Show simple item record

The Concerns of Children in School Activities
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorVeletová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-03-17T10:15:27Z
dc.date.available2017-03-17T10:15:27Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2844
dc.description.abstractTématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is "The Pupil's Interest in Schoolwork". In fact, the study is a summary of qualitative and quantitative analysis's results and conclusions, which was realized on comprehensive grammar school students of tercia and quarta grades. Social-psychologic methods, such as questionary, dialog and essay analysis, were used to gain the information. The goal of the research was the pupil's schoolwork interest mapping by finding an attitude to school subjects of the tercia and quarta grades students. The work can also be considered as a sequel of Pavelkova's study from 2003, who investigated the same problem into elementary school pupils of 8th and 9th grades. Therefore, it makes room for the study results comparison of the age-matched responders attending two different educational institutions. The work consists of three parts. The first part defines the theoretic methods of investigation, it establishes and explains ,The Attitude' term and there is the theme of pupil's attitude to school subjects presented as well, based on exact literature. We can find here the study goal statement too, the description of it's progress and used methods. In the second part there are questionary results statistically modified into tables, these are compared with Pavelkova's (2003) results, then...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZaujetí žáků školní činnostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-30
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20381
dc.title.translatedThe Concerns of Children in School Activitiesen_US
dc.contributor.refereeHadj - Moussová, Zuzana
dc.identifier.aleph000398358
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is "The Pupil's Interest in Schoolwork". In fact, the study is a summary of qualitative and quantitative analysis's results and conclusions, which was realized on comprehensive grammar school students of tercia and quarta grades. Social-psychologic methods, such as questionary, dialog and essay analysis, were used to gain the information. The goal of the research was the pupil's schoolwork interest mapping by finding an attitude to school subjects of the tercia and quarta grades students. The work can also be considered as a sequel of Pavelkova's study from 2003, who investigated the same problem into elementary school pupils of 8th and 9th grades. Therefore, it makes room for the study results comparison of the age-matched responders attending two different educational institutions. The work consists of three parts. The first part defines the theoretic methods of investigation, it establishes and explains ,The Attitude' term and there is the theme of pupil's attitude to school subjects presented as well, based on exact literature. We can find here the study goal statement too, the description of it's progress and used methods. In the second part there are questionary results statistically modified into tables, these are compared with Pavelkova's (2003) results, then...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV