Show simple item record

Leisure activities of adolescents with impaired hearing
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorHolajová, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-20T19:16:50Z
dc.date.available2017-04-20T19:16:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28251
dc.description.abstractV této bakalářské práci se autorka věnuje volnočasovým aktivitám mladých neslyšících, především v jejich pozdní adolescenci. Za neslyšícího v této práci považuje takového člověka, který pro svou komunikaci preferuje český znakový jazyk, nebo znakovanou češtinu. Řazení kapitol je následovné - na začátku práce vymezuje věkové období cílové skupiny jedinců, v další kapitole autorka popisuje problematiku typologie sluchových vad, následuje část textu kde se věnuje možnostem komunikace lidí se sluchovým postižením, dále vymezuje volnočasové aktivity a jejich význam pro mládež, zvláště pak ve vztahu k neslyšícím adolescentům. V praktické části se autorka zabývá názory neslyšících adolescentů navštěvujících školy pro sluchově postižené v Praze a Hradci Králové. Zajímá se o současnou nabídku a poptávku volnočasových aktivit v jednotlivých školách a o konkrétní zájmy neslyšících adolescentů.cs_CZ
dc.description.abstractIn this bachelor thesis author focuses on free time activities of young deaf people in age of 15-20 years (period of late adolescence). For purpose of this work, deaf people are defined as those who prefer Czech sign language over other forms of communication. The contents of this work is as follows: the first chapter defines age of target group. Next chapter deals with hearing impairment classification. Following chapter discusses means of communication of deaf people and the importance of free time activities for yong people and for young deaf people in particular. In the practical part author investigates opinions of young deaf adolescents who attend special schools for hearing impaired students in Prague and Hradec Králové. She also studies contemporary supply and demand of free time activities in involved institutions and particular interests of hard of hearing adolescents.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVolnočasové aktivity neslyšících adolescentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87482
dc.title.translatedLeisure activities of adolescents with impaired hearingen_US
dc.contributor.refereeŠiška, Jan
dc.identifier.aleph001399977
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se autorka věnuje volnočasovým aktivitám mladých neslyšících, především v jejich pozdní adolescenci. Za neslyšícího v této práci považuje takového člověka, který pro svou komunikaci preferuje český znakový jazyk, nebo znakovanou češtinu. Řazení kapitol je následovné - na začátku práce vymezuje věkové období cílové skupiny jedinců, v další kapitole autorka popisuje problematiku typologie sluchových vad, následuje část textu kde se věnuje možnostem komunikace lidí se sluchovým postižením, dále vymezuje volnočasové aktivity a jejich význam pro mládež, zvláště pak ve vztahu k neslyšícím adolescentům. V praktické části se autorka zabývá názory neslyšících adolescentů navštěvujících školy pro sluchově postižené v Praze a Hradci Králové. Zajímá se o současnou nabídku a poptávku volnočasových aktivit v jednotlivých školách a o konkrétní zájmy neslyšících adolescentů.cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor thesis author focuses on free time activities of young deaf people in age of 15-20 years (period of late adolescence). For purpose of this work, deaf people are defined as those who prefer Czech sign language over other forms of communication. The contents of this work is as follows: the first chapter defines age of target group. Next chapter deals with hearing impairment classification. Following chapter discusses means of communication of deaf people and the importance of free time activities for yong people and for young deaf people in particular. In the practical part author investigates opinions of young deaf adolescents who attend special schools for hearing impaired students in Prague and Hradec Králové. She also studies contemporary supply and demand of free time activities in involved institutions and particular interests of hard of hearing adolescents.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV