Zobrazit minimální záznam

Journalist and his work environment : (case study of Czech publishing house Mafra)
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorMacků, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-20T13:41:19Z
dc.date.available2017-04-20T13:41:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26903
dc.description.abstractDiplomová práce "Novinář a jeho pracovní prostředí (na příkladu vydavatelského domu Mafra)" pojednává o tom, jak novináře ovlivňuje jejich pracovní prostředí a jaká je mezi nimi spolupráce a rivalita. Ve své práci se zároveň věnuji tématu mediální konvergence, neboť Mafra jako první v České republice zavedla integrovaný newsroom pro printovou a internetovou verzi deníku. Výzkum vychází z rozhovorů s 19 redaktory a moderátory pracujícími pro mediální dům Mafra (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Metro, Expresradio, Classic FM, Óčko). Novináři své pracovní prostředí téměř nevnímají. Ke svému zaměstnavateli nemají silný vztah a vnímají především vlastní rubriku/pořad a kolegy ze stejné sekce. Ostatní rubriky, ale i další tituly pod Mafrou, jsou novinářům prakticky lhostejné. Jako změny, které se v redakci za dobu jejich působení staly, nejčastěji uváděli nový layout či délku své rubriky. S výjimkou zpravodajství iDNES.cz a MF DNES spolu ostatní tituly Mafry téměř vůbec nespolupracují a pokud zde nějaká spolupráce probíhá, tak pouze na marketingové, nikoliv redakční bázi. Rivalita v Mafře existuje pouze mezi printovou verzí Lidových novin a MF DNES, v redakcích pak mezi zpravodajskou a magazínovou sekcí a mezi editory a autory článků. Novináři si uvědomují rostoucí vliv internetu na výslednou podobu své práce -...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Journalist and His Work Environment (Case Study of Czech Publishing House Mafra)" deals with the topic how journalists are influenced by their work environment and how is cooperation and rivalry among journalists at publishing house Mafra. I also deal with the topic of media convergence because Mafra was the first publishing house in the Czech Republic which started trend of integrated newsrooms. Research is based on interviews with 19 journalists from all kinds of media which Mafra owns (dailies MF DNES, Lidové noviny, Metro; website iDNES.cz; radio Expresradio and Classic FM; television Óčko). Journalist almost do not realize their work environment. They have very weak relation to their employer; they often think only about their pages and own colleagues. Other employees of Mafra are more or less indifferent to them. Journalists consider change of layout or length of their pages as the most important changes which happened in the newsroom. Journalists almost do not cooperate with each other. They think about cooperation only on promotion basis, not on the journalist one. Only exception is daily cooperation between print MF DNES and website iDNES.cz. Rivalry in Mafra is between print dailies MF DNES and Lidové noviny; in newsrooms between magazine's and news' pages and authors and editors...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleNovinář a jeho pracovní prostředí : (na příkladu vydavatelského domu Mafra)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87160
dc.title.translatedJournalist and his work environment : (case study of Czech publishing house Mafra)en_US
dc.contributor.refereeSekera, Martin
dc.identifier.aleph001284905
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Novinář a jeho pracovní prostředí (na příkladu vydavatelského domu Mafra)" pojednává o tom, jak novináře ovlivňuje jejich pracovní prostředí a jaká je mezi nimi spolupráce a rivalita. Ve své práci se zároveň věnuji tématu mediální konvergence, neboť Mafra jako první v České republice zavedla integrovaný newsroom pro printovou a internetovou verzi deníku. Výzkum vychází z rozhovorů s 19 redaktory a moderátory pracujícími pro mediální dům Mafra (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Metro, Expresradio, Classic FM, Óčko). Novináři své pracovní prostředí téměř nevnímají. Ke svému zaměstnavateli nemají silný vztah a vnímají především vlastní rubriku/pořad a kolegy ze stejné sekce. Ostatní rubriky, ale i další tituly pod Mafrou, jsou novinářům prakticky lhostejné. Jako změny, které se v redakci za dobu jejich působení staly, nejčastěji uváděli nový layout či délku své rubriky. S výjimkou zpravodajství iDNES.cz a MF DNES spolu ostatní tituly Mafry téměř vůbec nespolupracují a pokud zde nějaká spolupráce probíhá, tak pouze na marketingové, nikoliv redakční bázi. Rivalita v Mafře existuje pouze mezi printovou verzí Lidových novin a MF DNES, v redakcích pak mezi zpravodajskou a magazínovou sekcí a mezi editory a autory článků. Novináři si uvědomují rostoucí vliv internetu na výslednou podobu své práce -...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Journalist and His Work Environment (Case Study of Czech Publishing House Mafra)" deals with the topic how journalists are influenced by their work environment and how is cooperation and rivalry among journalists at publishing house Mafra. I also deal with the topic of media convergence because Mafra was the first publishing house in the Czech Republic which started trend of integrated newsrooms. Research is based on interviews with 19 journalists from all kinds of media which Mafra owns (dailies MF DNES, Lidové noviny, Metro; website iDNES.cz; radio Expresradio and Classic FM; television Óčko). Journalist almost do not realize their work environment. They have very weak relation to their employer; they often think only about their pages and own colleagues. Other employees of Mafra are more or less indifferent to them. Journalists consider change of layout or length of their pages as the most important changes which happened in the newsroom. Journalists almost do not cooperate with each other. They think about cooperation only on promotion basis, not on the journalist one. Only exception is daily cooperation between print MF DNES and website iDNES.cz. Rivalry in Mafra is between print dailies MF DNES and Lidové noviny; in newsrooms between magazine's and news' pages and authors and editors...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012849050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV