Zobrazit minimální záznam

Education of Patients with Myocardial Infarction
dc.contributor.advisorPavlíková, Pavla
dc.creatorFrantesová, Lucie Michala
dc.date.accessioned2017-04-20T16:11:27Z
dc.date.available2017-04-20T16:11:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27485
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je "Edukace pacienta s diagnózou infarkt myokardu". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozčleněna do několika kapitol, ve kterých je věnována pozornost infarktu myokardu, jeho lokalizaci, faktorům ovlivňujících jeho vznik, diagnostice a terapii. Dále se v teoretické části zabývám edukací a samotným edukačním procesem u pacienta se srdečním infarktem. V praktické části jsou v jednotlivých kapitolách popsány metodika, hypotézy a cíle práce. Další kapitoly zobrazují grafy a tabulky znázorňující srovnání zkoumaných skupin a výsledky výzkumu. Výsledky jsou následně hodnoceny a rozebírány. Cílem této výzkumné práce bylo zjistit, do jaké míry pacienti absolvují edukační program a zda mají edukace vliv na změnu jejich chování. Bylo stanoveno několik hypotéz a to, že pacienti edukační program akceptují, edukovaná skupina dosáhne lepších výsledků ve sledovaných hodnotách než kontrolní skupina a že edukace mají vliv na změnu chování pacientů. Na základě výsledků výzkumu lze však konstatovat, že hypotézy se nepotvrdily. I přes rozsáhlou edukaci intervenované skupiny během hospitalizace a v průběhu jednoho roku po ní došlo u této skupiny k nárůstu hmotnosti a nebyl zaznamenán významný pokles LDL cholesterolu. Podobně dopadla i kontrolní skupina. Závěrem...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is "Education of Patients with Myocardial Infarction". The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part has several chapters in which attention is paid to myocardial infarction, its localization, factors influencing its formation, diagnosis and therapy. Further in the theoretical part I deal with education and the process of education in patients with myocardial infarction. In practical part the chapters describe methodology, hypothesis and the aims of the thesis. Other chapters include graphs and tables depicting the comparison of groups and the results of the research. The results are then analysed further. The aim of this thesis was to find out to which extent the patients take part in an educational programme, and if education influences the change of behaviour. A few hypotheses were set up, e.g. that the patients would choose to be educated; that the educated group would have better results on monitored funs than patients with no education; and that education influences the patients' behaviour. Based on the research, it can be stated, that the hypotheses have not been confirmed. Despite of extensive education of the inspected group during the stay in hospital and during one following year, there was a rise in weight and no significant decline...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleEdukace u pacienta s diagnózou infarkt myokarducs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-07
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86358
dc.title.translatedEducation of Patients with Myocardial Infarctionen_US
dc.contributor.refereeVrablík, Michal
dc.identifier.aleph001278902
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enNursingen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské práce je "Edukace pacienta s diagnózou infarkt myokardu". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozčleněna do několika kapitol, ve kterých je věnována pozornost infarktu myokardu, jeho lokalizaci, faktorům ovlivňujících jeho vznik, diagnostice a terapii. Dále se v teoretické části zabývám edukací a samotným edukačním procesem u pacienta se srdečním infarktem. V praktické části jsou v jednotlivých kapitolách popsány metodika, hypotézy a cíle práce. Další kapitoly zobrazují grafy a tabulky znázorňující srovnání zkoumaných skupin a výsledky výzkumu. Výsledky jsou následně hodnoceny a rozebírány. Cílem této výzkumné práce bylo zjistit, do jaké míry pacienti absolvují edukační program a zda mají edukace vliv na změnu jejich chování. Bylo stanoveno několik hypotéz a to, že pacienti edukační program akceptují, edukovaná skupina dosáhne lepších výsledků ve sledovaných hodnotách než kontrolní skupina a že edukace mají vliv na změnu chování pacientů. Na základě výsledků výzkumu lze však konstatovat, že hypotézy se nepotvrdily. I přes rozsáhlou edukaci intervenované skupiny během hospitalizace a v průběhu jednoho roku po ní došlo u této skupiny k nárůstu hmotnosti a nebyl zaznamenán významný pokles LDL cholesterolu. Podobně dopadla i kontrolní skupina. Závěrem...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is "Education of Patients with Myocardial Infarction". The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part has several chapters in which attention is paid to myocardial infarction, its localization, factors influencing its formation, diagnosis and therapy. Further in the theoretical part I deal with education and the process of education in patients with myocardial infarction. In practical part the chapters describe methodology, hypothesis and the aims of the thesis. Other chapters include graphs and tables depicting the comparison of groups and the results of the research. The results are then analysed further. The aim of this thesis was to find out to which extent the patients take part in an educational programme, and if education influences the change of behaviour. A few hypotheses were set up, e.g. that the patients would choose to be educated; that the educated group would have better results on monitored funs than patients with no education; and that education influences the patients' behaviour. Based on the research, it can be stated, that the hypotheses have not been confirmed. Despite of extensive education of the inspected group during the stay in hospital and during one following year, there was a rise in weight and no significant decline...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990012789020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV