Zobrazit minimální záznam

Media and society in Japan : the character and transformation of media, communication and mediapolitical complex in a non-western society
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorPruša, Igor
dc.date.accessioned2018-10-02T17:15:17Z
dc.date.available2018-10-02T17:15:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26023
dc.description.abstractTato práce si na nejobecnější úrovni vytyčila dva úkoly: primárně se snažila obohatit aktuální akademickou perspektivu dewesternizovaných mediálních studií o nový rozměr v podobě analýzy různých aspektů mediální a komunikační kultury v Japonsku. Zároveň práce (za aplikace poznatků z oboru japonské filologie) nabízí některá nová východiska pro japanologický akademický diskurz, kde též problematika médií jakožto sociálních institucí i komerčních organizací doposud nebyla zpracována. Tato výzkumná koncepce si vyžádala interdisciplinární přístup, kde se snažíme kombinovat jednak poznatky z dějin a teorie masové a mediální komunikace, a jednak poznatky japonských reálií včetně japonské historie, antropologie, či sociolingvistiky. Práce si klade za cíl představit ucelený pohled na japonskou mediální krajinu včetně přehledu dějin a současnosti mediálních organizací a analýzy vybraných obsahů, které tyto organizace za určitým cílem a s určitým účinkem produkují a šíří v v japonské společnosti. Práce dále nabízí kritickou analýzu vztahu (nejen) státní moci a médií v Japonsku a vychází přitom z akademické perspektivy dewesternizace mediálních studií, která se mj. snaží osvětlovat, jak jsou v kontextu nezápadních společností propojeny mediální a vládní mocenské organizace, jaký je vztah médií k mocenským strukturám, a...cs_CZ
dc.description.abstractThe general aim of this thesis is to contribute to a deeper understanding of the Japanese media and communication in contemporary society. It also hopes to widen the integrated and internationalized framework for understanding the universal dynamism and complexity of media and their audiences in context of global technological and cultural transformation. Our research is mostly a cross-disciplinary integration of media & communication studies and Japanese philology. The starting point of this thesis is focused on the summary of theoretical knowledge about the "de-westernization of media studies" which presents an attempt to step out of the originally Anglo-American media communication paradigm, where mainly American theories and approaches have been widely used to explain global media processes and communication patterns. Informed by the de-westernized perspective, we focus on the case of Japanese society, its reception of texts within everyday cultural practices and media routines, since these serve as platforms where ideological features are embedded, reproduced and maintained. We also deal with specific cultural forms of constructing and understanding of Self, and Group in Japanese society, since these notions are again reflected in some patterns of Japanese interpersonal (verbal/nonverbal)...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMédia a společnost v Japonsku : povaha a proměna médií, komunikace a mediopolitického komplexu v kontextu nezápadní společnostics_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-03-23
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId95828
dc.title.translatedMedia and society in Japan : the character and transformation of media, communication and mediapolitical complex in a non-western societyen_US
dc.contributor.refereeSýkora, Jan
dc.contributor.refereeRostinský, Joseph N.
dc.identifier.aleph001458193
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce si na nejobecnější úrovni vytyčila dva úkoly: primárně se snažila obohatit aktuální akademickou perspektivu dewesternizovaných mediálních studií o nový rozměr v podobě analýzy různých aspektů mediální a komunikační kultury v Japonsku. Zároveň práce (za aplikace poznatků z oboru japonské filologie) nabízí některá nová východiska pro japanologický akademický diskurz, kde též problematika médií jakožto sociálních institucí i komerčních organizací doposud nebyla zpracována. Tato výzkumná koncepce si vyžádala interdisciplinární přístup, kde se snažíme kombinovat jednak poznatky z dějin a teorie masové a mediální komunikace, a jednak poznatky japonských reálií včetně japonské historie, antropologie, či sociolingvistiky. Práce si klade za cíl představit ucelený pohled na japonskou mediální krajinu včetně přehledu dějin a současnosti mediálních organizací a analýzy vybraných obsahů, které tyto organizace za určitým cílem a s určitým účinkem produkují a šíří v v japonské společnosti. Práce dále nabízí kritickou analýzu vztahu (nejen) státní moci a médií v Japonsku a vychází přitom z akademické perspektivy dewesternizace mediálních studií, která se mj. snaží osvětlovat, jak jsou v kontextu nezápadních společností propojeny mediální a vládní mocenské organizace, jaký je vztah médií k mocenským strukturám, a...cs_CZ
uk.abstract.enThe general aim of this thesis is to contribute to a deeper understanding of the Japanese media and communication in contemporary society. It also hopes to widen the integrated and internationalized framework for understanding the universal dynamism and complexity of media and their audiences in context of global technological and cultural transformation. Our research is mostly a cross-disciplinary integration of media & communication studies and Japanese philology. The starting point of this thesis is focused on the summary of theoretical knowledge about the "de-westernization of media studies" which presents an attempt to step out of the originally Anglo-American media communication paradigm, where mainly American theories and approaches have been widely used to explain global media processes and communication patterns. Informed by the de-westernized perspective, we focus on the case of Japanese society, its reception of texts within everyday cultural practices and media routines, since these serve as platforms where ideological features are embedded, reproduced and maintained. We also deal with specific cultural forms of constructing and understanding of Self, and Group in Japanese society, since these notions are again reflected in some patterns of Japanese interpersonal (verbal/nonverbal)...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990014581930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV