdalena
dc.date.accessioned2017-04-20T21:25:37Z
dc.date.available2017-04-20T21:25:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28821
dc.description.abstractAutomobilová značka Tatra se stala jedním z nejvýraznějších symbolů československého průmyslu a dokázala se proslavit se po celém světě. Cílem této bakalářské práce je nalézt nejdůležitější příčiny hospodářského úspěchu závodu Tatra Kopřivnice. Soustřeďuje se na období největšího rozmachu tohoto podniku od počátků Československé republiky až do konce druhé světové války, tedy na období 1919 - 1945. V jednotlivých kapitolách postupně rozebíráme strukturu společnosti a systém řízení, technicko - ekonomické parametry výroby, ale také propagaci a marketingovou strategii podniku. Dále se podíváme na postavení kopřivnického podniku v rámci československého automobilového průmyslu a rovněž na mezinárodní automobilový trh. Závěrečná, ovšem neméně důležitá část se věnuje oblasti lidských zdrojů. Při psaní této práce byly využity i dosud nepublikované materiály z podnikového archivu společnosti Tatra, a. s. a také informace z rozhovorů s pracovníky Technického muzea Tatra Kopřivnice.cs_CZ
dc.description.abstractThe Tatra automotive brand has become one of the most outstanding symbols of the Czechoslovak industry and has become famous all over the world, too. The aim of this bachelor thesis is to discover the most important reasons that led to the economic success of Tatra Kopřivnice vehicle manufacturer. It focuses on the period of the biggest expansion of the company from the establishment of the Czechoslovak republic up to the end of the Second World War - the period of 1919 - 1945. Particular chapters offer an analysis of the company's structure and its management system as well as techno - economic parameters of production, marketing and advertising. Then we explore the position of Tatra company within the Czechoslovak automotive industry and also the international automotive trade. Last but not least, we focus on the area of human resources. In the thesis, there are included materials from the company's archive that have not yet been published, as well as information from interviews with employees of the Technical Museum of Tatra Kopřivnice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleTatra Kopřivnice 1919-1945 : elitní značka československého průmyslucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-17
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87217
dc.title.translatedTatra Kopřivnice 1919-1945 : the premium brand of the Czechoslovak industryen_US
dc.contributor.refereeKameníček, Jiří
dc.identifier.aleph001377388
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutomobilová značka Tatra se stala jedním z nejvýraznějších symbolů československého průmyslu a dokázala se proslavit se po celém světě. Cílem této bakalářské práce je nalézt nejdůležitější příčiny hospodářského úspěchu závodu Tatra Kopřivnice. Soustřeďuje se na období největšího rozmachu tohoto podniku od počátků Československé republiky až do konce druhé světové války, tedy na období 1919 - 1945. V jednotlivých kapitolách postupně rozebíráme strukturu společnosti a systém řízení, technicko - ekonomické parametry výroby, ale také propagaci a marketingovou strategii podniku. Dále se podíváme na postavení kopřivnického podniku v rámci československého automobilového průmyslu a rovněž na mezinárodní automobilový trh. Závěrečná, ovšem neméně důležitá část se věnuje oblasti lidských zdrojů. Při psaní této práce byly využity i dosud nepublikované materiály z podnikového archivu společnosti Tatra, a. s. a také informace z rozhovorů s pracovníky Technického muzea Tatra Kopřivnice.cs_CZ
uk.abstract.enThe Tatra automotive brand has become one of the most outstanding symbols of the Czechoslovak industry and has become famous all over the world, too. The aim of this bachelor thesis is to discover the most important reasons that led to the economic success of Tatra Kopřivnice vehicle manufacturer. It focuses on the period of the biggest expansion of the company from the establishment of the Czechoslovak republic up to the end of the Second World War - the period of 1919 - 1945. Particular chapters offer an analysis of the company's structure and its management system as well as techno - economic parameters of production, marketing and advertising. Then we explore the position of Tatra company within the Czechoslovak automotive industry and also the international automotive trade. Last but not least, we focus on the area of human resources. In the thesis, there are included materials from the company's archive that have not yet been published, as well as information from interviews with employees of the Technical Museum of Tatra Kopřivnice.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV