Show simple item record

The Plow That Broke the Plains (1936) and the River (1937), A Case of Successful Government Produced Films
dc.contributor.advisorKozák, Kryštof
dc.creatorPřibylová, Květoslava
dc.date.accessioned2017-04-20T18:14:54Z
dc.date.available2017-04-20T18:14:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28021
dc.description.abstractV bakalářské práci: Pluh, který zoral pláně (1936) a Řeka (1937), jako úspěšný příklad filmů na vládní objednávku se na případu dvou dokumentárních filmů z období New Dealu snažím ukázat, že vládou produkované filmy nemusejí vždy končit jako prvoplánová,, svému producentovi poplatná, ideologická propaganda. Tyto filmy Parea Lorentze, přestože je produkovala americká vláda, se zařadily mezi klenoty světového dokumentárního filmu a byly přínosem nejen pro kinematografii, ale i pro americkou kulturu obecně. Zároveň je nutné podotknout, že oba filmy si získaly široké publikum. Nejedná se tedy o filmy oceňované pouze úzkou skupinou odborné kritiky, ale o snímky, které mohly mít celospolečenský dopad. V této práci se na základě zařazení filmů do tehdejšího kulturního a společenského kontextu, konkrétní faktografie týkající se vzniku filmů, a konečně filmů samotných, zabývám otázkami: proč zrovna tyto vládní filmy byly tak úspěšné, jakou roli v tomto úspěchu hrály státní peníze, a co zabránilo tomu, aby se filmy zvrhly v bezcennou či manipulativní státní propagandu. Zároveň doufám, že tato případová studie může alespoň skromným dílem přispět k širší diskuzi o, v českém kontextu aktuálním, problému státní podpory kinematografie.cs_CZ
dc.description.abstractThe Plow that Broke the Plains (1936) and The River (1937): A case of successful government produced films, attempts to show on the example of the two New Deal documentaries, that there exist films sponsored by government which contain more than only cheap ideological propaganda. Pare Lorentz's documentaries, despite being produced by the U.S. government, belong among the splendors of worlds non-fiction. They have been an important contribution not only to the whole cinematography, but also to the American culture (in general). Also, due to the fact that these films attracted a wide audience and thus they had a widespread influence on the public. In my survey I am trying to answer the following questions: Why were these particular films so successful? What was the relevance of the government financing in this success? And: What saved these films from becoming meaningless and/or (or on the other side) manipulative exhibitions of state propaganda? I hope that this case study would contribute a little to the discussion about state funding for the cinematography, the problem which is nowadays actual in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titlePluh, který zoral pláně (1934) a Řeka (1936), jako úspěšný příklad filmů na vládní objednávkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentDepartment of North American Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra severoamerických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId80796
dc.title.translatedThe Plow That Broke the Plains (1936) and the River (1937), A Case of Successful Government Produced Filmsen_US
dc.contributor.refereeCalda, Miloš
dc.identifier.aleph001227343
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV bakalářské práci: Pluh, který zoral pláně (1936) a Řeka (1937), jako úspěšný příklad filmů na vládní objednávku se na případu dvou dokumentárních filmů z období New Dealu snažím ukázat, že vládou produkované filmy nemusejí vždy končit jako prvoplánová,, svému producentovi poplatná, ideologická propaganda. Tyto filmy Parea Lorentze, přestože je produkovala americká vláda, se zařadily mezi klenoty světového dokumentárního filmu a byly přínosem nejen pro kinematografii, ale i pro americkou kulturu obecně. Zároveň je nutné podotknout, že oba filmy si získaly široké publikum. Nejedná se tedy o filmy oceňované pouze úzkou skupinou odborné kritiky, ale o snímky, které mohly mít celospolečenský dopad. V této práci se na základě zařazení filmů do tehdejšího kulturního a společenského kontextu, konkrétní faktografie týkající se vzniku filmů, a konečně filmů samotných, zabývám otázkami: proč zrovna tyto vládní filmy byly tak úspěšné, jakou roli v tomto úspěchu hrály státní peníze, a co zabránilo tomu, aby se filmy zvrhly v bezcennou či manipulativní státní propagandu. Zároveň doufám, že tato případová studie může alespoň skromným dílem přispět k širší diskuzi o, v českém kontextu aktuálním, problému státní podpory kinematografie.cs_CZ
uk.abstract.enThe Plow that Broke the Plains (1936) and The River (1937): A case of successful government produced films, attempts to show on the example of the two New Deal documentaries, that there exist films sponsored by government which contain more than only cheap ideological propaganda. Pare Lorentz's documentaries, despite being produced by the U.S. government, belong among the splendors of worlds non-fiction. They have been an important contribution not only to the whole cinematography, but also to the American culture (in general). Also, due to the fact that these films attracted a wide audience and thus they had a widespread influence on the public. In my survey I am trying to answer the following questions: Why were these particular films so successful? What was the relevance of the government financing in this success? And: What saved these films from becoming meaningless and/or (or on the other side) manipulative exhibitions of state propaganda? I hope that this case study would contribute a little to the discussion about state funding for the cinematography, the problem which is nowadays actual in the Czech Republic.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra severoamerických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV