Show simple item record

Psychological problems of adult education
dc.contributor.advisorŠnýdrová, Ivana
dc.creatorBochinský, Ivan
dc.date.accessioned2017-04-20T09:39:55Z
dc.date.available2017-04-20T09:39:55Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25839
dc.description.abstractVytyčeným cílem diplomové práce je definování a shrnutí psychologických obtíží, se kterými se setkává dospělý při učení. Dále posouzení toho, jak se projevuje věk a involuční změny organismu na vnímání podnětů při získávání nových poznatků a dovedností. V dnešní době, kdy se celoživotní vzdělávání stalo nezbytnou podmínkou pro kvalitní vykonávání profese, ale i zlepšení hodnoty osobního života je potřebné znát proces učení člověka, jednotlivé druhy učení, fyziologii nejdůležitějších smyslů a uchovávání informací v paměti. V práci jsou uvedeny procesy, které znesnadňují učení s navrženými možnostmi jejich částečné kompenzace či úplným odstraněním. Jsou však i uvedeny procesy napomáhající a usnadňující vzdělávání. Při hodnocení podmínek při učení je v práci vyzdvihnuto pozitivní působení motivace a správně zvoleného cíle, který má být vzděláváním dosažen. Cíl tak musí být objektivně stanoven učícím se dospělým i osobou, která vyučuje. Z tohoto důvodu je důležitý i přístup vyučujícího k vzdělávací činnosti a jeho osobnostní kvality. Pro vypracování diplomové práce byla využita metoda studia odborné literatury z oblasti vývojové psychologie, psychologie osobnosti, pedagogické psychologie a andragogiky.cs_CZ
dc.description.abstractDefining and summarizing psychological difficulties adult is dealing with during the process of learning is the goal of this thesis as well as appreciation of such factors as age and involutional changes of organism on perception of stimulation while obtaining new information and skills. It is important to know the process of learning itself, individual sorts of learning, physiology of the most important senses and retention of information in one's memory especially nowadays when the lifelong learning is a necessity for proper execution of one's profession. In the thesis you can read more about the operations which complicate one's learning but also about partial possibilities of its compensation or total elimination. The thesis describes helpful processes of learning and processes facilitating learning. Positive motivation and one's properly chosen objective is highly accented while describing evaluation of conditions for learning. The objective must be objectively set up by the student but by the teacher, too. In that accordance the attitude of a teacher and his (her) personality is very significant. The thesis was made by methodology of reasearch in scholarly literature mostly from such discpiplines as evolutional psychology, psychology of personality, pedagogical psychology and theory of education of adults.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologické problémy vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75684
dc.title.translatedPsychological problems of adult educationen_US
dc.contributor.refereeReichel, Jiří
dc.identifier.aleph001134495
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVytyčeným cílem diplomové práce je definování a shrnutí psychologických obtíží, se kterými se setkává dospělý při učení. Dále posouzení toho, jak se projevuje věk a involuční změny organismu na vnímání podnětů při získávání nových poznatků a dovedností. V dnešní době, kdy se celoživotní vzdělávání stalo nezbytnou podmínkou pro kvalitní vykonávání profese, ale i zlepšení hodnoty osobního života je potřebné znát proces učení člověka, jednotlivé druhy učení, fyziologii nejdůležitějších smyslů a uchovávání informací v paměti. V práci jsou uvedeny procesy, které znesnadňují učení s navrženými možnostmi jejich částečné kompenzace či úplným odstraněním. Jsou však i uvedeny procesy napomáhající a usnadňující vzdělávání. Při hodnocení podmínek při učení je v práci vyzdvihnuto pozitivní působení motivace a správně zvoleného cíle, který má být vzděláváním dosažen. Cíl tak musí být objektivně stanoven učícím se dospělým i osobou, která vyučuje. Z tohoto důvodu je důležitý i přístup vyučujícího k vzdělávací činnosti a jeho osobnostní kvality. Pro vypracování diplomové práce byla využita metoda studia odborné literatury z oblasti vývojové psychologie, psychologie osobnosti, pedagogické psychologie a andragogiky.cs_CZ
uk.abstract.enDefining and summarizing psychological difficulties adult is dealing with during the process of learning is the goal of this thesis as well as appreciation of such factors as age and involutional changes of organism on perception of stimulation while obtaining new information and skills. It is important to know the process of learning itself, individual sorts of learning, physiology of the most important senses and retention of information in one's memory especially nowadays when the lifelong learning is a necessity for proper execution of one's profession. In the thesis you can read more about the operations which complicate one's learning but also about partial possibilities of its compensation or total elimination. The thesis describes helpful processes of learning and processes facilitating learning. Positive motivation and one's properly chosen objective is highly accented while describing evaluation of conditions for learning. The objective must be objectively set up by the student but by the teacher, too. In that accordance the attitude of a teacher and his (her) personality is very significant. The thesis was made by methodology of reasearch in scholarly literature mostly from such discpiplines as evolutional psychology, psychology of personality, pedagogical psychology and theory of education of adults.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011344950106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV