Show simple item record

Croatian Renaissance drama on Czech scenes after 1945
dc.contributor.advisorOtčenášek, Jaroslav
dc.creatorPrchlíková, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-20T15:46:03Z
dc.date.available2017-04-20T15:46:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27383
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá chorvatským renesančním dramatem. Nejprve krátce vymezuje období jeho vzniku z hlediska historického, společenského a estetického. V teoretické části stručně definuje základní pojmy a nejčastější typy renesančního dramatu. Hlavní důraz je kladen na druhy komedií, a to včetně typických anonymních komedií. Dále představuje nejvýznamnější autory a jejich díla. Tři komedie, jež se objevily i na českých jevištích, jsou rozebrány z hlediska obsahu, postav, jazyka a zajímavých scén. Každá jejich inscenace je pak představena podle toho, jak ji ohodnotili divadelní kritici v denním tisku. V příloze si lze prohlédnout fotografie z vybraných představení.cs_CZ
dc.description.abstractThe thessis deals with Croatian Renaissance drama. First it shortly determines the period of its beginning in the perspective of history, society and aesthetics. In the theoretical part the thessis briefly defines the basic terms and the most frequent types of Renaissance drama. It focuses on the types of comedies, including the typical anonymous comedies. Then the thessis presents the most important authors and their works. Three comedies which appeared on Czech stages, are analyzed from the aspect of the plot, characters, language and interesting scenes. Each production is then presented according to the evaluation of the critics in the newspapers. Photographs from selected performances can be found in the Appendix.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleChorvatské renesanční drama na českých scénách po roce 1945cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-24
dc.description.departmentInstitute of Slavonic and East European Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav slavistických a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85821
dc.title.translatedCroatian Renaissance drama on Czech scenes after 1945en_US
dc.contributor.refereeNedvědová, Milada
dc.identifier.aleph001373766
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistikaen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav slavistických a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Slavonic and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enČeský jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistikaen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá chorvatským renesančním dramatem. Nejprve krátce vymezuje období jeho vzniku z hlediska historického, společenského a estetického. V teoretické části stručně definuje základní pojmy a nejčastější typy renesančního dramatu. Hlavní důraz je kladen na druhy komedií, a to včetně typických anonymních komedií. Dále představuje nejvýznamnější autory a jejich díla. Tři komedie, jež se objevily i na českých jevištích, jsou rozebrány z hlediska obsahu, postav, jazyka a zajímavých scén. Každá jejich inscenace je pak představena podle toho, jak ji ohodnotili divadelní kritici v denním tisku. V příloze si lze prohlédnout fotografie z vybraných představení.cs_CZ
uk.abstract.enThe thessis deals with Croatian Renaissance drama. First it shortly determines the period of its beginning in the perspective of history, society and aesthetics. In the theoretical part the thessis briefly defines the basic terms and the most frequent types of Renaissance drama. It focuses on the types of comedies, including the typical anonymous comedies. Then the thessis presents the most important authors and their works. Three comedies which appeared on Czech stages, are analyzed from the aspect of the plot, characters, language and interesting scenes. Each production is then presented according to the evaluation of the critics in the newspapers. Photographs from selected performances can be found in the Appendix.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav slavistických a východoevropských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013737660106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV