Aktuální náměty kreseb předškoláků, realizovaných na výzvu "Nakresli mi něco!"
"Draw me Something": Subject of Children Drawings
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27989Identifiers
Study Information System: 87714
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Raudenský, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato bakalářská práce obsahuje shrnuté základní teoretické informace o činitelích - faktorech, ovlivňujících průběh dětského výtvarného projevu a podává čtenáři stručný přehled základních poznatků o dětském výtvarném projevu. Ve výzkumu v praktické části je cílem zjistit a popsat vliv změny a způsobu zadání úkolu na dětský projev - jak se bude měnit dětský výtvarný projev a jednotlivé pozorované jevy, při změně zadánÍ. Výsledky obou typů zadání mají podat infonnaci o tom, jak velký význam mají profesní kompetence učitelky MŠ v oblasti výtvarné výchovy. Klíčová slova Předškolní dítě, výtvarný projev, spontaneita, vedená aktivita, záměrné rozvíjení, faktory rozvoje, kompetence učitelky
This bachelor thesi s contains summarized information about basic theoretical factors - about factors that influence the children's creative expression and gives readers a brief overview of basic information about children's creative expression. The object of the practical part in this research is to identify and describe how will be influenced children's creative expression by the application of different styles of assignments- how will be changed children's artistic expression and observed phenomena in case of application of different styles of these assignments. The both results of these assignments should provide information about the importace of nursery teacher's professional competence in the field of artistic education. Keywords Pre-school children, creative expression, spontaneity, guided activity, deliberate development, factors of development, teacher's competence