dc.contributor.advisor | Linková, Marie | |
dc.creator | Dytrychová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T09:45:31Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T09:45:31Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2685 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na utváření sociálního klimatu ve druhé třídě Základní školy v Habrech. Těžištěm mé práce jsou sociální vztahy ve třídě. Teoretická část je orientována na stručnou charakteristiku žáka mladšího školního věku, na vznik a vývoj sociálních rolí žáků a vztah rodiny ke klimatu třídy. V praktické části jsem navrhla postup k vytváření pozitivních vztahů ve druhé třídě ZS. Zachytila jsem vznik rolí a rodinný vliv na klima ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation is focused on a formation of the social clime in the second grade of the elementary school in Habry. Especially, I paid attention to the social interactions in the class. The theoretic part covers with a brief description of schoolchildren in the age from seven to nine, a formation and a development of pupils" roles in the class and an influence of families on the class climate. The practical part includes the propsal how to improve the social relationships in the second grade of the elementary school. In particular, I concentrated on the formation of the social roles and the relation between family and the clime in the class. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Klima ve školní třídě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-19 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20429 | |
dc.title.translated | The Atmosphere of the Classroom | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000395709 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na utváření sociálního klimatu ve druhé třídě Základní školy v Habrech. Těžištěm mé práce jsou sociální vztahy ve třídě. Teoretická část je orientována na stručnou charakteristiku žáka mladšího školního věku, na vznik a vývoj sociálních rolí žáků a vztah rodiny ke klimatu třídy. V praktické části jsem navrhla postup k vytváření pozitivních vztahů ve druhé třídě ZS. Zachytila jsem vznik rolí a rodinný vliv na klima ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation is focused on a formation of the social clime in the second grade of the elementary school in Habry. Especially, I paid attention to the social interactions in the class. The theoretic part covers with a brief description of schoolchildren in the age from seven to nine, a formation and a development of pupils" roles in the class and an influence of families on the class climate. The practical part includes the propsal how to improve the social relationships in the second grade of the elementary school. In particular, I concentrated on the formation of the social roles and the relation between family and the clime in the class. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990003957090106986 | |