Zobrazit minimální záznam

Perception of dying, death and demise in the relationship of a person with learning disability
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorŠtromerová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-20T20:04:41Z
dc.date.available2017-04-20T20:04:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28469
dc.description.abstractBakalářská práce uvádí do problematiky umírání, smrti a úmrtí tak, jak je v současné době vnímána společností. Jejím cílem je upozornit na aktuálnost tohoto tématu, zejména ve vztahu k lidem s mentálním postižením. Předpokládá se totiž, že tito lidé nemají možnost získat povědomí o skutečnostech závěru lidského života do takové míry, jako jejich intaktní vrstevníci, a nemohou tedy v této oblasti jednat zcela autonomně. Studie, která se pro účely této práce uskutečnila ve dvou pobytových zařízeních pro lidi s mentálním postižením, chce nastínit aktuální situaci a navrhnout nejen podněty pro další výzkum, ale i konkrétní možnosti intervence ze strany speciální pedagogiky.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis concentrates on the issue of dying and death and its perception in the society. It specifically aims to emphasise its importance in relation to people with learning disabilities. General assumption is that these people could lack the possibilities to learn about usual events linked with the end of a human life. Therefore, they may completely depend on the decisions of the intact environment. However, a study was realised by the author of this thesis in two different residential living placements for people with learning disabilities in order to compare the assumption mentioned with the reality. Meanwhile, suggestions of possible intervention led by mental health professionals as well as several ideas for further research in this field are presented as the second important point of the Bachelor thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePercepce umírání, smrti a úmrtí ve vztahové síti člověka s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73862
dc.title.translatedPerception of dying, death and demise in the relationship of a person with learning disabilityen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001174239
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce uvádí do problematiky umírání, smrti a úmrtí tak, jak je v současné době vnímána společností. Jejím cílem je upozornit na aktuálnost tohoto tématu, zejména ve vztahu k lidem s mentálním postižením. Předpokládá se totiž, že tito lidé nemají možnost získat povědomí o skutečnostech závěru lidského života do takové míry, jako jejich intaktní vrstevníci, a nemohou tedy v této oblasti jednat zcela autonomně. Studie, která se pro účely této práce uskutečnila ve dvou pobytových zařízeních pro lidi s mentálním postižením, chce nastínit aktuální situaci a navrhnout nejen podněty pro další výzkum, ale i konkrétní možnosti intervence ze strany speciální pedagogiky.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis concentrates on the issue of dying and death and its perception in the society. It specifically aims to emphasise its importance in relation to people with learning disabilities. General assumption is that these people could lack the possibilities to learn about usual events linked with the end of a human life. Therefore, they may completely depend on the decisions of the intact environment. However, a study was realised by the author of this thesis in two different residential living placements for people with learning disabilities in order to compare the assumption mentioned with the reality. Meanwhile, suggestions of possible intervention led by mental health professionals as well as several ideas for further research in this field are presented as the second important point of the Bachelor thesis.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011742390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV