Zobrazit minimální záznam

Female Professors and Senior Lecturers of Law - Women in a Prestigious Profession
dc.contributor.advisorHavelková, Hana
dc.creatorNovotná, Věra
dc.date.accessioned2020-08-27T14:21:23Z
dc.date.available2020-08-27T14:21:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26529
dc.description.abstractŽeny ve vysokých akademických pozicích představují elitní skupinu žen, jejíž zkušenost nebyla v českém sociologickém prostředí dosud samostatně zmapována. Univerzitní prostředí spolu s právnickou profesní oblastí jsou historicky "mužsky" konotované oblasti, kam ženy pronikaly velmi obtížně. I přes formální otevření se tohoto akademického vzdělávacího a profesního prostředí ženám, setkáváme se ještě v dnešní době na úrovni akademických hodností s vysokou vertikální segregací. Provedené rozhovory proto měly ukázat, jak dané ženy reflektují svou zkušenost působení v rámci právnického univerzitního prostředí s ohledem na své vysoké postavení. Zjistila jsem, že dané ženy do této oblasti pronikaly nejenom díky vlastnímu sociokulturnímu kapitálu, ale především díky příhodným strukturálním podmínkám. Většina z nich se významně identifikuje se svou pedagogickou rolí a všechny bez výjimky si vytvořily velmi silné pouto ke své profesi. Jejich náhled na postavení své a ostatních žen je spíše optimistický, s omezenou genderovou citlivostí, přičemž významnou roli sehrála životní zkušenost výkonu tohoto povolání v období komunismu a názorový liberalismus.cs_CZ
dc.description.abstractWomen in the high academic positions represent an elite group of women, whose experience has not been described separately in the Czech sociological context yet. The place of university as well as the law professional field are historically masculine denoted areas, where women entered with many difficulties to. Despite of opening of this academic both eductional and professional area to women, we still see the high vertical segregation of the high academic positions. The interviews were ment to show how women reflect their own experience as a high positioned woman working in the university surrounding. I found out that the interviewed women entered this field not only thanks to their own socio-cultural capital, but firstly thanks to the favourable structural conditions. Most of them identify themselves with their pedagogical role very significantly, all of them have developed a very strong tie to their profession. Their view of own and others women position is rather optimistic, with limited gender sensitivity, and is strongly influenced by their life experience of practising of their profession in the communist period and strong liberalism of opinion.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleProfesorky a docentky práva - ženy v prestižní profesics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-19
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId60469
dc.title.translatedFemale Professors and Senior Lecturers of Law - Women in a Prestigious Professionen_US
dc.contributor.refereeHavelková, Barbara
dc.identifier.aleph001178900
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŽeny ve vysokých akademických pozicích představují elitní skupinu žen, jejíž zkušenost nebyla v českém sociologickém prostředí dosud samostatně zmapována. Univerzitní prostředí spolu s právnickou profesní oblastí jsou historicky "mužsky" konotované oblasti, kam ženy pronikaly velmi obtížně. I přes formální otevření se tohoto akademického vzdělávacího a profesního prostředí ženám, setkáváme se ještě v dnešní době na úrovni akademických hodností s vysokou vertikální segregací. Provedené rozhovory proto měly ukázat, jak dané ženy reflektují svou zkušenost působení v rámci právnického univerzitního prostředí s ohledem na své vysoké postavení. Zjistila jsem, že dané ženy do této oblasti pronikaly nejenom díky vlastnímu sociokulturnímu kapitálu, ale především díky příhodným strukturálním podmínkám. Většina z nich se významně identifikuje se svou pedagogickou rolí a všechny bez výjimky si vytvořily velmi silné pouto ke své profesi. Jejich náhled na postavení své a ostatních žen je spíše optimistický, s omezenou genderovou citlivostí, přičemž významnou roli sehrála životní zkušenost výkonu tohoto povolání v období komunismu a názorový liberalismus.cs_CZ
uk.abstract.enWomen in the high academic positions represent an elite group of women, whose experience has not been described separately in the Czech sociological context yet. The place of university as well as the law professional field are historically masculine denoted areas, where women entered with many difficulties to. Despite of opening of this academic both eductional and professional area to women, we still see the high vertical segregation of the high academic positions. The interviews were ment to show how women reflect their own experience as a high positioned woman working in the university surrounding. I found out that the interviewed women entered this field not only thanks to their own socio-cultural capital, but firstly thanks to the favourable structural conditions. Most of them identify themselves with their pedagogical role very significantly, all of them have developed a very strong tie to their profession. Their view of own and others women position is rather optimistic, with limited gender sensitivity, and is strongly influenced by their life experience of practising of their profession in the communist period and strong liberalism of opinion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011789000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV