Show simple item record

Role of school inspection and internal evaluation of schools in the process of school development
dc.contributor.advisorRýdl, Karel
dc.creatorRozkovcová, Andrea
dc.date.accessioned2019-02-19T14:01:15Z
dc.date.available2019-02-19T14:01:15Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2618
dc.description.abstractHlavním tématem disertační práce je vyvažování vnějšího a vnitřního hodnocení ve školách. Možnost nebo dokonce nutnost postupného přechodu akcentace vnějšího hodnocení k důrazu na vnitřní hodnocení školy je dána již tím, že škola tak dostane šanci stále se zlepšovat na základě svých vlastních zkušeností. Bude se moci zlepšovat kontinuálně a nebude muset čekat na výsledky vnější inspekce. Škola bude moci rychleji reagovat na změny všeho druhu (ve vědě, společnosti, legislativě). Škola chce být lepší a pedagogičtí odborníci jí k tomu dávají prostor - zhodnoťte se a přijměte opatření ke svému zlepšení. V souvislosti s tímto výrazným a žádoucím posunem škol k sebehodnocení je poměrně přirozené, že se také bude postupně měnit role české školní inspekce. Jakým způsobem, to se ukáže buď v přirozeném běhu praxe nebo se lze zamýšlet nad urychlením změn. To by se mělo dít a také se tak děje pomocí zvažování různých alternativ a jejich případném vyzkoušení v praxi (projekty Kvalita I a Pilot 111). Když se nový přístup ukáže jako výhodný, lze jej použít obecně. Pokud nikoli, můžeme se vyhnout tomu, abychom jisté přístupy použili cele a pak zjistili, že nejsou přínosné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractHlavním tématem disertační práce je vyvažování vnějšího a vnitřního hodnocení ve školách. Možnost nebo dokonce nutnost postupného přechodu akcentace vnějšího hodnocení k důrazu na vnitřní hodnocení školy je dána již tím, že škola tak dostane šanci stále se zlepšovat na základě svých vlastních zkušeností. Bude se moci zlepšovat kontinuálně a nebude muset čekat na výsledky vnější inspekce. Škola bude moci rychleji reagovat na změny všeho druhu (ve vědě, společnosti, legislativě). Škola chce být lepší a pedagogičtí odborníci jí k tomu dávají prostor - zhodnoťte se a přijměte opatření ke svému zlepšení. V souvislosti s tímto výrazným a žádoucím posunem škol k sebehodnocení je poměrně přirozené, že se také bude postupně měnit role české školní inspekce. Jakým způsobem, to se ukáže buď v přirozeném běhu praxe nebo se lze zamýšlet nad urychlením změn. To by se mělo dít a také se tak děje pomocí zvažování různých alternativ a jejich případném vyzkoušení v praxi (projekty Kvalita I a Pilot 111). Když se nový přístup ukáže jako výhodný, lze jej použít obecně. Pokud nikoli, můžeme se vyhnout tomu, abychom jisté přístupy použili cele a pak zjistili, že nejsou přínosné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRole školní inspekce a vnitřního hodnocení školy v procesu rozvoje školycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-04-19
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149365
dc.title.translatedRole of school inspection and internal evaluation of schools in the process of school developmenten_US
dc.contributor.refereePol, Milan
dc.contributor.refereePolechová, Pavla
dc.identifier.aleph000580269
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csHlavním tématem disertační práce je vyvažování vnějšího a vnitřního hodnocení ve školách. Možnost nebo dokonce nutnost postupného přechodu akcentace vnějšího hodnocení k důrazu na vnitřní hodnocení školy je dána již tím, že škola tak dostane šanci stále se zlepšovat na základě svých vlastních zkušeností. Bude se moci zlepšovat kontinuálně a nebude muset čekat na výsledky vnější inspekce. Škola bude moci rychleji reagovat na změny všeho druhu (ve vědě, společnosti, legislativě). Škola chce být lepší a pedagogičtí odborníci jí k tomu dávají prostor - zhodnoťte se a přijměte opatření ke svému zlepšení. V souvislosti s tímto výrazným a žádoucím posunem škol k sebehodnocení je poměrně přirozené, že se také bude postupně měnit role české školní inspekce. Jakým způsobem, to se ukáže buď v přirozeném běhu praxe nebo se lze zamýšlet nad urychlením změn. To by se mělo dít a také se tak děje pomocí zvažování různých alternativ a jejich případném vyzkoušení v praxi (projekty Kvalita I a Pilot 111). Když se nový přístup ukáže jako výhodný, lze jej použít obecně. Pokud nikoli, můžeme se vyhnout tomu, abychom jisté přístupy použili cele a pak zjistili, že nejsou přínosné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enHlavním tématem disertační práce je vyvažování vnějšího a vnitřního hodnocení ve školách. Možnost nebo dokonce nutnost postupného přechodu akcentace vnějšího hodnocení k důrazu na vnitřní hodnocení školy je dána již tím, že škola tak dostane šanci stále se zlepšovat na základě svých vlastních zkušeností. Bude se moci zlepšovat kontinuálně a nebude muset čekat na výsledky vnější inspekce. Škola bude moci rychleji reagovat na změny všeho druhu (ve vědě, společnosti, legislativě). Škola chce být lepší a pedagogičtí odborníci jí k tomu dávají prostor - zhodnoťte se a přijměte opatření ke svému zlepšení. V souvislosti s tímto výrazným a žádoucím posunem škol k sebehodnocení je poměrně přirozené, že se také bude postupně měnit role české školní inspekce. Jakým způsobem, to se ukáže buď v přirozeném běhu praxe nebo se lze zamýšlet nad urychlením změn. To by se mělo dít a také se tak děje pomocí zvažování různých alternativ a jejich případném vyzkoušení v praxi (projekty Kvalita I a Pilot 111). Když se nový přístup ukáže jako výhodný, lze jej použít obecně. Pokud nikoli, můžeme se vyhnout tomu, abychom jisté přístupy použili cele a pak zjistili, že nejsou přínosné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990005802690106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV