Show simple item record

Artistic success defined by the students and teachers of art schools
dc.contributor.advisorHájek, Martin
dc.creatorPincová, Zdeňka
dc.date.accessioned2020-08-25T18:31:54Z
dc.date.available2020-08-25T18:31:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27569
dc.description.abstractBakalářská práce Pohled na umělecký úspěch očima studentů a pedagogů na uměleckých školách pojednává o pojmu úspěchu v představách mladých umělců a jejich pedagogů. Snaží se na úspěch pohlížet prostřednictvím profesní identity, která se ale stále vyvíjí. V první části stručně shrnuje některé pohledy na identitu a utváření rolí ve společnosti (Goffman, Berger a Luckmann) a představuje teorii symbolického interakcionismu jako konceptu práce. Symbolický interakcionismus je založený na vzájemném utváření postojů a výměně významných symbolů, které vyvolávají odpovídající reakce. V analýze bakalářská práce rozebírá proces utváření profesní identity na základě životních a uměleckých etap studentů a pedagogů tanečního respektive výtvarného oboru. K tomu využívá teoretické podklady ze zkušeností a výzkumů jiných autorů. Ke konci se zaměřuje na samotný úspěch a jeho aspekty. V závěru pak jednotlivé pohledy shrnuje a definuje mezi nimi zjištěné rozdíly.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis Artistic success defined by the students and teachers of art schools is about the concept of success in the imagination of young artists and their teachers. They try to look for success through professional identity, which is still evolving. The first section briefly summarizes some views on identity formation and role in society (Goffman, Berger and Luckmann) and presents a theory of symbolic interactionism as the concept of work. Symbolic interactionism is based on mutual shaping attitudes and the exchange of important symbols, which produce an adequate response. The analysis examines the process of formation of professional identity based on life stages and art stages of students and teachers in dance study and visual arts. For this uses the theoretical background of experience and research of other authors. At the end focuses on the success and its aspects. In conclusion summarize the views and defines the differences between them.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titlePohled na umělecký úspěch očima studentů a pedagogů na uměleckých školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-28
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId82299
dc.title.translatedArtistic success defined by the students and teachers of art schoolsen_US
dc.contributor.refereePaulíček, Miroslav
dc.identifier.aleph001196941
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Pohled na umělecký úspěch očima studentů a pedagogů na uměleckých školách pojednává o pojmu úspěchu v představách mladých umělců a jejich pedagogů. Snaží se na úspěch pohlížet prostřednictvím profesní identity, která se ale stále vyvíjí. V první části stručně shrnuje některé pohledy na identitu a utváření rolí ve společnosti (Goffman, Berger a Luckmann) a představuje teorii symbolického interakcionismu jako konceptu práce. Symbolický interakcionismus je založený na vzájemném utváření postojů a výměně významných symbolů, které vyvolávají odpovídající reakce. V analýze bakalářská práce rozebírá proces utváření profesní identity na základě životních a uměleckých etap studentů a pedagogů tanečního respektive výtvarného oboru. K tomu využívá teoretické podklady ze zkušeností a výzkumů jiných autorů. Ke konci se zaměřuje na samotný úspěch a jeho aspekty. V závěru pak jednotlivé pohledy shrnuje a definuje mezi nimi zjištěné rozdíly.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis Artistic success defined by the students and teachers of art schools is about the concept of success in the imagination of young artists and their teachers. They try to look for success through professional identity, which is still evolving. The first section briefly summarizes some views on identity formation and role in society (Goffman, Berger and Luckmann) and presents a theory of symbolic interactionism as the concept of work. Symbolic interactionism is based on mutual shaping attitudes and the exchange of important symbols, which produce an adequate response. The analysis examines the process of formation of professional identity based on life stages and art stages of students and teachers in dance study and visual arts. For this uses the theoretical background of experience and research of other authors. At the end focuses on the success and its aspects. In conclusion summarize the views and defines the differences between them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV