Zobrazit minimální záznam

Gestures and facial expression of virtual humans in 3D worlds
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorPíbil, Radek
dc.date.accessioned2017-04-20T13:25:52Z
dc.date.available2017-04-20T13:25:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26833
dc.description.abstractCílem této práce je popsat a zdůvodnit návrh a implementaci rozšíření Pogamutu, které dovoluje jeho uživateli vytvářet virtuální bytosti (agenty), které jsou schopny ovládat animace svého avatara (jeho tělo) s většími možnostmi, než nabízí neupravený Unreal Tournament 2004 (UT2004) a Pogamut. Pogamut je platforma pro výzkum a vývoj agentů a UT2004 je virtuální prostředí používané k jejich simulaci. Gesta a mimika, animace obecně, jsou klíčové prvky pro uvěřitelnost agentů ve virtuálním prostředí. Animace jsou tedy jeden ze směrů evoluce Pogamutu. Práce rozebírá způsob komunikace mezi Pogamutem a UT2004 v rámci tohoto rozšíření, nakládání s animacemi, a srovnání mezi možnostmi realizace jednotlivých jeho částí.cs_CZ
dc.description.abstractGoal of this work is to explain design and implementation of an extension for Pogamut that enables user's virtual beings (agents) to control its avatar's (agent's body) animation on a more complex level than unmodied Unreal Tournament 2004 (UT2004) and Pogamut allow. Pogamut is a platform for research and creation of agents and UT2004 is an environment used for their simulation. Gestures and facial expressions, animation in general, are key elements of believability of agents in virtual world. Thus animation is one of the directions in which Pogamut is evolving. This thesis describes communication of this extension between Pogamut and UT2004, handling of animation that avatars are intended to execute and compares dierent approaches to realization of each part of this extension.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleGesta a mimika virtualních postav v 3D světěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-15
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId63607
dc.title.translatedGestures and facial expression of virtual humans in 3D worldsen_US
dc.contributor.refereeHoráček, Jan
dc.identifier.aleph001202304
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je popsat a zdůvodnit návrh a implementaci rozšíření Pogamutu, které dovoluje jeho uživateli vytvářet virtuální bytosti (agenty), které jsou schopny ovládat animace svého avatara (jeho tělo) s většími možnostmi, než nabízí neupravený Unreal Tournament 2004 (UT2004) a Pogamut. Pogamut je platforma pro výzkum a vývoj agentů a UT2004 je virtuální prostředí používané k jejich simulaci. Gesta a mimika, animace obecně, jsou klíčové prvky pro uvěřitelnost agentů ve virtuálním prostředí. Animace jsou tedy jeden ze směrů evoluce Pogamutu. Práce rozebírá způsob komunikace mezi Pogamutem a UT2004 v rámci tohoto rozšíření, nakládání s animacemi, a srovnání mezi možnostmi realizace jednotlivých jeho částí.cs_CZ
uk.abstract.enGoal of this work is to explain design and implementation of an extension for Pogamut that enables user's virtual beings (agents) to control its avatar's (agent's body) animation on a more complex level than unmodied Unreal Tournament 2004 (UT2004) and Pogamut allow. Pogamut is a platform for research and creation of agents and UT2004 is an environment used for their simulation. Gestures and facial expressions, animation in general, are key elements of believability of agents in virtual world. Thus animation is one of the directions in which Pogamut is evolving. This thesis describes communication of this extension between Pogamut and UT2004, handling of animation that avatars are intended to execute and compares dierent approaches to realization of each part of this extension.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012023040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV