Zobrazit minimální záznam

The Role of Occupational Therapist in the Process of Learning of Child with Cerebral Palsy in Order to Gain better Results in School
dc.contributor.advisorHaškovcová, Eliška
dc.creatorJíšová, Žaneta
dc.date.accessioned2017-04-20T16:28:35Z
dc.date.available2017-04-20T16:28:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27551
dc.description.abstractSoučástí rehabilitace dětí s dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO) je optimální edukace. Děti s DMO mívají problémy v oblasti hrubé a jemné motoriky, komunikace, percepce a mnohé další, jež ovlivňují jeho edukační schopnosti. Důležité je zajistit takovému dítěti rehabilitaci v celém rozsahu, na jejíchž cílech se podílí tým odborníků. Ve své bakalářské práci jsem se snažila poukázat na práci multidisciplinárního týmu, zejména speciálního pedagoga a ergoterapeuta v edukačním procesu u dítěte s DMO. Hlavní cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat současnou situaci v ergoterapeutické praxi v problematice role ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO. Součástí tohoto cíle bylo zjistit kompetence ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO ve škole a určit možné ergoterapeutické intervence k ovlivnění výsledků dítěte s DMO ve škole. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce poskytuje informace o základních charakteristikách DMO a vlivu speciálního pedagoga a ergoterapeuta na dítě s DMO ve škole. V práci se snažím vyzdvihnout důležitost činnosti ergoterapeuta na procesu učení dítěte s DMO, jehož pole působnosti zahrnuje i oblast polohování a pomůcek pro edukaci. Praktická část práce byla založena na dotazníkovém šetření pracovišť v ČR, která pracují s dětmi s DMO a...cs_CZ
dc.description.abstractThe part of rehabilitation in children with cerebral palsy (CP) is optimal education. Children with CP have severe problems with gross and fine motor skills, communication, perception and many other areas that influence their educational skills. It is important to provide these children with complex rehabilitation the goals of which are discussed by a team of professionals. In my thesis I tried to refer to work of a multidisciplinary team, especially the one of a special pedagogue and an occupational therapist in the process of learning child with CP. The main aim of my thesis was to monitor the current situation of occupational practice in the problematic of the role of an occupational therapist in the process of learning in child with CP. One of the goals was to find out the competence of an occupational therapist in the process of learning in a child with CP in school and to define possible occupational therapy interventions to influence the results of a child with CP in school. The theoretical part of the thesis provides information about basic characteristics of CP and the influence of special pedagogue and occupational therapist on a child with CP in school. In the thesis I try to highlight the importance of work of an occupational therapist in the process of learning in a child with CP, whose sphere...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleRole ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO pro zlepšení výsledků ve školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-29
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81521
dc.title.translatedThe Role of Occupational Therapist in the Process of Learning of Child with Cerebral Palsy in Order to Gain better Results in Schoolen_US
dc.contributor.refereeGerlichová, Markéta
dc.identifier.aleph001195097
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineErgoterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplineOccupational therapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csErgoterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enOccupational therapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSoučástí rehabilitace dětí s dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO) je optimální edukace. Děti s DMO mívají problémy v oblasti hrubé a jemné motoriky, komunikace, percepce a mnohé další, jež ovlivňují jeho edukační schopnosti. Důležité je zajistit takovému dítěti rehabilitaci v celém rozsahu, na jejíchž cílech se podílí tým odborníků. Ve své bakalářské práci jsem se snažila poukázat na práci multidisciplinárního týmu, zejména speciálního pedagoga a ergoterapeuta v edukačním procesu u dítěte s DMO. Hlavní cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat současnou situaci v ergoterapeutické praxi v problematice role ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO. Součástí tohoto cíle bylo zjistit kompetence ergoterapeuta v procesu učení dítěte s DMO ve škole a určit možné ergoterapeutické intervence k ovlivnění výsledků dítěte s DMO ve škole. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce poskytuje informace o základních charakteristikách DMO a vlivu speciálního pedagoga a ergoterapeuta na dítě s DMO ve škole. V práci se snažím vyzdvihnout důležitost činnosti ergoterapeuta na procesu učení dítěte s DMO, jehož pole působnosti zahrnuje i oblast polohování a pomůcek pro edukaci. Praktická část práce byla založena na dotazníkovém šetření pracovišť v ČR, která pracují s dětmi s DMO a...cs_CZ
uk.abstract.enThe part of rehabilitation in children with cerebral palsy (CP) is optimal education. Children with CP have severe problems with gross and fine motor skills, communication, perception and many other areas that influence their educational skills. It is important to provide these children with complex rehabilitation the goals of which are discussed by a team of professionals. In my thesis I tried to refer to work of a multidisciplinary team, especially the one of a special pedagogue and an occupational therapist in the process of learning child with CP. The main aim of my thesis was to monitor the current situation of occupational practice in the problematic of the role of an occupational therapist in the process of learning in child with CP. One of the goals was to find out the competence of an occupational therapist in the process of learning in a child with CP in school and to define possible occupational therapy interventions to influence the results of a child with CP in school. The theoretical part of the thesis provides information about basic characteristics of CP and the influence of special pedagogue and occupational therapist on a child with CP in school. In the thesis I try to highlight the importance of work of an occupational therapist in the process of learning in a child with CP, whose sphere...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990011950970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV