Zobrazit minimální záznam

Special educational intervention in children with post poned beginning of compulsory school attendance
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorNástrahová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-20T19:07:50Z
dc.date.available2017-04-20T19:07:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28212
dc.description.abstractV mém pozorování jsem se pokusila zachytit průběh jednotlivých činností a dovedností v přípravě předškolního dítěte na vstup do první třídy základní školy. Nejdůležitější činnosti jsem si zaznamenávala. Pochopitelně jsem neuváděla všechna cvičení a hry na rozvíjení dovedností. Her, cvičení a námětů je veliké množství. Já zde uvedla pouze příklady nejoblíbenějších, které zařazuji častěji do běžných činností. Pozorováním dvou chlapců jsem si potvrdila několik důležitých poznatků. První poznatek je, že každé dítě je opravdu individualitou již od útlého věku. Některé vlastnosti a dovednosti se nedají bohužel změnit, i když by to bylo ku prospěchu dítěte. Dítě musíme brát takové jaké je i s jeho veškerými individualitami. Druhý poznatek mi potvrdil, že velmi záleží na bezprostředním okolí a zejména rodině, ve které dítě vyrůstá. Dítě má takové šance na rozvoj svých dovedností, které mu rodina i okolí umožní. I když se často pedagogové snaží působit podle svého nejlepšího svědomí, na základě pedagogických kompetencí, které jim umožňují na dítě výchovně působit, často jejich působení nestačí. Třetí poznatek, není nikdy pozdě začít s pomocí osobě, která to potřebuje. Jen vědět, kdy a jakým způsobem začít. Na závěr bych chtěla říci asi toto: " Někdy se stává, že nedostatky u dětí příliš zviditelňujeme. Stavíme...cs_CZ
dc.description.abstractIn my observation, I tried to capture the behavior of individual activities and skills preschool child's preparation for entry into first grade of primary school. Key activities I've recorded. Of course, I did not state all the exercises and games to develop skills. Games, exercises and ideas is a great amount. I said here only examples favorite, which enters more into common action. Observing the two boys I have confirmed several important findings. The first observation is that every child is really individuality from an early age. Some qualities and skills can not be changed, unfortunately, even though it would benefit the child. The child must take what is this with all its individuals. The second finding confirmed for me that very much depends on the immediate surroundings and, in particular family, the child grows. The child has a chance to develop their skills, which his family and surroundings will allow. Although teachers often try to act according to their best conscience, based on pedagogical skills that allow them to operate on the child's education, they often exposure is not enough. The third finding, it is never too late to start with the person who needs it. Just know when and how to get started. In conclusion I would like to say about this: "Sometimes it happens that deficiencies in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePedagogická intervence u dětí s odkladem školní docházkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88018
dc.title.translatedSpecial educational intervention in children with post poned beginning of compulsory school attendanceen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001382925
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV mém pozorování jsem se pokusila zachytit průběh jednotlivých činností a dovedností v přípravě předškolního dítěte na vstup do první třídy základní školy. Nejdůležitější činnosti jsem si zaznamenávala. Pochopitelně jsem neuváděla všechna cvičení a hry na rozvíjení dovedností. Her, cvičení a námětů je veliké množství. Já zde uvedla pouze příklady nejoblíbenějších, které zařazuji častěji do běžných činností. Pozorováním dvou chlapců jsem si potvrdila několik důležitých poznatků. První poznatek je, že každé dítě je opravdu individualitou již od útlého věku. Některé vlastnosti a dovednosti se nedají bohužel změnit, i když by to bylo ku prospěchu dítěte. Dítě musíme brát takové jaké je i s jeho veškerými individualitami. Druhý poznatek mi potvrdil, že velmi záleží na bezprostředním okolí a zejména rodině, ve které dítě vyrůstá. Dítě má takové šance na rozvoj svých dovedností, které mu rodina i okolí umožní. I když se často pedagogové snaží působit podle svého nejlepšího svědomí, na základě pedagogických kompetencí, které jim umožňují na dítě výchovně působit, často jejich působení nestačí. Třetí poznatek, není nikdy pozdě začít s pomocí osobě, která to potřebuje. Jen vědět, kdy a jakým způsobem začít. Na závěr bych chtěla říci asi toto: " Někdy se stává, že nedostatky u dětí příliš zviditelňujeme. Stavíme...cs_CZ
uk.abstract.enIn my observation, I tried to capture the behavior of individual activities and skills preschool child's preparation for entry into first grade of primary school. Key activities I've recorded. Of course, I did not state all the exercises and games to develop skills. Games, exercises and ideas is a great amount. I said here only examples favorite, which enters more into common action. Observing the two boys I have confirmed several important findings. The first observation is that every child is really individuality from an early age. Some qualities and skills can not be changed, unfortunately, even though it would benefit the child. The child must take what is this with all its individuals. The second finding confirmed for me that very much depends on the immediate surroundings and, in particular family, the child grows. The child has a chance to develop their skills, which his family and surroundings will allow. Although teachers often try to act according to their best conscience, based on pedagogical skills that allow them to operate on the child's education, they often exposure is not enough. The third finding, it is never too late to start with the person who needs it. Just know when and how to get started. In conclusion I would like to say about this: "Sometimes it happens that deficiencies in...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013829250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV