Show simple item record

Teaching syntax in council schools in the first half of the 20th century
dc.creatorNovotná, Alena
dc.date.accessioned2017-03-17T09:53:54Z
dc.date.available2017-03-17T09:53:54Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2730
dc.description.abstractTato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractTato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka syntaxe na měšťanských školách v první polovině 20. stoletícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-02-07
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149257
dc.title.translatedTeaching syntax in council schools in the first half of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeŠmejkalová, Martina
dc.identifier.aleph000398235
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Czech Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enTato práce se věnuje problematice vyučování syntaxe na měšťanských školách vletech 1907-1939. Popisuje vývoj měšťanské školy jako takové, vývoj učebních plánů a osnov pro měšťanské školy ve vymezeném období. Řeší otázky, jaká byla pojetí výuky českého jazyka a jaké didakticko-metodické postupy navrhovaly tehdejší didaktiky a metodické příručky pro učitele. Především se tato práce věnuje analýze dvou učebnicových řad pro měšťanské školy autorů Josefa Müllera a autorského kolektivu Ludmila Žofková - Bohumil Tožička. Na základě obsahové analýzy je zjišťováno, jak byla syntaktická témata zakotvena v učebních osnovách pro měšťanské školy a jakým způsobem autoři učebnic a mluvnic syntaktické učivo v jednotlivých ročnících měšťanské školy prezentovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV