Show simple item record

Slogans, images, arguments: non-commercial advertising in social context
dc.contributor.advisorMareš, Petr
dc.creatorKaderka, Petr
dc.date.accessioned2018-10-29T19:37:40Z
dc.date.available2018-10-29T19:37:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26434
dc.description.abstractVe své disertační práci se věnuji průzkumu nového komunikačního fenoménu české společnosti - nekomerční reklamy. Analyzuji plakáty nestátních neziskových organizací z lingvistického a sémiotického hlediska. Na rovině strukturní se zaměřuji na výzkum konstitutivních prvků plakátu, na výzkum vztahů mezi uplatňovanými sémiotickými mody a na výzkum vztahů plakátů k dalším promluvám a žánrům z diskurzního světa české společnosti. Na rovině procesuální zkoumám utváření smyslu komunikátu. Práce má interdisciplinární charakter: propojuje přístupy lingvistické, sémiotické a sociologické, a to na filozofických základech položených v díle Alfreda Schütze. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části nahlížím předmět zájmu z perspektivy analytika. S využitím teorií znaku, žánru, diskurzu, multimodality a argumentace analyzuji několik desítek plakátů nekomerční reklamy. V druhé části se věnuji perspektivě běžných recipientů. S využitím metody moderovaných skupinových diskusí (focus groups) analyzuji interpretační postupy členů české společnosti. V závěru práce podávám znakovou, žánrovou a diskurzní charakteristiku plakátů nekomerční reklamy.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation is devoted to the exploration of a new communicative phenomenon in Czech society - non-commercial advertising. I analyze advertising in the form of posters or billboards from a linguistic and semiotic point of view. On the structural level, my primary orientation is toward researching the constitutive elements of the advertisements, the relationships between the semiotic modes utilized, and the relationship of advertisements to other texts and genres from the discursive world of Czech society. On the processual level, I examine the way in which sense is made of the communicative object. The project is interdisciplinary in nature, connecting linguistic, semiotic, and sociological approaches, with a philosophical foundation laid in the work of Alfred Schutz. The text consists of two parts. In the first of these, I consider the topic from the analyst's perspective. Employing theories of the sign, genre, discourse, multimodality and argumentation, I analyze several tens of non-commercial advertisements which take the form of posters or billboards. The second part is devoted to the perspective of ordinary recipients. Using the method of focus groups, I investigate the interpretive processes of members of Czech society. In the concluding section, I characterize non-commercial advertising in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSlogany, obrazy, argumenty: nekomerční reklama v sociálním kontextucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-03
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24456
dc.title.translatedSlogans, images, arguments: non-commercial advertising in social contexten_US
dc.contributor.refereeNekvapil, Jiří
dc.contributor.refereeHolšánová, Jana
dc.identifier.aleph001432408
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Languageen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazykcs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Languageen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csVe své disertační práci se věnuji průzkumu nového komunikačního fenoménu české společnosti - nekomerční reklamy. Analyzuji plakáty nestátních neziskových organizací z lingvistického a sémiotického hlediska. Na rovině strukturní se zaměřuji na výzkum konstitutivních prvků plakátu, na výzkum vztahů mezi uplatňovanými sémiotickými mody a na výzkum vztahů plakátů k dalším promluvám a žánrům z diskurzního světa české společnosti. Na rovině procesuální zkoumám utváření smyslu komunikátu. Práce má interdisciplinární charakter: propojuje přístupy lingvistické, sémiotické a sociologické, a to na filozofických základech položených v díle Alfreda Schütze. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části nahlížím předmět zájmu z perspektivy analytika. S využitím teorií znaku, žánru, diskurzu, multimodality a argumentace analyzuji několik desítek plakátů nekomerční reklamy. V druhé části se věnuji perspektivě běžných recipientů. S využitím metody moderovaných skupinových diskusí (focus groups) analyzuji interpretační postupy členů české společnosti. V závěru práce podávám znakovou, žánrovou a diskurzní charakteristiku plakátů nekomerční reklamy.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is devoted to the exploration of a new communicative phenomenon in Czech society - non-commercial advertising. I analyze advertising in the form of posters or billboards from a linguistic and semiotic point of view. On the structural level, my primary orientation is toward researching the constitutive elements of the advertisements, the relationships between the semiotic modes utilized, and the relationship of advertisements to other texts and genres from the discursive world of Czech society. On the processual level, I examine the way in which sense is made of the communicative object. The project is interdisciplinary in nature, connecting linguistic, semiotic, and sociological approaches, with a philosophical foundation laid in the work of Alfred Schutz. The text consists of two parts. In the first of these, I consider the topic from the analyst's perspective. Employing theories of the sign, genre, discourse, multimodality and argumentation, I analyze several tens of non-commercial advertisements which take the form of posters or billboards. The second part is devoted to the perspective of ordinary recipients. Using the method of focus groups, I investigate the interpretive processes of members of Czech society. In the concluding section, I characterize non-commercial advertising in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990014324080106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV