Show simple item record

Impulses of humanistic psychology to strengthen teacher's personal approach to pupils
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorSmetanová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-20T15:18:49Z
dc.date.available2017-04-20T15:18:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27281
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou významu osobnostní stránky učitele z hlediska jeho přístupu k žákům a k celému výchovně vzdělávacímu procesu. Pojednává o vlivech, které osobnostní přístup učitele zakládají a programech vedoucích k podpoře jeho rozvoje. Při zpracování tématu bylo využito studia psychologických směrů a teorií osobnosti se zaměřením na využití prvků humanistické psychologie v celostním přístupu kognitivněosobnostně- sociálních aktivit učitele. Práce má charakter přehledové studie, vypracované na základě teoretických poznatků oboru pedagogika, doplněných osobními praktickými zkušenostmi. Úvodní část je věnována teoretickému rozboru osobnosti a vlivům, působících na její utváření, tedy i na utváření osobnosti pedagoga. Cílem je zdůraznit individualitu a jedinečnost člověka, s kterou je nutno v edukačním procesu počítat. V dalších částech se práce zabývá potřebnými vlastnostmi učitele k zvládnutí pedagogické činnosti, popisem soudobých teorií vzdělávání se zaměřením zejména na humanistickou psychologii a dále rozborem využitelnosti prvků humanistické psychologie C. R. Rogerse v procesu pedagogické činnosti učitele. V poslední části jsou popsány příklady nových programů, vedoucích k podpoře a posílení osobnostního přístupu učitele a využívajících principy humanistické psychologie....cs_CZ
dc.description.abstractThe main concern of this bachelor thesis is to describe the importance of a teacher's individuality in his or her approach to the children and the whole educational process. The paper covers the factors which serve as a foundation to this personal approach and some programs to stimulate its development. The theoretical background of this research consists of those schools of psychology and theories of personality which focus on the use of elements of humanistic psychology in the holistic approach to cognitive-personal-social activities of the teacher. The thesis has a character of a survey based on theoretical findings in pedagogy and personal practical experience. The introductory section is devoted to the theoretical analysis of personality and the influences participating on its formation and therefore also in forming personality of a teacher. The aim is to emphasize the individuality and uniqueness of man, which must be taken into account in the educational process. In the latter parts the paper focuses on the qualities of a teacher, which are necessary for his or her pedagogical activities. Furthermore it describes contemporary theories of learning with a special focus on humanistic psychology and analyzes potential application of C. R. Rogers' humanistic psychology in the process of pedagogical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleImpulzy humanistické psychologie pro posílení osobnostního přístupu učitele k žákůmcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87911
dc.title.translatedImpulses of humanistic psychology to strengthen teacher's personal approach to pupilsen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph001401413
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou významu osobnostní stránky učitele z hlediska jeho přístupu k žákům a k celému výchovně vzdělávacímu procesu. Pojednává o vlivech, které osobnostní přístup učitele zakládají a programech vedoucích k podpoře jeho rozvoje. Při zpracování tématu bylo využito studia psychologických směrů a teorií osobnosti se zaměřením na využití prvků humanistické psychologie v celostním přístupu kognitivněosobnostně- sociálních aktivit učitele. Práce má charakter přehledové studie, vypracované na základě teoretických poznatků oboru pedagogika, doplněných osobními praktickými zkušenostmi. Úvodní část je věnována teoretickému rozboru osobnosti a vlivům, působících na její utváření, tedy i na utváření osobnosti pedagoga. Cílem je zdůraznit individualitu a jedinečnost člověka, s kterou je nutno v edukačním procesu počítat. V dalších částech se práce zabývá potřebnými vlastnostmi učitele k zvládnutí pedagogické činnosti, popisem soudobých teorií vzdělávání se zaměřením zejména na humanistickou psychologii a dále rozborem využitelnosti prvků humanistické psychologie C. R. Rogerse v procesu pedagogické činnosti učitele. V poslední části jsou popsány příklady nových programů, vedoucích k podpoře a posílení osobnostního přístupu učitele a využívajících principy humanistické psychologie....cs_CZ
uk.abstract.enThe main concern of this bachelor thesis is to describe the importance of a teacher's individuality in his or her approach to the children and the whole educational process. The paper covers the factors which serve as a foundation to this personal approach and some programs to stimulate its development. The theoretical background of this research consists of those schools of psychology and theories of personality which focus on the use of elements of humanistic psychology in the holistic approach to cognitive-personal-social activities of the teacher. The thesis has a character of a survey based on theoretical findings in pedagogy and personal practical experience. The introductory section is devoted to the theoretical analysis of personality and the influences participating on its formation and therefore also in forming personality of a teacher. The aim is to emphasize the individuality and uniqueness of man, which must be taken into account in the educational process. In the latter parts the paper focuses on the qualities of a teacher, which are necessary for his or her pedagogical activities. Furthermore it describes contemporary theories of learning with a special focus on humanistic psychology and analyzes potential application of C. R. Rogers' humanistic psychology in the process of pedagogical...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014014130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV