Show simple item record

The Use of Audio-visual Technology in Civics Classes
dc.contributor.advisorHavlínová, Ivana
dc.creatorAugustová, Dagmar
dc.date.accessioned2017-03-17T10:16:25Z
dc.date.available2017-03-17T10:16:25Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2849
dc.description.abstractToto téma jsem si vybrala z několika důvodů. Mám ráda tvůrčí práci, ve které mám určitou svobodu tvorby, která není stereotypní a bude mi nápomocna v mé budoucí pedagogické praxi. Masmédia jsou nedílnou součástí téměř všech domácností. Užívá se jich stejně tak jako učitelů a ostatních pracovníků к šíření informací a vědomostí. Na masmédiích závisí rozvoj kultury, vědy, techniky i celé společnosti. K nej důležitějším technickým zařízením, prostřednictvím kterých se tyto informace šíří, bezesporu patřily a dodnes patří tisk, rozhlas, televize a internet. Jde o dynamické a velmi efektivní učební pomůcky, které usnadňují učitelovu práci ve vyučovacích hodinách. Díky nim se žáci v relativně krátkém čase dozví to, co by museli sami pracně vyhledat a nastudovat nebo by si nedokázali s pomocí své fantazie představit. Sledování filmu na žáky působí ve většině případů velmi emocionálně. Získané vědomosti či shlédnuté situace se stanou jejich osobním prožitkem. Speciální didaktické filmy navíc respektují mentální úroveň žáků a jsou v souladu s vyučovacími předměty, pro které jsou natáčeny, proto je jejich působení účinnější. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractCílem mé práce bylo ukázat, že videopořady mají ve výchově к občanství své místo. Vytvořila jsem přehled nejčastěji využívaných videopořadů a ke každému z nich navrhla metodický námět pro jeho konkrétní využití v hodinách občanské výchovy. Při plnění mnou vytyčeného cíle jsem postupovala následovně: Nejprve jsem prostudovala mnoho knih a odborných prací nejen didaktického, ale i psychologického, sociologického a filosofického zaměření. Po jejich prostudování jsem se vydala na deset základních škol, kde jsem poprosila učitele občanské výchovy o seznamy videokazet, které sami nejčastěji využívají. Pouze na čtyřech základních školách jsem se setkala s opravdu velice chudou sbírkou videopořadů, která čítala průměrně pět videopořadů. Od šesti vyučujících občanské výchovy, kteří byli velice ochotní a vstřícní, jsem si vypůjčila několik videokazet s didaktickými filmy určenými žákům druhého stupně základní školy. Jejich seznam je uveden v přílohách. Každý z filmů jsem důkladně prostudovala a poté s ním začala pracovat. Nejprve jsem se zaměřila na obsahovou stránku pořadu, tedy na fakta, na jeho dynamiku a obtížnost. Při druhém sledování jsem již zvažovala možné využití pořadu či jeho částí ve vyučovacích hodinách. Po dlouhé úvaze jsem začala právě shlédnutý pořad hodnotit. Následně jsem musela určit, zda...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití audiovizuální techniky v hodinách občanské výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-16
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20685
dc.title.translatedThe Use of Audio-visual Technology in Civics Classesen_US
dc.contributor.refereeJirásková, Věra
dc.identifier.aleph000398541
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csToto téma jsem si vybrala z několika důvodů. Mám ráda tvůrčí práci, ve které mám určitou svobodu tvorby, která není stereotypní a bude mi nápomocna v mé budoucí pedagogické praxi. Masmédia jsou nedílnou součástí téměř všech domácností. Užívá se jich stejně tak jako učitelů a ostatních pracovníků к šíření informací a vědomostí. Na masmédiích závisí rozvoj kultury, vědy, techniky i celé společnosti. K nej důležitějším technickým zařízením, prostřednictvím kterých se tyto informace šíří, bezesporu patřily a dodnes patří tisk, rozhlas, televize a internet. Jde o dynamické a velmi efektivní učební pomůcky, které usnadňují učitelovu práci ve vyučovacích hodinách. Díky nim se žáci v relativně krátkém čase dozví to, co by museli sami pracně vyhledat a nastudovat nebo by si nedokázali s pomocí své fantazie představit. Sledování filmu na žáky působí ve většině případů velmi emocionálně. Získané vědomosti či shlédnuté situace se stanou jejich osobním prožitkem. Speciální didaktické filmy navíc respektují mentální úroveň žáků a jsou v souladu s vyučovacími předměty, pro které jsou natáčeny, proto je jejich působení účinnější. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enCílem mé práce bylo ukázat, že videopořady mají ve výchově к občanství své místo. Vytvořila jsem přehled nejčastěji využívaných videopořadů a ke každému z nich navrhla metodický námět pro jeho konkrétní využití v hodinách občanské výchovy. Při plnění mnou vytyčeného cíle jsem postupovala následovně: Nejprve jsem prostudovala mnoho knih a odborných prací nejen didaktického, ale i psychologického, sociologického a filosofického zaměření. Po jejich prostudování jsem se vydala na deset základních škol, kde jsem poprosila učitele občanské výchovy o seznamy videokazet, které sami nejčastěji využívají. Pouze na čtyřech základních školách jsem se setkala s opravdu velice chudou sbírkou videopořadů, která čítala průměrně pět videopořadů. Od šesti vyučujících občanské výchovy, kteří byli velice ochotní a vstřícní, jsem si vypůjčila několik videokazet s didaktickými filmy určenými žákům druhého stupně základní školy. Jejich seznam je uveden v přílohách. Každý z filmů jsem důkladně prostudovala a poté s ním začala pracovat. Nejprve jsem se zaměřila na obsahovou stránku pořadu, tedy na fakta, na jeho dynamiku a obtížnost. Při druhém sledování jsem již zvažovala možné využití pořadu či jeho částí ve vyučovacích hodinách. Po dlouhé úvaze jsem začala právě shlédnutý pořad hodnotit. Následně jsem musela určit, zda...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV