Show simple item record

The modern art in India - the outline of development
dc.contributor.advisorKostič, Svetislav
dc.creatorVítů, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-20T18:22:20Z
dc.date.available2017-04-20T18:22:20Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28056
dc.description.abstractV této bakalářské práci se snažím podat chronologický nástin vývoje moderního indického vizuálního umění v čase, od jeho počátků až po současnost. Determinantem pro klíčový atribut "moderní", je pak výhradně indický kulturněhistorický kontext ve svých specifikách. Klíčovými tématy které se budou tímto vývojem proplétat, jsou zejména různé formy moderního indického umění a kulturní tradice, eklekticismus a univerzálnost vizuálního jazyka, otázka autenticity, emancipace a homogenizační vliv kulturní globalizace. Práce je strukturována tak, že každá kapitola je uvedena nástinem obecnějších podmínek či popisem kontextu, na nějž je ta která výtvarná škola či individuální umělecký přístup reakcí. Do jednotlivých kapitol začleňuji i zmínky o vzniku některých významných institucí, jakými jsou umělecké školy a akademie, Národní galerie, Expo, Triennále atp. V jednotlivých kapitolách pak představuji několik vybraných umělců, jejichž dílo a leckdy i osobní příběh, myslím napomáhá k pochopení problematiky moderního indického umění v jeho úplnosti. Práce je doplněna o několik příloh - obrazová příloha s ukázkami děl, přehled odborné terminologie v pův. jazycích, především v hindštině, jmenný rejstřík vlastních jmén a lokálních označení, vysvětlivky k obsaženým termínům z výtvarného umění a bibliografie.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis attempts to provide a chronological outline of the development of Indian modern visual arts - from its beginnings to the present. A key determinant for the attribute "modern" used in this thesis, is related to the Indian cultural and historical context in its specifics. The key topics of this thesis are especially various forms of modern Indian art and cultural tradition, eclecticism and universal visual language, as well as the question of effects of cultural globalization. The thesis has been structured in a manner, that each chapter provides in its beginning a general idea and description of the context to which a concrete style of artistic approach responses. There are also key references to the emergence of some major institutions included (such as certain art schools and academies, the National Gallery, Expo, Triennale etc.). The individual chapters deal with representative artists. Their works and life stories may be helpful in approach to further understanding modern Indian art in its complexity. The work is complemented by several short appendices.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleModerní indické umění - nástin vývojecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-28
dc.description.departmentInstitute of South and Central Asiaen_US
dc.description.departmentÚstav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88712
dc.title.translatedThe modern art in India - the outline of developmenten_US
dc.contributor.refereeCzumalo, Vladimír
dc.identifier.aleph001368414
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIndologie (indická studia) se specializací hindštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineIndologie (indická studia) se specializací hindštinaen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of South and Central Asiaen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIndologie (indická studia) se specializací hindštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enIndologie (indická studia) se specializací hindštinaen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se snažím podat chronologický nástin vývoje moderního indického vizuálního umění v čase, od jeho počátků až po současnost. Determinantem pro klíčový atribut "moderní", je pak výhradně indický kulturněhistorický kontext ve svých specifikách. Klíčovými tématy které se budou tímto vývojem proplétat, jsou zejména různé formy moderního indického umění a kulturní tradice, eklekticismus a univerzálnost vizuálního jazyka, otázka autenticity, emancipace a homogenizační vliv kulturní globalizace. Práce je strukturována tak, že každá kapitola je uvedena nástinem obecnějších podmínek či popisem kontextu, na nějž je ta která výtvarná škola či individuální umělecký přístup reakcí. Do jednotlivých kapitol začleňuji i zmínky o vzniku některých významných institucí, jakými jsou umělecké školy a akademie, Národní galerie, Expo, Triennále atp. V jednotlivých kapitolách pak představuji několik vybraných umělců, jejichž dílo a leckdy i osobní příběh, myslím napomáhá k pochopení problematiky moderního indického umění v jeho úplnosti. Práce je doplněna o několik příloh - obrazová příloha s ukázkami děl, přehled odborné terminologie v pův. jazycích, především v hindštině, jmenný rejstřík vlastních jmén a lokálních označení, vysvětlivky k obsaženým termínům z výtvarného umění a bibliografie.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis attempts to provide a chronological outline of the development of Indian modern visual arts - from its beginnings to the present. A key determinant for the attribute "modern" used in this thesis, is related to the Indian cultural and historical context in its specifics. The key topics of this thesis are especially various forms of modern Indian art and cultural tradition, eclecticism and universal visual language, as well as the question of effects of cultural globalization. The thesis has been structured in a manner, that each chapter provides in its beginning a general idea and description of the context to which a concrete style of artistic approach responses. There are also key references to the emergence of some major institutions included (such as certain art schools and academies, the National Gallery, Expo, Triennale etc.). The individual chapters deal with representative artists. Their works and life stories may be helpful in approach to further understanding modern Indian art in its complexity. The work is complemented by several short appendices.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV