Jazyková analýza televizních pořadů 168 hodin a Střepiny
Language analysis of TV programmes 168 hodin and Střepiny
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27219Identifiers
Study Information System: 75890
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Hrdlička, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech for Non-Native Speakers
Department
Institute of Czech Studies
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato bakalářská práce obsahuje srovnání televizních publicistických pořadů 168 hodin a Střepiny. Sleduje jazykovou úpravu a výběr jazykových prostředků v analogických pořadech dvou konkurenčních televizí, veřejnoprávní a komerční. Práce ukazuje, jak je v obou pořadech využita česká slovní zásoba a jakými různými prostředky redakce dosahují zaujetí diváka.
This bachelor thesis contains comparison of publicistic programmes, "168 hodin" and "Střepiny". It analyses the language arrangement and the language choice in two similar programmes of two rival TV companies, a public and a private one. The thesis show how the Czech vocabulary is used in both broadcasts and what various language tools are used by the editors to attract a spectator.