Show simple item record

Individual Experience with Gender Aspects in the School Environment
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorZelenka, Marek
dc.date.accessioned2017-03-17T10:05:18Z
dc.date.available2017-03-17T10:05:18Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2788
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá zkušeností studentů, kteří procházeli procesem přeměny pohlaví v době svého studia. Zvolil jsem kvalitativní metodu zkoumání, narativní přístup a problematiku jsem zkoumal z pozic soudobé kritické psychologie. Práce je založena na dvou ohniskových skupinách a sedmi rozhovorech, které na ně navazovaly. Z jednotlivých příběhů je zřejmé, jak se účastníci výzkumu pokoušeli vyrovnat s životem v opačné pohlavní roli, jak se pro ně postupně stalo neúnosné pokračovat v předstírání že jsou těmi, kterými ve skutečnosti nebyli, a jak se rozhodli "vyjit ze svého utajení" a radikálně změnit svůj život. Dále polemizuji s většinovým postojem a přístupem k transsexualitě a s následky, ke kterým vede na poli psychologie a psychiatrie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma work is concerned with the experience of students undergoing sex change during their studies. I have chosen qualitative theoretical resource and method; I have applied narrative approach and studied it from critical psychology point of view. The work is based on two focus groups and seven follow-up interviews with secondary school and university students. It is visible in their narratives how participants tried to cope and how they managed to survive in the opposite gender roles, how it became unbearable to go on pretending they were who they were not and how they decided to come out and change the direction of their lives. I further question the main stream attitude and approach to transsexuality and the results in psychology and psychiatry fields. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIndividuální zkušenost s procesem přeměny pohlaví ve školním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-30
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20385
dc.title.translatedIndividual Experience with Gender Aspects in the School Environmenten_US
dc.contributor.refereeFifková, Hana
dc.identifier.aleph000398348
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá zkušeností studentů, kteří procházeli procesem přeměny pohlaví v době svého studia. Zvolil jsem kvalitativní metodu zkoumání, narativní přístup a problematiku jsem zkoumal z pozic soudobé kritické psychologie. Práce je založena na dvou ohniskových skupinách a sedmi rozhovorech, které na ně navazovaly. Z jednotlivých příběhů je zřejmé, jak se účastníci výzkumu pokoušeli vyrovnat s životem v opačné pohlavní roli, jak se pro ně postupně stalo neúnosné pokračovat v předstírání že jsou těmi, kterými ve skutečnosti nebyli, a jak se rozhodli "vyjit ze svého utajení" a radikálně změnit svůj život. Dále polemizuji s většinovým postojem a přístupem k transsexualitě a s následky, ke kterým vede na poli psychologie a psychiatrie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma work is concerned with the experience of students undergoing sex change during their studies. I have chosen qualitative theoretical resource and method; I have applied narrative approach and studied it from critical psychology point of view. The work is based on two focus groups and seven follow-up interviews with secondary school and university students. It is visible in their narratives how participants tried to cope and how they managed to survive in the opposite gender roles, how it became unbearable to go on pretending they were who they were not and how they decided to come out and change the direction of their lives. I further question the main stream attitude and approach to transsexuality and the results in psychology and psychiatry fields. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV