Show simple item record

Analysis of effective implementations of e-learning into employee training in small and medium enterprises
dc.contributor.advisorMužík, Jaroslav
dc.creatorEgerová, Dana
dc.date.accessioned2018-10-29T21:26:24Z
dc.date.available2018-10-29T21:26:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26046
dc.description.abstractPředložená disertační práce se zabývá problematikou e-Iearningu specificky ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích se zdůrazněním andragogického pohledu. Jejím cílem je identifikovat faktory ovlivňující efektivnost e-Iearningu ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích a následně formulovat doporučení, která povedou kjeho efektivnímu využití z hlediska vzdělávání dospělých. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících se zkoumanou problematikou. Vymezeny jsou pojmy e-Iearning, jeho formy, výhody a nevýhody. Pozornost je věnována teoretickými východiskům e-Iearningu a objasnční pojmu efektivnost e-Iearningu. Obsahem teoretické části je rovněž vymezení pojmu malý a střední podnik, charakteristika současného stavu a přístupu malých a středních podniků ke vzdělávání a deskripce současného stavu využití e-Iearningu v malých a středních podnicích. Empirická část představuje vlastní výzkumnou část disertační práce a tvoří její stěžejní část. Tato část obsahuje výzkumné Delphi šetření, deskriptivní případové studie a exploratorní případovou studii. Výzkumné Delphi šetření se zaměřuje na identifikaci faktorů, které jsou klíčové z hlediska jejich vlivu na efektivnost e-Iearningu. Prostřednictvím deskriptivních případových studií jsou popsány příklady úspěšných...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented dissertation thesis deals with the topic of e-learning, specifically aiming at employee training in small and medium sized enterprises as seen from the andragogical point of view. Its main focus is to identify the factors influencing the effectiveness of e-learning meant for employees in small and medium sized enterprises and then to formulate recommendations how to make e-learning an effective to01 in adu1t education. The theoretical part focuses on defining some basic terms relating to the relevant problems. Terms as e-learning, its forms, advantages and disadvantages are defined here. Special attention is paid to the theoretical background of e-learning and here the term of e-1earning effectiveness is clarified as well. The theoretical part also contains definitions of such terms as small and medium sized enterprises, the characteristics of the existing situation and the attitude of small and medium sized enterprises to employee training and the description of how the method of e-learning is applied in small and medium-sized enterprises. The empirical part represents the research core of the dissertation thesis. This part contains the Delphi inquiry based - research, descriptive case studies and an exploratory case study. The Delphi inquiry - based research aims at identifying the factors...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAnalýza efektivních implementací e-learningu pro vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicíchcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-12
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId84970
dc.title.translatedAnalysis of effective implementations of e-learning into employee training in small and medium enterprisesen_US
dc.contributor.refereeVeteška, Jaroslav
dc.contributor.refereePoulová, Petra
dc.identifier.aleph001230486
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Educationen_US
thesis.degree.disciplineAndragogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená disertační práce se zabývá problematikou e-Iearningu specificky ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích se zdůrazněním andragogického pohledu. Jejím cílem je identifikovat faktory ovlivňující efektivnost e-Iearningu ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích a následně formulovat doporučení, která povedou kjeho efektivnímu využití z hlediska vzdělávání dospělých. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících se zkoumanou problematikou. Vymezeny jsou pojmy e-Iearning, jeho formy, výhody a nevýhody. Pozornost je věnována teoretickými východiskům e-Iearningu a objasnční pojmu efektivnost e-Iearningu. Obsahem teoretické části je rovněž vymezení pojmu malý a střední podnik, charakteristika současného stavu a přístupu malých a středních podniků ke vzdělávání a deskripce současného stavu využití e-Iearningu v malých a středních podnicích. Empirická část představuje vlastní výzkumnou část disertační práce a tvoří její stěžejní část. Tato část obsahuje výzkumné Delphi šetření, deskriptivní případové studie a exploratorní případovou studii. Výzkumné Delphi šetření se zaměřuje na identifikaci faktorů, které jsou klíčové z hlediska jejich vlivu na efektivnost e-Iearningu. Prostřednictvím deskriptivních případových studií jsou popsány příklady úspěšných...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented dissertation thesis deals with the topic of e-learning, specifically aiming at employee training in small and medium sized enterprises as seen from the andragogical point of view. Its main focus is to identify the factors influencing the effectiveness of e-learning meant for employees in small and medium sized enterprises and then to formulate recommendations how to make e-learning an effective to01 in adu1t education. The theoretical part focuses on defining some basic terms relating to the relevant problems. Terms as e-learning, its forms, advantages and disadvantages are defined here. Special attention is paid to the theoretical background of e-learning and here the term of e-1earning effectiveness is clarified as well. The theoretical part also contains definitions of such terms as small and medium sized enterprises, the characteristics of the existing situation and the attitude of small and medium sized enterprises to employee training and the description of how the method of e-learning is applied in small and medium-sized enterprises. The empirical part represents the research core of the dissertation thesis. This part contains the Delphi inquiry based - research, descriptive case studies and an exploratory case study. The Delphi inquiry - based research aims at identifying the factors...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV