dc.contributor.advisor | Ziegler, Václav | |
dc.creator | Chromková, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T09:42:56Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T09:42:56Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2680 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na environmentálni výchovu a vzdělávání na 1. stupni základní školy. Měla by přispět к řešení problému, jak zařadit environmentálni výchovu do výukového procesu. Práce předkládá popis projektu zaměřeného na výrobu a recyklaci surovin uskutečněného v průběhu dvou let ve dvou pátých třídách. Závěrem lze říci že jedním z efektivních způsobů integrace environmentálni výchovy a vzdělávání na 1. stupni je projektová metoda a práce podle kritického myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is focused on environmental education and training on primary school. It should contribute to problem solving how to include environmental education in educational process on primary school. The thesis deals with the description of the project, which is focused on production and materials recycling. The pupils from fifth classes have successfully realized this project during two years. In conclusion it is possible to say that one of the most effective way, how to integrate environmental education and training on primary school is the project method and work with critical thinking method. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Environmentální výchova na I. stupni ZŠ - projekt recyklace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-24 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20527 | |
dc.title.translated | Environmental Education in the Lower Grades of Primary Schools - A Recycling Project | en_US |
dc.contributor.referee | Langrová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 000519290 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je zaměřena na environmentálni výchovu a vzdělávání na 1. stupni základní školy. Měla by přispět к řešení problému, jak zařadit environmentálni výchovu do výukového procesu. Práce předkládá popis projektu zaměřeného na výrobu a recyklaci surovin uskutečněného v průběhu dvou let ve dvou pátých třídách. Závěrem lze říci že jedním z efektivních způsobů integrace environmentálni výchovy a vzdělávání na 1. stupni je projektová metoda a práce podle kritického myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on environmental education and training on primary school. It should contribute to problem solving how to include environmental education in educational process on primary school. The thesis deals with the description of the project, which is focused on production and materials recycling. The pupils from fifth classes have successfully realized this project during two years. In conclusion it is possible to say that one of the most effective way, how to integrate environmental education and training on primary school is the project method and work with critical thinking method. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990005192900106986 | |