Zobrazit minimální záznam

Activities For Listening to Music at Primary Schools
dc.contributor.advisorHurníková, Kateřina
dc.creatorRoubíčková, Olga
dc.date.accessioned2017-03-17T09:41:59Z
dc.date.available2017-03-17T09:41:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2676
dc.description.abstractDiplomová práce předkládá odbomě-teoretické pojednání o problematice poslechových aktivit v rámci výuky hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Hudební poslech je nedílnou součástí hudební výchovy na ZŠ. Jeho funkce je pro hudební výchovu nezbytná. Efektivnost poslechových činností na ZŠ závisí na mnoha faktorech, které byly zkoumány z hlediska jejich funkčnosti. Požadavky aktivní formy poslechu a s ní související poslechové činnosti vedou k otázce, jakým způsobem a v jaké míře se s touto problematikou vyrovnávají učebnice hudební výchovy pro 1. stupeň základní školy. Byla provedena analýza učebnic z hlediska problematiky poslechových činností a na jejím základě byl zhotoven návrh poslechového repertoáru doplněný metodickými postupy práce. Jednotlivé příklady byly vybrány s ohledem na hudební schopnosti a dovednosti žáků na 1. stupni ZŠ. Tvořivost je základem pro rozvoj hudebního myšlení. Metody rozvíjející hudební tvořivost jsou na základních školách důležitou součástí vyučování. Kooperativní vyučování, projektová metoda nebo využití informační technologie v HV jsou metody, kterými lze docílit rozvoje žákovy hudební tvořivosti. Návrh na způsob práce s těmito metodami rozvíjejícími hudební tvořivost v návaznosti na hudební poslech jsou další součástí práce. V poslední kapitole je uvedena sebereflexe...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation submits the theoretical elaboration about the problem o f listening activities in terms o f music education in primary school. Listening of music is an integral part o f music education in primary school. Its function is essential for this type o f education. Effectiveness o f listening activities in primary school depends on many factors which were examined from their functional point o f view. Requests o f an active form o f listening and related listening activities raise a question to what extend the music education text books deal with this problem. The text books were analysed in terms of listening activities problem and based on that the suggestion of listening repertory was created, supplemented with the methodical process of work. The individual examples were chosen, concerning music abilities and skills o f pupils attending the primary school. Creativity is the base for the music thinking development. Methods for cultivating the music creativity are the important part of education. Cooperative education, project method and use o f information technology in music education are the methods which help to develop pupil's music creativity. The other part of this dissertation is the suggestion for the way o f work with those methods developing the music creativity, related to listening...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleČinnosti navazující na poslech hudby na ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-17
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20601
dc.title.translatedActivities For Listening to Music at Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Hana
dc.identifier.aleph000443811
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce předkládá odbomě-teoretické pojednání o problematice poslechových aktivit v rámci výuky hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Hudební poslech je nedílnou součástí hudební výchovy na ZŠ. Jeho funkce je pro hudební výchovu nezbytná. Efektivnost poslechových činností na ZŠ závisí na mnoha faktorech, které byly zkoumány z hlediska jejich funkčnosti. Požadavky aktivní formy poslechu a s ní související poslechové činnosti vedou k otázce, jakým způsobem a v jaké míře se s touto problematikou vyrovnávají učebnice hudební výchovy pro 1. stupeň základní školy. Byla provedena analýza učebnic z hlediska problematiky poslechových činností a na jejím základě byl zhotoven návrh poslechového repertoáru doplněný metodickými postupy práce. Jednotlivé příklady byly vybrány s ohledem na hudební schopnosti a dovednosti žáků na 1. stupni ZŠ. Tvořivost je základem pro rozvoj hudebního myšlení. Metody rozvíjející hudební tvořivost jsou na základních školách důležitou součástí vyučování. Kooperativní vyučování, projektová metoda nebo využití informační technologie v HV jsou metody, kterými lze docílit rozvoje žákovy hudební tvořivosti. Návrh na způsob práce s těmito metodami rozvíjejícími hudební tvořivost v návaznosti na hudební poslech jsou další součástí práce. V poslední kapitole je uvedena sebereflexe...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation submits the theoretical elaboration about the problem o f listening activities in terms o f music education in primary school. Listening of music is an integral part o f music education in primary school. Its function is essential for this type o f education. Effectiveness o f listening activities in primary school depends on many factors which were examined from their functional point o f view. Requests o f an active form o f listening and related listening activities raise a question to what extend the music education text books deal with this problem. The text books were analysed in terms of listening activities problem and based on that the suggestion of listening repertory was created, supplemented with the methodical process of work. The individual examples were chosen, concerning music abilities and skills o f pupils attending the primary school. Creativity is the base for the music thinking development. Methods for cultivating the music creativity are the important part of education. Cooperative education, project method and use o f information technology in music education are the methods which help to develop pupil's music creativity. The other part of this dissertation is the suggestion for the way o f work with those methods developing the music creativity, related to listening...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990004438110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV