Zobrazit minimální záznam

Issues of the Nursery School Teaching Profession
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorKarmasinová, Dana
dc.date.accessioned2017-03-17T10:16:37Z
dc.date.available2017-03-17T10:16:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2850
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem náročnosti profese učitelky mateřské školy a jejím cílem a smyslem je dokázat tuto náročnost a poukázat na ni. Zviditelnění náročné práce učitelek mateřských škol by mělo vést k jejich uznání, ocenění i prestiži. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy profese, učitelská profese a náročnost práce učitele, která spočívá v různorodosti činností i jejich proměně v historickém vývoji společnosti. V teoretické části je dále uvedeno jaké role musí ve svém povolání zvládnout učitelka mateřské školy. V posledních letech se v důsledku společenských legislativních změn setkává učitelka s novými nároky kladenými na její profesi, a tím náročnost povolání učitelky mateřské školy roste. V teoretické části je také věnovaná pozornost možnostem pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol. Výzkumná část obsahuje hodnocení náročnosti své profese samotnými učitelkami mateřských škol. Dále vyhodnocuje jejich vzdělání i další vzdělávání, kterým se samy učitelky připravují na nové nároky v praxi. V praktické části je také vyhodnoceno mínění veřejnosti o pracovních povinnostech učitelek mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma work focuses on the subject of the high demands placed on the profession of nursery school teachers. The aim and meaning of the dissertation is to point out and prove how high these demands are. The theoretical part of the work explains the terms profession, teaching profession and the high demands placed on the work of a teacher through the variegated activities applied; and the changes that took place in this profession during the past development stages of society. It analyses the role the nursery school teacher plays in contemporary times due to the changes in society and legislation, which have brought even higher demands made on this profession. The research section contains evaluations of the high demands on the profession compiled by nursery teachers themselves. This part analyses the possibilities of further education to prepare the teachers for the new demands in practice. The opinions of the public concerning the work duties of nursery school teachers are evaluated. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleNáročnost povolání učitelky mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-20
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20457
dc.title.translatedIssues of the Nursery School Teaching Professionen_US
dc.contributor.refereeKoťátková, Soňa
dc.identifier.aleph000395569
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem náročnosti profese učitelky mateřské školy a jejím cílem a smyslem je dokázat tuto náročnost a poukázat na ni. Zviditelnění náročné práce učitelek mateřských škol by mělo vést k jejich uznání, ocenění i prestiži. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy profese, učitelská profese a náročnost práce učitele, která spočívá v různorodosti činností i jejich proměně v historickém vývoji společnosti. V teoretické části je dále uvedeno jaké role musí ve svém povolání zvládnout učitelka mateřské školy. V posledních letech se v důsledku společenských legislativních změn setkává učitelka s novými nároky kladenými na její profesi, a tím náročnost povolání učitelky mateřské školy roste. V teoretické části je také věnovaná pozornost možnostem pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol. Výzkumná část obsahuje hodnocení náročnosti své profese samotnými učitelkami mateřských škol. Dále vyhodnocuje jejich vzdělání i další vzdělávání, kterým se samy učitelky připravují na nové nároky v praxi. V praktické části je také vyhodnoceno mínění veřejnosti o pracovních povinnostech učitelek mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work focuses on the subject of the high demands placed on the profession of nursery school teachers. The aim and meaning of the dissertation is to point out and prove how high these demands are. The theoretical part of the work explains the terms profession, teaching profession and the high demands placed on the work of a teacher through the variegated activities applied; and the changes that took place in this profession during the past development stages of society. It analyses the role the nursery school teacher plays in contemporary times due to the changes in society and legislation, which have brought even higher demands made on this profession. The research section contains evaluations of the high demands on the profession compiled by nursery teachers themselves. This part analyses the possibilities of further education to prepare the teachers for the new demands in practice. The opinions of the public concerning the work duties of nursery school teachers are evaluated. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990003955690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV