dc.contributor.advisor | Otčenášek, Jaroslav | |
dc.creator | Prchlíková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T15:46:03Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T15:46:03Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/27383 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá chorvatským renesančním dramatem. Nejprve krátce vymezuje období jeho vzniku z hlediska historického, společenského a estetického. V teoretické části stručně definuje základní pojmy a nejčastější typy renesančního dramatu. Hlavní důraz je kladen na druhy komedií, a to včetně typických anonymních komedií. Dále představuje nejvýznamnější autory a jejich díla. Tři komedie, jež se objevily i na českých jevištích, jsou rozebrány z hlediska obsahu, postav, jazyka a zajímavých scén. Každá jejich inscenace je pak představena podle toho, jak ji ohodnotili divadelní kritici v denním tisku. V příloze si lze prohlédnout fotografie z vybraných představení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thessis deals with Croatian Renaissance drama. First it shortly determines the period of its beginning in the perspective of history, society and aesthetics. In the theoretical part the thessis briefly defines the basic terms and the most frequent types of Renaissance drama. It focuses on the types of comedies, including the typical anonymous comedies. Then the thessis presents the most important authors and their works. Three comedies which appeared on Czech stages, are analyzed from the aspect of the plot, characters, language and interesting scenes. Each production is then presented according to the evaluation of the critics in the newspapers. Photographs from selected performances can be found in the Appendix. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Chorvatské renesanční drama na českých scénách po roce 1945 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-24 | |
dc.description.department | Institute of Slavonic and East European Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav slavistických a východoevropských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 85821 | |
dc.title.translated | Croatian Renaissance drama on Czech scenes after 1945 | en_US |
dc.contributor.referee | Nedvědová, Milada | |
dc.identifier.aleph | 001373766 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistika | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav slavistických a východoevropských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Slavonic and East European Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Český jazyk a literatura - slavistická studia se specializací kroatistika | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá chorvatským renesančním dramatem. Nejprve krátce vymezuje období jeho vzniku z hlediska historického, společenského a estetického. V teoretické části stručně definuje základní pojmy a nejčastější typy renesančního dramatu. Hlavní důraz je kladen na druhy komedií, a to včetně typických anonymních komedií. Dále představuje nejvýznamnější autory a jejich díla. Tři komedie, jež se objevily i na českých jevištích, jsou rozebrány z hlediska obsahu, postav, jazyka a zajímavých scén. Každá jejich inscenace je pak představena podle toho, jak ji ohodnotili divadelní kritici v denním tisku. V příloze si lze prohlédnout fotografie z vybraných představení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thessis deals with Croatian Renaissance drama. First it shortly determines the period of its beginning in the perspective of history, society and aesthetics. In the theoretical part the thessis briefly defines the basic terms and the most frequent types of Renaissance drama. It focuses on the types of comedies, including the typical anonymous comedies. Then the thessis presents the most important authors and their works. Three comedies which appeared on Czech stages, are analyzed from the aspect of the plot, characters, language and interesting scenes. Each production is then presented according to the evaluation of the critics in the newspapers. Photographs from selected performances can be found in the Appendix. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav slavistických a východoevropských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013737660106986 | |