Názory rodičů na dramatickou výchovu ve vztahu k dítěti v mateřské škole
Parent's oppinion about D.I.E. in relationship with child in nursery school
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27975Identifikátory
SIS: 87723
Katalog UK: 990014857830106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ferklová, Alžběta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
4. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V praktické části bakalářské práci se zabývám názory rodičů předškolních dětí na dramatickou výchovu. Zprostředkovaným výzkumem v odlišných typech mateřských škol se snažím zjistit, zda v populaci dnešních otců a matek přetrvává neinformovanost o této estetické výchově. Věnuji se i umístění dramatické výchovy mezi ostatními volnočasovými aktivitami a s přihlédnutím na získaná data pojednávám o poučenosti rodičovské veřejnosti o výukovém obsahu kroužků. Teoretická část bakalářské práce především informuje o dramatické výchově. O jejím historickém vývoji a současném stavu v České republice. Dále pojednává o přínosu, metodách, technikách, cílech a úkolech dramatické výchovy - vše ve vztahu k předškolním výchovně-vzdělávacím institucím. V neposlední řadě si práce všímá dramatické výchovy jako zájmové činnosti 3-6letých dětí.
ln the practical part of the bachelor thesis I deal with the opinions of parents of preschool children on Drama in Education. Using mediated research in different type s of nursery schools I try to determine wh ether the ignorance of aesthetic education persists among fathers and mothers today. We also pay attention to the placement of Drama in Education among other free time activities and taking the research data into consideration we discuss the parents' awareness of the educational contents of playgroups. The theoretical part of the bachelor thesis deals mainly with Drama in Education. It focuses on the historical development and current status in the Czech Republic. In addition, it discusses the benefits, methods, techniques, objectives and tasks of Drama in Education - aU in relation to pre-school educational institutions. FinaUy, the thesis takes notice of Drama in Education as free time activity of 3-6 year old children.