Show simple item record

History, Don?t Make Me Angry! or How to Use a Museum for History Instruction
dc.contributor.advisorMikeska, Tomáš
dc.creatorŤupová, Marie
dc.date.accessioned2017-03-17T10:15:39Z
dc.date.available2017-03-17T10:15:39Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2845
dc.description.abstractTématem této práce je využití muzea při výuce dějepisu se zaměřením na Muzeum v Benátkách nad Jizerou, pobočku Muzea Mladoboleslavska v Mladé Boleslavi, které nabízí expozice o dějinách a velkých osobnostech regionu. Náměty z regionální historie jsou v osnovách dějepisu pro základní školy doporučovány k zařazení do výuky, ale díky rozsahu látky českých a obecných dějin na ně učitelé v hodinách nemají čas. Větší prostor pro jejich uplatnění snad přinese zavedení Rámcového vzdělávacího programu. Více než časová dotace hodin dějepisu, je problémem to, že regionální historie nebývá zpracovaná do formy použitelné ve škole. V případě Benátek nad Jizerou sice existuje literatura k jejich historii, pro výuku konkrétních dějinných událostí regionu je však buď příliš zběžná nebo příliš odborná. I populárně naučná literatura je úzce specializovaná (např. archeologie Keltů) a zabývá se zpravidla velkým územním celkem (např. celé Pojizeří). Nej zajímavější informace jsou roztroušeny v regionálních časopisech a nezpracované v archivu v Mladé Boleslavi. Za takových podmínek je pro učitele opravdu těžké nastudovat a zařadit do výuky regionální historii. Ani zaměstnanci muzea, kteří mají k dispozici jak písemné, tak hmotné prameny, nemají v rámci svých pracovních povinností možnosti studovat vzdělávací programy a zabývat se...cs_CZ
dc.description.abstractTématem této práce je využití muzea při výuce dějepisu se zaměřením na Muzeum v Benátkách nad Jizerou, pobočku Muzea Mladoboleslavska v Mladé Boleslavi, které nabízí expozice o dějinách a velkých osobnostech regionu. Náměty z regionální historie jsou v osnovách dějepisu pro základní školy doporučovány k zařazení do výuky, ale díky rozsahu látky českých a obecných dějin na ně učitelé v hodinách nemají čas. Větší prostor pro jejich uplatnění snad přinese zavedení Rámcového vzdělávacího programu. Více než časová dotace hodin dějepisu, je problémem to, že regionální historie nebývá zpracovaná do formy použitelné ve škole. V případě Benátek nad Jizerou sice existuje literatura k jejich historii, pro výuku konkrétních dějinných událostí regionu je však buď příliš zběžná nebo příliš odborná. I populárně naučná literatura je úzce specializovaná (např. archeologie Keltů) a zabývá se zpravidla velkým územním celkem (např. celé Pojizeří). Nej zajímavější informace jsou roztroušeny v regionálních časopisech a nezpracované v archivu v Mladé Boleslavi. Za takových podmínek je pro učitele opravdu těžké nastudovat a zařadit do výuky regionální historii. Ani zaměstnanci muzea, kteří mají k dispozici jak písemné, tak hmotné prameny, nemají v rámci svých pracovních povinností možnosti studovat vzdělávací programy a zabývat se...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHistorie nezlob mě! aneb Jak si užít muzeum při výuce dějepisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-17
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20423
dc.title.translatedHistory, Don?t Make Me Angry! or How to Use a Museum for History Instructionen_US
dc.contributor.refereeHavlůjová, Hana
dc.identifier.aleph001010725
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce je využití muzea při výuce dějepisu se zaměřením na Muzeum v Benátkách nad Jizerou, pobočku Muzea Mladoboleslavska v Mladé Boleslavi, které nabízí expozice o dějinách a velkých osobnostech regionu. Náměty z regionální historie jsou v osnovách dějepisu pro základní školy doporučovány k zařazení do výuky, ale díky rozsahu látky českých a obecných dějin na ně učitelé v hodinách nemají čas. Větší prostor pro jejich uplatnění snad přinese zavedení Rámcového vzdělávacího programu. Více než časová dotace hodin dějepisu, je problémem to, že regionální historie nebývá zpracovaná do formy použitelné ve škole. V případě Benátek nad Jizerou sice existuje literatura k jejich historii, pro výuku konkrétních dějinných událostí regionu je však buď příliš zběžná nebo příliš odborná. I populárně naučná literatura je úzce specializovaná (např. archeologie Keltů) a zabývá se zpravidla velkým územním celkem (např. celé Pojizeří). Nej zajímavější informace jsou roztroušeny v regionálních časopisech a nezpracované v archivu v Mladé Boleslavi. Za takových podmínek je pro učitele opravdu těžké nastudovat a zařadit do výuky regionální historii. Ani zaměstnanci muzea, kteří mají k dispozici jak písemné, tak hmotné prameny, nemají v rámci svých pracovních povinností možnosti studovat vzdělávací programy a zabývat se...cs_CZ
uk.abstract.enTématem této práce je využití muzea při výuce dějepisu se zaměřením na Muzeum v Benátkách nad Jizerou, pobočku Muzea Mladoboleslavska v Mladé Boleslavi, které nabízí expozice o dějinách a velkých osobnostech regionu. Náměty z regionální historie jsou v osnovách dějepisu pro základní školy doporučovány k zařazení do výuky, ale díky rozsahu látky českých a obecných dějin na ně učitelé v hodinách nemají čas. Větší prostor pro jejich uplatnění snad přinese zavedení Rámcového vzdělávacího programu. Více než časová dotace hodin dějepisu, je problémem to, že regionální historie nebývá zpracovaná do formy použitelné ve škole. V případě Benátek nad Jizerou sice existuje literatura k jejich historii, pro výuku konkrétních dějinných událostí regionu je však buď příliš zběžná nebo příliš odborná. I populárně naučná literatura je úzce specializovaná (např. archeologie Keltů) a zabývá se zpravidla velkým územním celkem (např. celé Pojizeří). Nej zajímavější informace jsou roztroušeny v regionálních časopisech a nezpracované v archivu v Mladé Boleslavi. Za takových podmínek je pro učitele opravdu těžké nastudovat a zařadit do výuky regionální historii. Ani zaměstnanci muzea, kteří mají k dispozici jak písemné, tak hmotné prameny, nemají v rámci svých pracovních povinností možnosti studovat vzdělávací programy a zabývat se...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV