Show simple item record

Bullying of pupils in primary school
dc.contributor.advisorWalterová, Eliška
dc.creatorKošťálová, Pavla
dc.date.accessioned2019-02-19T14:02:31Z
dc.date.available2019-02-19T14:02:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2616
dc.description.abstractHlavním cílem práce "Šikana žáků na základní škole" bylo prokázat, jaké jsou proměnné, které ovlivňují výskyt sledovaného jevu mezi dětmi vybraného vzorku. Z mnoha různých faktorů jsem vybrala: velikost obce, vzdělávací program, pohlaví žáka, vztahy v třídním kolektivu, žákem subjektivně vnímanou atmosféru ve třídě, zájmovou činnost v místě bydliště nebo v místě školy, rodinu, používané tresty v rodině. Položila jsem si otázku zda lze zjistit souvislost mezi sledovanými proměnnými a tím, zda je dítě obětí nebo šikanujícím. Nejprve jsem provedla kvalitativně-interpretativní analýzu dostupné literatury, která se zvoleným tématem zabývá. Na základě komparace různých charakteristik jsem navrhla Pracovní vymezení šikany, s nímž v předkládaném textu dále pracuji. V úvodu empirické části práce jsem podrobně popsala kritéria výběru zkoumaného vzorku. Kritéria jsem volila tak, aby soubor byl dostatečně reprezentativní a zároveň dostatečně velký (N=776). Výzkum byl uskutečněn na 11 základních školách v bývalém Jihomoravském kraji, na 9 školách v bývalém Středočeském kraji. 6 základních škol bylo z obcí do 10 000 obyvatel (272 Žáků), 6 škol z obce od 10 000 do 50 000 obyvatel (249 žáků), 8 škol z obce nad 50 000 obyvatel (255 žáků). V každé škole byl proveden výzkum ve dvou třídách, převážně 6. a 8. ročnících. Výzkumu...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation work on the subject bullying in elementary schools is divided into two parts - theoretical and empirieal. In the theoretical part I primarily define the basic terms, that is what bullying is, who is the perpetrator and who is the victim, specifying their personál characteristics, family relations and their position in the group. I continue with classification of types of bullying (explaining why I have chosen the classification for my research Parryho a Caringtona) and with grades of bullying. The main object of theoretical part is description the problém and an inquiry into bullying on the family level, on the school level and on the police level. There is no generál method how to solve bullying on the family level. In my work I only mention recommendations proven by practice: What the parents can and should do for their children and what rights they have. There is even no generál method how to eliminate bullying in schools. I compare in my work the method proposed Pothem a Kolářem. The method of a solution to bullying on the police level, rights and duties of policemen, criminologists and sPecialists is determined by laws and the method instruction of the chief of police. In the conclusion of the theoretical part there is a table where the differences between the solution of bullying on...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠikana žáků na základní školecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-17
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149370
dc.title.translatedBullying of pupils in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKraus, Blahoslav
dc.contributor.refereePilař, Jiří
dc.identifier.aleph000580280
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csHlavním cílem práce "Šikana žáků na základní škole" bylo prokázat, jaké jsou proměnné, které ovlivňují výskyt sledovaného jevu mezi dětmi vybraného vzorku. Z mnoha různých faktorů jsem vybrala: velikost obce, vzdělávací program, pohlaví žáka, vztahy v třídním kolektivu, žákem subjektivně vnímanou atmosféru ve třídě, zájmovou činnost v místě bydliště nebo v místě školy, rodinu, používané tresty v rodině. Položila jsem si otázku zda lze zjistit souvislost mezi sledovanými proměnnými a tím, zda je dítě obětí nebo šikanujícím. Nejprve jsem provedla kvalitativně-interpretativní analýzu dostupné literatury, která se zvoleným tématem zabývá. Na základě komparace různých charakteristik jsem navrhla Pracovní vymezení šikany, s nímž v předkládaném textu dále pracuji. V úvodu empirické části práce jsem podrobně popsala kritéria výběru zkoumaného vzorku. Kritéria jsem volila tak, aby soubor byl dostatečně reprezentativní a zároveň dostatečně velký (N=776). Výzkum byl uskutečněn na 11 základních školách v bývalém Jihomoravském kraji, na 9 školách v bývalém Středočeském kraji. 6 základních škol bylo z obcí do 10 000 obyvatel (272 Žáků), 6 škol z obce od 10 000 do 50 000 obyvatel (249 žáků), 8 škol z obce nad 50 000 obyvatel (255 žáků). V každé škole byl proveden výzkum ve dvou třídách, převážně 6. a 8. ročnících. Výzkumu...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation work on the subject bullying in elementary schools is divided into two parts - theoretical and empirieal. In the theoretical part I primarily define the basic terms, that is what bullying is, who is the perpetrator and who is the victim, specifying their personál characteristics, family relations and their position in the group. I continue with classification of types of bullying (explaining why I have chosen the classification for my research Parryho a Caringtona) and with grades of bullying. The main object of theoretical part is description the problém and an inquiry into bullying on the family level, on the school level and on the police level. There is no generál method how to solve bullying on the family level. In my work I only mention recommendations proven by practice: What the parents can and should do for their children and what rights they have. There is even no generál method how to eliminate bullying in schools. I compare in my work the method proposed Pothem a Kolářem. The method of a solution to bullying on the police level, rights and duties of policemen, criminologists and sPecialists is determined by laws and the method instruction of the chief of police. In the conclusion of the theoretical part there is a table where the differences between the solution of bullying on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV