Show simple item record

Two paintings of Jacopo Vignali in the National Gallery in Prague
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorZlatohlávková, Eliška
dc.date.accessioned2017-04-20T15:53:19Z
dc.date.available2017-04-20T15:53:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27414
dc.description.abstractTato práce se zabývá dvěma obrazy florentského malíře Jacopa Vignaliho, které jsou uložené v Národní galerii v Praze. Vignali žil a tvořil v první polovině 17. století, kdy ve Florencii vrcholila malířská reforma iniciována malíři již v 80. letech 16. století, převážně Lodovicem Cigolim, na kterého Vignali v počátcích své tvorby navazoval, a rozvíjel se zde raný barok. Vignali patřil do první generace malířů raného baroka ve Florencii, poslední významné etapy florentského umění. Vyučil se v ateliéru Mattea Rosselliho, který nejen jemu, ale i ostatním svým žákům zprostředkoval poznatky, které přinesla reforma manýrismu. Nejzajímavější Vignaliho díla vznikla během prvních patnácti let jeho tvorby, hlavně však ve 20. letech 17. století. Během těchto let se vyvinul jeho osobitý malířský styl, kterým tvořil po zbytek svého života. Na počátku se, co se týče stylu, zcela orientoval na svého učitele, záhy se však nechal na krátkou dobu částečně ovlivnit naturalismem, či malířem německého původu Adamem Elsheimerem. Nejvíce ho však oslovila tvorba o něco málo staršího malíře Francesca Curradiho. Pod jeho vlivem se proměnila Vignaliho paleta barev, kde jasné a zářivé tóny nahradily jemné odstíny červené a fialové, a jeho postavy získaly melancholický a zasněný ráz. Na obou obrazech, kterým se tato práce věnuje a které...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is dealing with the two paintings of the Florentine painter Jacopo Vignali, deposited in the National gallery in Prague. Vignali lived and worked in the first half of the 17th century in Florence, where in this time culminated the "reform of the painting" initiated in the 80th of the 16th century, mostly by Lodovico Cigoli, whom Vignali followed at the beginning of his carrier, and was developed the early Baroque style. Vignali belonged to the first generation of the painters of the early Baroque era in Florence, the last important decade of the florentine painting. He served out in the studio of Matteo Rosselli, who not only to him but to the other scholars mediated the innovations of the reform painting. The most interesting artworks Vignali made during the first 15 years of his activity, mostly in the 20th of the 17th century. During these years he created his own style, which he used for the rest of his life. As far as the style is concerned, at the very beginning he was influenced by his teacher Matteo Rosselli and partly the German painter Adam Elsheimer. The biggest authority for him was a little bit older painter Francesco Curradi. Under his influence Vignali changed the colours, the bright ones where substituted by the smooth tone of soft red and purple and his characters became more...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDva obrazy Jacopa Vignaliho v Národní galerii v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-25
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86494
dc.title.translatedTwo paintings of Jacopo Vignali in the National Gallery in Pragueen_US
dc.contributor.refereeMádl, Martin
dc.identifier.aleph001371642
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá dvěma obrazy florentského malíře Jacopa Vignaliho, které jsou uložené v Národní galerii v Praze. Vignali žil a tvořil v první polovině 17. století, kdy ve Florencii vrcholila malířská reforma iniciována malíři již v 80. letech 16. století, převážně Lodovicem Cigolim, na kterého Vignali v počátcích své tvorby navazoval, a rozvíjel se zde raný barok. Vignali patřil do první generace malířů raného baroka ve Florencii, poslední významné etapy florentského umění. Vyučil se v ateliéru Mattea Rosselliho, který nejen jemu, ale i ostatním svým žákům zprostředkoval poznatky, které přinesla reforma manýrismu. Nejzajímavější Vignaliho díla vznikla během prvních patnácti let jeho tvorby, hlavně však ve 20. letech 17. století. Během těchto let se vyvinul jeho osobitý malířský styl, kterým tvořil po zbytek svého života. Na počátku se, co se týče stylu, zcela orientoval na svého učitele, záhy se však nechal na krátkou dobu částečně ovlivnit naturalismem, či malířem německého původu Adamem Elsheimerem. Nejvíce ho však oslovila tvorba o něco málo staršího malíře Francesca Curradiho. Pod jeho vlivem se proměnila Vignaliho paleta barev, kde jasné a zářivé tóny nahradily jemné odstíny červené a fialové, a jeho postavy získaly melancholický a zasněný ráz. Na obou obrazech, kterým se tato práce věnuje a které...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is dealing with the two paintings of the Florentine painter Jacopo Vignali, deposited in the National gallery in Prague. Vignali lived and worked in the first half of the 17th century in Florence, where in this time culminated the "reform of the painting" initiated in the 80th of the 16th century, mostly by Lodovico Cigoli, whom Vignali followed at the beginning of his carrier, and was developed the early Baroque style. Vignali belonged to the first generation of the painters of the early Baroque era in Florence, the last important decade of the florentine painting. He served out in the studio of Matteo Rosselli, who not only to him but to the other scholars mediated the innovations of the reform painting. The most interesting artworks Vignali made during the first 15 years of his activity, mostly in the 20th of the 17th century. During these years he created his own style, which he used for the rest of his life. As far as the style is concerned, at the very beginning he was influenced by his teacher Matteo Rosselli and partly the German painter Adam Elsheimer. The biggest authority for him was a little bit older painter Francesco Curradi. Under his influence Vignali changed the colours, the bright ones where substituted by the smooth tone of soft red and purple and his characters became more...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990013716420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV