Zobrazit minimální záznam

Enculturation in New Zealand - cultural specifics of a game and their influence on an early children development
dc.contributor.advisorSoukup, Václav
dc.creatorŠulová, Helena
dc.date.accessioned2017-04-20T11:31:29Z
dc.date.available2017-04-20T11:31:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26343
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje teorii enkulturace v transkulturní perspektivě České republiky a Nového Zélandu. Zaměřuje se na sociokulturní a historický kontext Nového Zélandu a akcentuje tamní systém předškolních zařízení. Ústředním tématem je hra, jakožto specifický kulturní fenomén. Teoretická část se dělí do pěti základních kapitol. První je věnována historii osídlení a geografii Nového Zélandu v kontextu Tichého Oceánu. Druhá kapitola se detailně zabývá původní novozélandskou kulturou Mori. Pozornost je především věnována jejímu příchodu na Nový Zéland, způsobům fungování této kultury, její historii před i po období kolonizace Evropany a současným sociopolitickým aspektům jejich soužití. Třetí kapitola má za cíl představit pojem enkulturace v širším interdisciplinárním kontextu s akcentem na teorii attachmentu, na americkou antropologickou školu "osobnost a kultura", na sociohistorický vývoj rodiny a na proces socializace. Čtvrtá kapitola je věnována teorii hry, její klasifikaci, typologii a vývoji. Pátá kapitola představí historii terénních antropologických výzkumů, jakožto úvod pro část empirickou. V empirické části je prezentováno vlastní výzkumné šetření na Novém Zélandu prováděné v letním semestru 2008. Studován byl systém předškolních zařízení a způsob jejich fungování. Dále byl prováděn sběr...cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis apply to enculturation theory in transcultural perspective of the Czech Republic and New Zealand. It is focused on sociocultural and historical context of New Zealand and accents local pre-school system. The central theme is a game (play) as a specific culture phenomenon. The theoretical part is devided into five basic chapters. First chapter applys to settlement history and New Zealand geography in context of Pacific Ocean. Second chapter considers in detail way original culture of New Zealand - Mori. Attention is paid mainly to its arrival to New Zealand, to its structure, to its pre- and post-colonisation history and also to current sociopolitical aspect of its life facing Europeans in New Zealand. Third chapter aims to present the therm 'enculturation' in a wider cross-disciplinary context accenting attachment theory, American anthropological school 'personhood and culture', sociohistorical development of a family and a process of socialization. Fourth chapter is focused on a game (play), its classification, typology and its development. Fifth chapter presents the history of anthropological field research as an introduction to empirical part of this Diploma Thesis. In the empirical part is presented proper research investigation carried out in New Zealand during summer semester 2008....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleEnkulturace na Novém Zélandu - kulturní specifika hry a jejich vliv na raný vývoj dítětecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-23
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76456
dc.title.translatedEnculturation in New Zealand - cultural specifics of a game and their influence on an early children developmenten_US
dc.contributor.refereeHnilica, Karel
dc.identifier.aleph001137048
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje teorii enkulturace v transkulturní perspektivě České republiky a Nového Zélandu. Zaměřuje se na sociokulturní a historický kontext Nového Zélandu a akcentuje tamní systém předškolních zařízení. Ústředním tématem je hra, jakožto specifický kulturní fenomén. Teoretická část se dělí do pěti základních kapitol. První je věnována historii osídlení a geografii Nového Zélandu v kontextu Tichého Oceánu. Druhá kapitola se detailně zabývá původní novozélandskou kulturou Mori. Pozornost je především věnována jejímu příchodu na Nový Zéland, způsobům fungování této kultury, její historii před i po období kolonizace Evropany a současným sociopolitickým aspektům jejich soužití. Třetí kapitola má za cíl představit pojem enkulturace v širším interdisciplinárním kontextu s akcentem na teorii attachmentu, na americkou antropologickou školu "osobnost a kultura", na sociohistorický vývoj rodiny a na proces socializace. Čtvrtá kapitola je věnována teorii hry, její klasifikaci, typologii a vývoji. Pátá kapitola představí historii terénních antropologických výzkumů, jakožto úvod pro část empirickou. V empirické části je prezentováno vlastní výzkumné šetření na Novém Zélandu prováděné v letním semestru 2008. Studován byl systém předškolních zařízení a způsob jejich fungování. Dále byl prováděn sběr...cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis apply to enculturation theory in transcultural perspective of the Czech Republic and New Zealand. It is focused on sociocultural and historical context of New Zealand and accents local pre-school system. The central theme is a game (play) as a specific culture phenomenon. The theoretical part is devided into five basic chapters. First chapter applys to settlement history and New Zealand geography in context of Pacific Ocean. Second chapter considers in detail way original culture of New Zealand - Mori. Attention is paid mainly to its arrival to New Zealand, to its structure, to its pre- and post-colonisation history and also to current sociopolitical aspect of its life facing Europeans in New Zealand. Third chapter aims to present the therm 'enculturation' in a wider cross-disciplinary context accenting attachment theory, American anthropological school 'personhood and culture', sociohistorical development of a family and a process of socialization. Fourth chapter is focused on a game (play), its classification, typology and its development. Fifth chapter presents the history of anthropological field research as an introduction to empirical part of this Diploma Thesis. In the empirical part is presented proper research investigation carried out in New Zealand during summer semester 2008....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011370480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV