Show simple item record

The Education of Geography for Visually Impaired in Czechia
dc.contributor.advisorKühnlová, Hana
dc.creatorMíková, Hana
dc.date.accessioned2017-04-20T10:56:32Z
dc.date.available2017-04-20T10:56:32Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26187
dc.description.abstract6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...cs_CZ
dc.description.abstract7 ABSTRACT This thesis deals with problems of geography education of visually impaired students. The ambition of the thesis is presentation of a new concept of geography education on special schools for visually impaired students. On the basis of research of geography education on Secondary School for Visually Impaired in Prague-Jinonice is processed the model that presents possibilities of modern educational methods and organizational forms of education of visually impaired students. The thesis consists of several topical chapters. Firstly there are described the problems of visually impaired generally, especially there are defined basic terms. Next chapter deals with education for visually impaired and with special schools for these students in the Czech Republic. Then there is a chapter which describes concretely geography education for these students; at first there is described geography education generally in Czech education system, then there are mentioned methods, organisational forms and special instruments of geography education and in conclusion there is presented conception of geography education with specialities characteristic for visually impaired. The two last chapters offer new benefit. There is analysed conception of geography education on Secondary School for Visually Impaired in Prague-...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVýuka geografie na školách pro zrakově postižené v Českucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId34149
dc.title.translatedThe Education of Geography for Visually Impaired in Czechiaen_US
dc.contributor.refereeMatějček, Tomáš
dc.identifier.aleph001173017
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography and History for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography and History for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs6 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou geografického vzdělávání zrakově postižených žáků a studentů. Cílem je pak předložit nový koncept výuky geografie pro studenty na speciálních školách pro zrakově postižené. Na základě výsledků šetření koncepce výuky geografie, jež proběhlo na Gymnáziu pro zrakově postižené v Praze-Jinonicích, je zpracován modelový tematický celek, prostřednictvím kterého jsou ukázány možnosti využití moderních výukových metod a organizačních forem v procesu výuce studentů s různým stupněm zrakového postižení. Diplomová práce je rozdělena do několika tématických kapitol. Nejprve je pozornost věnována problematice zrakově postižených v obecném kontextu, jsou vysvětleny a definovány základní pojmy spojené s touto problematikou, je popsán informační deficit, který se objevuje u jedinců s poškozeným zrakem, a možnosti jeho zmírnění prostřednictvím reedukace a kompenzace. Navazuje kapitola, která je věnována problematice vzdělávání zrakově postižených a speciálnímu školství zrakově postižených v ČR. Další kapitola se zabývá geografickým vzděláváním zrakově postižených žáků a studentů. Nejprve je obecně objasněno postavení geografie v současném systému vzdělávání a v kutikulárních dokumentech, pak jsou definovány obecné cíle geografické vzdělávání, používané metody a...cs_CZ
uk.abstract.en7 ABSTRACT This thesis deals with problems of geography education of visually impaired students. The ambition of the thesis is presentation of a new concept of geography education on special schools for visually impaired students. On the basis of research of geography education on Secondary School for Visually Impaired in Prague-Jinonice is processed the model that presents possibilities of modern educational methods and organizational forms of education of visually impaired students. The thesis consists of several topical chapters. Firstly there are described the problems of visually impaired generally, especially there are defined basic terms. Next chapter deals with education for visually impaired and with special schools for these students in the Czech Republic. Then there is a chapter which describes concretely geography education for these students; at first there is described geography education generally in Czech education system, then there are mentioned methods, organisational forms and special instruments of geography education and in conclusion there is presented conception of geography education with specialities characteristic for visually impaired. The two last chapters offer new benefit. There is analysed conception of geography education on Secondary School for Visually Impaired in Prague-...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV