dc.contributor.advisor | Kropáčková, Jana | |
dc.creator | Zábrodská, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2018-02-16T10:38:20Z | |
dc.date.available | 2018-02-16T10:38:20Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2833 | |
dc.description.abstract | The author of the paper used different methods of pedagogical research (the observation of children, the interview and the analyses) to discover the effectiveness of deferring the start of school attendance for one year, according to the success of individual children in a nursery school, but also with regards to their differences as a group. The research was conducted using a sample of 10 children, all with different reasons for their school attendance being deferred. It was proved, that children who had been deemed necessary by a psychologist found deferment of school attendance useful. The data obtained from this research can be used for individual education programs based on a child's particular problems. The beginning of school attendance is an important part of human life, therefore it is imperative that steps are taken to ensure that is as beneficial to the child as can be. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Za použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti využití pedagogické diagnostiky u dětí s odkladem školní docházky | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-25 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20545 | |
dc.title.translated | Possibility of Using Educational Diagnostics with Children who have been Suspended | en_US |
dc.contributor.referee | Hadj - Moussová, Zuzana | |
dc.identifier.aleph | 002038527 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Za použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The author of the paper used different methods of pedagogical research (the observation of children, the interview and the analyses) to discover the effectiveness of deferring the start of school attendance for one year, according to the success of individual children in a nursery school, but also with regards to their differences as a group. The research was conducted using a sample of 10 children, all with different reasons for their school attendance being deferred. It was proved, that children who had been deemed necessary by a psychologist found deferment of school attendance useful. The data obtained from this research can be used for individual education programs based on a child's particular problems. The beginning of school attendance is an important part of human life, therefore it is imperative that steps are taken to ensure that is as beneficial to the child as can be. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020385270106986 | |