Show simple item record

The motor and cognitive consequences of inborn cerebellar degeneration and some possibilities how to influence it
dc.contributor.advisorVožeh, František
dc.creatorKřížková, Alena
dc.date.accessioned2018-11-26T14:41:37Z
dc.date.available2018-11-26T14:41:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2817
dc.description.abstractThe motor and cognitive consequences of inborn cerebellar degeneration and some possibilities how to influence it The cerebellum is traditionally considered to be a coordinator of movements and equilibrium and a regulator of muscular tone. Participation of the cerebellum on the motor learning has been discovered later. Besides that, there is increasing experimental and clinical evidence supporting the idea of an important role of the cerebellum in common cognitive functions. Increasing number of experimental works - especially those on animals - demonstrate an effect of the the cerebellum on the memory and different types of learning. A suitable model to study the cerebellar degeneration are Lurcher mutant mice. During their lives, there is a progressive loss of Purkinje cells followed by a loss of granular cells and inferior oliva neurons. We concentrated on the following problems in this work: - development of motor learning and topical motor skills during the first month of life - positive and negative changes in NO synthesis and subsequent effect on discriminative learning - effect of administration of MK-801(non-competitive antagonist of NMDA receptors) on discriminative learning of Lurcher mutants and wild mice derived from two strains (C3H and C57B1/7). Lurcher mutants and wild mice were put in motor...en_US
dc.description.abstractMotorické a kognitivní důsledky vrozené mozečkové degenerace a některé možnosti jejího ovlivnění Mozečku je tradičně připisována úloha koordinátora pohybů, rovnováhy a regulátoru svalového tonu. Později byla odhalena i účast mozečku na motorickém učení. V posledních letech navíc roste počet experimentálních a klinických důkazů o participaci cerebela na kognitivních funkcích obecně. Z experimentálních prací zejména pokusy na zvířatech prokazují vliv mozečku na různé typy učení a paměti. Vhodným modelem pro výzkum degenerace mozečku jsou myši typu Lurcher, u nichž v průběhu života dochází k progresivnímu zániku Purkyňových buněk s následným úbytkem granulárních buněk a neuronů dolní olivy. V této práci jsme sledovali: - vývoj motorického učení a aktuálních motorických dovedností v průběhu 1. měsíce po narození, - pozitivní a negativní ovlivnění syntézy NO a jeho dopadu na diskriminační učení, - účinek podávání MK-801 (nekompetitivního antagonisty NMDA receptoru) na diskriminační učení myší typu Lurcher a wild odvozených od dvou kmenů. Myši typu Lurcher a wild byly podrobeny testům motorické dovednosti ve 4 metodikách jednorázově v 15., 20., 25. nebo 30. dnu postnatálního života (PŽ) a jejich výkony porovnány s výsledky zvířat obou typů (Lurcher a wild) ve stejných dnech s tím, že tato zvířata byla ve stejných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Lékařská fakulta v Plznics_CZ
dc.titleMotorické a kognitivní důsledky vrozené mozečkové degenerace a některé možnosti jeího ovlivněnícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-04-13
dc.description.departmentÚstav fyziologiecs_CZ
dc.description.facultyLékařská fakulta v Plznics_CZ
dc.description.facultyFaculty of Medicine in Pilsenen_US
dc.identifier.repId96246
dc.title.translatedThe motor and cognitive consequences of inborn cerebellar degeneration and some possibilities how to influence iten_US
dc.contributor.refereePokorný, Jaroslav
dc.contributor.refereeMareš, Jan
dc.identifier.aleph000443679
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiology and pathological physiologyen_US
thesis.degree.disciplineFyziologie a patologická fyziologiecs_CZ
thesis.degree.programGeneral Medicineen_US
thesis.degree.programVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csLékařská fakulta v Plzni::Ústav fyziologiecs_CZ
uk.faculty-name.csLékařská fakulta v Plznics_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Medicine in Pilsenen_US
uk.faculty-abbr.csLFPcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyziologie a patologická fyziologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiology and pathological physiologyen_US
uk.degree-program.csVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Medicineen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMotorické a kognitivní důsledky vrozené mozečkové degenerace a některé možnosti jejího ovlivnění Mozečku je tradičně připisována úloha koordinátora pohybů, rovnováhy a regulátoru svalového tonu. Později byla odhalena i účast mozečku na motorickém učení. V posledních letech navíc roste počet experimentálních a klinických důkazů o participaci cerebela na kognitivních funkcích obecně. Z experimentálních prací zejména pokusy na zvířatech prokazují vliv mozečku na různé typy učení a paměti. Vhodným modelem pro výzkum degenerace mozečku jsou myši typu Lurcher, u nichž v průběhu života dochází k progresivnímu zániku Purkyňových buněk s následným úbytkem granulárních buněk a neuronů dolní olivy. V této práci jsme sledovali: - vývoj motorického učení a aktuálních motorických dovedností v průběhu 1. měsíce po narození, - pozitivní a negativní ovlivnění syntézy NO a jeho dopadu na diskriminační učení, - účinek podávání MK-801 (nekompetitivního antagonisty NMDA receptoru) na diskriminační učení myší typu Lurcher a wild odvozených od dvou kmenů. Myši typu Lurcher a wild byly podrobeny testům motorické dovednosti ve 4 metodikách jednorázově v 15., 20., 25. nebo 30. dnu postnatálního života (PŽ) a jejich výkony porovnány s výsledky zvířat obou typů (Lurcher a wild) ve stejných dnech s tím, že tato zvířata byla ve stejných...cs_CZ
uk.abstract.enThe motor and cognitive consequences of inborn cerebellar degeneration and some possibilities how to influence it The cerebellum is traditionally considered to be a coordinator of movements and equilibrium and a regulator of muscular tone. Participation of the cerebellum on the motor learning has been discovered later. Besides that, there is increasing experimental and clinical evidence supporting the idea of an important role of the cerebellum in common cognitive functions. Increasing number of experimental works - especially those on animals - demonstrate an effect of the the cerebellum on the memory and different types of learning. A suitable model to study the cerebellar degeneration are Lurcher mutant mice. During their lives, there is a progressive loss of Purkinje cells followed by a loss of granular cells and inferior oliva neurons. We concentrated on the following problems in this work: - development of motor learning and topical motor skills during the first month of life - positive and negative changes in NO synthesis and subsequent effect on discriminative learning - effect of administration of MK-801(non-competitive antagonist of NMDA receptors) on discriminative learning of Lurcher mutants and wild mice derived from two strains (C3H and C57B1/7). Lurcher mutants and wild mice were put in motor...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePlzeňcs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni, Ústav fyziologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV