Zobrazit minimální záznam

Mathematical problems inspired by the nature
dc.contributor.advisorOdvárko, Oldřich
dc.creatorKrálíková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-20T14:03:49Z
dc.date.available2017-04-20T14:03:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27003
dc.description.abstractDiplomová práce obsahuje pět úloh, které lze využít při výuce matematiky na střední škole. V úlohách se studenti setkají s matematickými aplikacemi z běžného života, které si zároveň sami prakticky vyzkouší. Část každé úlohy se uskutečňuje v přírodě, mimo školní lavici. Úlohy mají za cíl přiblížit studentům jak matematickou, tak praktickou problematiku dané aplikace. Tématy úloh jsou Měření výšku stromu, Měření nedostupných vzdáleností, Výškový profil trasy, Šifrování a Hanojské věže. Úlohy jsem vytvářela tak, aby řešily reálné praktické problémy a přitom v co nejvyšší míře využívaly středoškolskou matematiku. Studenti v nich uplatní znalosti z planimetrie, goniometrie a trigonometrie, funkce a jejich grafy, posloupnosti, řady a důkaz matematickou indukcí. Účelem úloh je rozvíjet matematické a logické myšlení, učit matematizovat reálnou situaci a vidět matematiku v dalších oborech lidské činnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis consists of five exercises, which can be used within mathematical education at secondary schools. In these exercises students get involved with mathematical applications in ordinary life, which they can practically experience. A part of each exercise takes place outdoors, outside of the classroom. Objectives of the exercises are to display both mathematical and practical problems of the application. The topics of exercises are Tree height measuring, The measuring of unreachable distances, The altitude profile of a track, Cryptography and The Tower of Hanoi. I tried to make these exercises to solve real practical problems and to use the secondary school mathematics as much as possible at the same time. Students will use their knowledge in plane geometry, goniometry and trigonometry, functions and their graphs, sequences, series and proof by mathematical induction. Purposes of the exercises are to develop mathematical and logical thinking, to teach how to express the real situation in a mathematical way and to recognize mathematics in other fields of human activity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleMatematické úlohy v příroděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-26
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60254
dc.title.translatedMathematical problems inspired by the natureen_US
dc.contributor.refereeŠarounová, Alena
dc.identifier.aleph001232027
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - matematikaen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - matematikaen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce obsahuje pět úloh, které lze využít při výuce matematiky na střední škole. V úlohách se studenti setkají s matematickými aplikacemi z běžného života, které si zároveň sami prakticky vyzkouší. Část každé úlohy se uskutečňuje v přírodě, mimo školní lavici. Úlohy mají za cíl přiblížit studentům jak matematickou, tak praktickou problematiku dané aplikace. Tématy úloh jsou Měření výšku stromu, Měření nedostupných vzdáleností, Výškový profil trasy, Šifrování a Hanojské věže. Úlohy jsem vytvářela tak, aby řešily reálné praktické problémy a přitom v co nejvyšší míře využívaly středoškolskou matematiku. Studenti v nich uplatní znalosti z planimetrie, goniometrie a trigonometrie, funkce a jejich grafy, posloupnosti, řady a důkaz matematickou indukcí. Účelem úloh je rozvíjet matematické a logické myšlení, učit matematizovat reálnou situaci a vidět matematiku v dalších oborech lidské činnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis consists of five exercises, which can be used within mathematical education at secondary schools. In these exercises students get involved with mathematical applications in ordinary life, which they can practically experience. A part of each exercise takes place outdoors, outside of the classroom. Objectives of the exercises are to display both mathematical and practical problems of the application. The topics of exercises are Tree height measuring, The measuring of unreachable distances, The altitude profile of a track, Cryptography and The Tower of Hanoi. I tried to make these exercises to solve real practical problems and to use the secondary school mathematics as much as possible at the same time. Students will use their knowledge in plane geometry, goniometry and trigonometry, functions and their graphs, sequences, series and proof by mathematical induction. Purposes of the exercises are to develop mathematical and logical thinking, to teach how to express the real situation in a mathematical way and to recognize mathematics in other fields of human activity.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012320270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV