dc.contributor.advisor | Beneš, Milan | |
dc.creator | Veselý, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T09:42:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T09:42:08Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25850 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá environmentální problematikou a environmentálním vzděláváním. V úvodní části představuji terminologii, která s danou problematikou souvisí. Poté následuje pohled na historii a současnost environmentalismu a environmentálního vzdělávání, doplněný kritickými ohlasy. Struktura environmentálního vzdělávání je ukázána v klasifikaci vzdělávání podle cílových skupin. Nezbytné bylo také zmapování institucionálního a legislativního rámce, včetně významných mezinárodních dokumentů týkajících se této problematiky. Fakt, že ochrana životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj stojí na čelních příčkách priorit současné společnosti, dokládají poslední dvě kapitoly. Kapitola věnující se ekologickým prioritám českého předsednictví v Radě EU v prvním pololetí roku 2009 ukazuje konkrétní problémy v celosvětovém měřítku, na které je třeba se zaměřit, a jaké politické a legislativní kroky jsou k řešení těchto problémů zapotřebí. Poslední kapitola je potom důkazem, že se životní prostředí dostává do vize, politiky a hodnot firem a podniků. Na konkrétním příkladu mezinárodní společnosti je tu popsán celý systém řízení a vzdělávání v oblasti životního prostředí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this work is to present the level of environmental education in Czech Republic and to investigate the possibilities and limits of this education. In the theoretical part I implied the history and conceptions of enviromentalism and environmental education (aims, content, laws, organizations). The practical section presents projects with ecological themes in the business sector (Eurest, spol. s r.o.). A healthy environment is essential, not only for long-term sustainable economic development, but also for social stability. The state of the environment is one of the most significant indicators of the status of a society and the quality of life enjoyed by the population. Sustainable development is taken very seriously by the European Union. Environmental priority of the Czech Presidency was the protection of human health and the environment. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Environmentální vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-14 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 75681 | |
dc.title.translated | Environmental education | en_US |
dc.contributor.referee | Reichel, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 001141453 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá environmentální problematikou a environmentálním vzděláváním. V úvodní části představuji terminologii, která s danou problematikou souvisí. Poté následuje pohled na historii a současnost environmentalismu a environmentálního vzdělávání, doplněný kritickými ohlasy. Struktura environmentálního vzdělávání je ukázána v klasifikaci vzdělávání podle cílových skupin. Nezbytné bylo také zmapování institucionálního a legislativního rámce, včetně významných mezinárodních dokumentů týkajících se této problematiky. Fakt, že ochrana životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj stojí na čelních příčkách priorit současné společnosti, dokládají poslední dvě kapitoly. Kapitola věnující se ekologickým prioritám českého předsednictví v Radě EU v prvním pololetí roku 2009 ukazuje konkrétní problémy v celosvětovém měřítku, na které je třeba se zaměřit, a jaké politické a legislativní kroky jsou k řešení těchto problémů zapotřebí. Poslední kapitola je potom důkazem, že se životní prostředí dostává do vize, politiky a hodnot firem a podniků. Na konkrétním příkladu mezinárodní společnosti je tu popsán celý systém řízení a vzdělávání v oblasti životního prostředí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this work is to present the level of environmental education in Czech Republic and to investigate the possibilities and limits of this education. In the theoretical part I implied the history and conceptions of enviromentalism and environmental education (aims, content, laws, organizations). The practical section presents projects with ecological themes in the business sector (Eurest, spol. s r.o.). A healthy environment is essential, not only for long-term sustainable economic development, but also for social stability. The state of the environment is one of the most significant indicators of the status of a society and the quality of life enjoyed by the population. Sustainable development is taken very seriously by the European Union. Environmental priority of the Czech Presidency was the protection of human health and the environment. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011414530106986 | |