Show simple item record

Free time activity of romani children and youth
dc.contributor.advisorČervenka, Jan
dc.creatorHradilková, Žofie
dc.date.accessioned2017-04-20T15:05:32Z
dc.date.available2017-04-20T15:05:32Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27228
dc.description.abstractVýznam volného času romských dětí v sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené lokalitě je vysoký. Zároveň trávení času romských dětí vykazuje jistá specifika, která souvisí zejména s tradičním pojetím rodiny a hierarchie romské společnosti. Určující v trávení volného času je také prostředí. Stěžejní částí práce jsou příklady ze tří lokalit, kde žijí romské děti. Zde se především pozornost obrací na to, jakým způsobem děti tráví volný čas a co ho ovlivňuje. Chodí na kroužky? Mají hračky, kola? Co je baví? S kým tráví svůj volný čas? V jakém vyrůstají prostředí? V prvním příkladu je popsána malá vesnice v Čechách, kde se osvědčil komunitní způsob práce. Možnosti práce s dětmi na slovenském venkově jsou uvedeny na příkladu projektu mladých lidí. Děti v městském prostředí jsou ohroženy drogami a pasivním trávením volného času více, než jinde. Také proto v této práci nechybí ani popis jedné městské části. Autorka dochází k závěru, že při práci s romskými dětmi ohroženými sociálním vyloučením je důležité vycházet z potřeb a přání samotných dětí, spolupracovat s rodiči a širokou rodinou a všímat si jejich tradic a zájmů.cs_CZ
dc.description.abstractThe free time activity of romani children in socially exluded areas or socially endangered areas has high significance. The spending of leisure time of romani children embodies certain specifics that are related mainly to the traditional family values and the hiearchical structure of the romani community. The way of spending free time is also significantly affected by the living environment. The pivotal part of this work describes three localities inhabited by Roma. The emphasis is put on the way children spend their free time and what affects it. Are they visiting some courses? Do they have any toys? What are they interested in? With whom are they spending their leisure time? In which environment are they raised? In the first case a small village in the Czech Republic, where a community work had a succes, is described. An illustration of a work with romani children in the slovak countryside is shown in a case of a project realized by young people. The children in an urban environment are endangered by drugs and passive time spending more than the children elsewhere; thus a city district environment is also described in this work. The author concludes that it is important to base the work with the romani children endangered by social exclusion on their needs and wishes. It is also important to cooperate...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVolný čas romských dětí a mládežecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-30
dc.description.departmentInstitute of South and Central Asiaen_US
dc.description.departmentÚstav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72629
dc.title.translatedFree time activity of romani children and youthen_US
dc.contributor.refereeSadílková, Helena
dc.identifier.aleph001184214
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineRomistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineRomani Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of South and Central Asiaen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRomistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enRomani Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýznam volného času romských dětí v sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené lokalitě je vysoký. Zároveň trávení času romských dětí vykazuje jistá specifika, která souvisí zejména s tradičním pojetím rodiny a hierarchie romské společnosti. Určující v trávení volného času je také prostředí. Stěžejní částí práce jsou příklady ze tří lokalit, kde žijí romské děti. Zde se především pozornost obrací na to, jakým způsobem děti tráví volný čas a co ho ovlivňuje. Chodí na kroužky? Mají hračky, kola? Co je baví? S kým tráví svůj volný čas? V jakém vyrůstají prostředí? V prvním příkladu je popsána malá vesnice v Čechách, kde se osvědčil komunitní způsob práce. Možnosti práce s dětmi na slovenském venkově jsou uvedeny na příkladu projektu mladých lidí. Děti v městském prostředí jsou ohroženy drogami a pasivním trávením volného času více, než jinde. Také proto v této práci nechybí ani popis jedné městské části. Autorka dochází k závěru, že při práci s romskými dětmi ohroženými sociálním vyloučením je důležité vycházet z potřeb a přání samotných dětí, spolupracovat s rodiči a širokou rodinou a všímat si jejich tradic a zájmů.cs_CZ
uk.abstract.enThe free time activity of romani children in socially exluded areas or socially endangered areas has high significance. The spending of leisure time of romani children embodies certain specifics that are related mainly to the traditional family values and the hiearchical structure of the romani community. The way of spending free time is also significantly affected by the living environment. The pivotal part of this work describes three localities inhabited by Roma. The emphasis is put on the way children spend their free time and what affects it. Are they visiting some courses? Do they have any toys? What are they interested in? With whom are they spending their leisure time? In which environment are they raised? In the first case a small village in the Czech Republic, where a community work had a succes, is described. An illustration of a work with romani children in the slovak countryside is shown in a case of a project realized by young people. The children in an urban environment are endangered by drugs and passive time spending more than the children elsewhere; thus a city district environment is also described in this work. The author concludes that it is important to base the work with the romani children endangered by social exclusion on their needs and wishes. It is also important to cooperate...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011842140106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV