Show simple item record

Possibility of Using Educational Diagnostics with Children who have been Suspended
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorZábrodská, Eliška
dc.date.accessioned2018-02-16T10:38:20Z
dc.date.available2018-02-16T10:38:20Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2833
dc.description.abstractThe author of the paper used different methods of pedagogical research (the observation of children, the interview and the analyses) to discover the effectiveness of deferring the start of school attendance for one year, according to the success of individual children in a nursery school, but also with regards to their differences as a group. The research was conducted using a sample of 10 children, all with different reasons for their school attendance being deferred. It was proved, that children who had been deemed necessary by a psychologist found deferment of school attendance useful. The data obtained from this research can be used for individual education programs based on a child's particular problems. The beginning of school attendance is an important part of human life, therefore it is imperative that steps are taken to ensure that is as beneficial to the child as can be. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractZa použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti využití pedagogické diagnostiky u dětí s odkladem školní docházkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-25
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20545
dc.title.translatedPossibility of Using Educational Diagnostics with Children who have been Suspendeden_US
dc.contributor.refereeHadj - Moussová, Zuzana
dc.identifier.aleph002038527
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZa použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe author of the paper used different methods of pedagogical research (the observation of children, the interview and the analyses) to discover the effectiveness of deferring the start of school attendance for one year, according to the success of individual children in a nursery school, but also with regards to their differences as a group. The research was conducted using a sample of 10 children, all with different reasons for their school attendance being deferred. It was proved, that children who had been deemed necessary by a psychologist found deferment of school attendance useful. The data obtained from this research can be used for individual education programs based on a child's particular problems. The beginning of school attendance is an important part of human life, therefore it is imperative that steps are taken to ensure that is as beneficial to the child as can be. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020385270106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV