Zobrazit minimální záznam

Quantitativne content analysis of the magazine Moje psychologie
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorNeradová, Alžběta
dc.date.accessioned2017-08-09T09:57:04Z
dc.date.available2017-08-09T09:57:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27579
dc.description.abstractBakalářská práce "Kvantitativní obsahová analýza časopisu Moje psychologie" pojednává o tom, zda se tento lifestylový měsíčník vydavatelství Mladá fronta a.s. zabývá ve svých článcích převážně psychologickými tématy, o čemž informuje jeho podtitul "jediný měsíčník o tom, jací jsme, a nejen jak vypadáme". Tato skutečnost by mezi dnešními lifestylovými časopisy byla opravdu výjimkou, a proto mě zajímá, jestli je to pravda. Pokusím se to zjistit za pomoci kvantitativní obsahové analýzy provedené na vybraných článcích časopisu, které podrobím pečlivému měření, rozdělím je podle témat do určených kategorií a porovnám podle velikosti jejich obsahu. Tato měření provedu na deseti náhodně zvolených číslech z celého období vycházení časopisu (listopad 2006 - dnes). Z těchto měření vznikne několik tabulek, které ukážou, jakými tématy se časopis doopravdy zabývá nejvíce. Spolu s těmito měřeními se budu zajímat i o autorství daných článků, protože to, zda články píše běžný redaktor, nebo odborník z oboru psychologie, hraje také svou roli. Poslední z měřených hodnot bude to, na jaké produkty se zaměřuje inzerce. Zda i reklamní plocha jde ruku v ruce s podtitulem časopisu a krásu neřadí na první místo. V závěru mé práce budou všechny tyto změřené údaje o článcích, autorech a inzerci porovnány a vyhodnoceny.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Quantitative content analysis of the magazine Moje psychologie" deals with the content of this monthly published lifestyle magazine from the Mladá fronta a.s. publisher. If subjects of the articles are mostly psychological, what is supposed by the sub-title of the magazine "the only one monthly published magazine which deals with what we are and not only how we look like". This fact would be very rare among today's lifestyle magazines and that is why I want to know if it's true. I will try to find this out by the help of quantitative content analysis made on selected articles, which will be carefully measured, separated into created categories by their themes and traded off by their cubic capacities. These measurements will be made on ten randomly selected publications from the whole timeline of publishing (November 2006 - today). From these measurements will rice a few tables, which will show us the reality of mostly used themes. At the same time I will also solve the question of authorship of the articles, because the fact if the articles are written by a usual editor or by a specialist from the psychological field also plays a role. The last one from the measured values will be products offered in the advertisements. If also the advertising space goes hand in hand with the sub-title and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleKvantitativní obsahová analýza časopisu Moje psychologiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId81876
dc.title.translatedQuantitativne content analysis of the magazine Moje psychologieen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001194082
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Kvantitativní obsahová analýza časopisu Moje psychologie" pojednává o tom, zda se tento lifestylový měsíčník vydavatelství Mladá fronta a.s. zabývá ve svých článcích převážně psychologickými tématy, o čemž informuje jeho podtitul "jediný měsíčník o tom, jací jsme, a nejen jak vypadáme". Tato skutečnost by mezi dnešními lifestylovými časopisy byla opravdu výjimkou, a proto mě zajímá, jestli je to pravda. Pokusím se to zjistit za pomoci kvantitativní obsahové analýzy provedené na vybraných článcích časopisu, které podrobím pečlivému měření, rozdělím je podle témat do určených kategorií a porovnám podle velikosti jejich obsahu. Tato měření provedu na deseti náhodně zvolených číslech z celého období vycházení časopisu (listopad 2006 - dnes). Z těchto měření vznikne několik tabulek, které ukážou, jakými tématy se časopis doopravdy zabývá nejvíce. Spolu s těmito měřeními se budu zajímat i o autorství daných článků, protože to, zda články píše běžný redaktor, nebo odborník z oboru psychologie, hraje také svou roli. Poslední z měřených hodnot bude to, na jaké produkty se zaměřuje inzerce. Zda i reklamní plocha jde ruku v ruce s podtitulem časopisu a krásu neřadí na první místo. V závěru mé práce budou všechny tyto změřené údaje o článcích, autorech a inzerci porovnány a vyhodnoceny.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Quantitative content analysis of the magazine Moje psychologie" deals with the content of this monthly published lifestyle magazine from the Mladá fronta a.s. publisher. If subjects of the articles are mostly psychological, what is supposed by the sub-title of the magazine "the only one monthly published magazine which deals with what we are and not only how we look like". This fact would be very rare among today's lifestyle magazines and that is why I want to know if it's true. I will try to find this out by the help of quantitative content analysis made on selected articles, which will be carefully measured, separated into created categories by their themes and traded off by their cubic capacities. These measurements will be made on ten randomly selected publications from the whole timeline of publishing (November 2006 - today). From these measurements will rice a few tables, which will show us the reality of mostly used themes. At the same time I will also solve the question of authorship of the articles, because the fact if the articles are written by a usual editor or by a specialist from the psychological field also plays a role. The last one from the measured values will be products offered in the advertisements. If also the advertising space goes hand in hand with the sub-title and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011940820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV