Show simple item record

Intercultural education and its role in a global society
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorKubištová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-20T09:39:44Z
dc.date.available2017-04-20T09:39:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25838
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá interkulturním vzděláváním a realizací tohoto fenoménu v dnešní globální společnosti. Propojování dříve izolovaných zemí, pohyby zboží a kapitálu jdou ruku v ruce se stěhováním lidí za lepším živobytím. Otázky soužití původních obyvatel a nově příchozích se snaží skloubit tzv. multikulturní model společnosti, fungující na principu uznání diverzity za současného zachování rovnosti všech. Problematikou samotné migrace se zabývají různé dílčí koncepty, snažící se objasnit síly ovládající rozhodnutí člověka k migraci, význam sociálních sítí v novém území či následné propojení a vzájemnou korelaci původního a nového prostředí. Snahy o adaptaci v cílovém prostoru jsou spojeny s mnoha problémy, z nichž některé mají svůj původ v psychickém stavu a dispozicích jak migrantů, tak i původních obyvatel. Potřeba sociálních kontaktů, adaptace a zvýšená stresová zátěž imigrantů se mísí s obavami z nárůstu kriminality, z úbytku pracovních příležitostí a především s předsudky a stereotypy členů většinové společnosti. Toleranci, sociální cítění, uznávání rozdílů a zájem o komunikaci se všemi bez rozdílu je nutné pěstovat již u dětí. Jedna oblast pokrývá učení dětí většinové společnosti přijmout všechny "cizí" a "jiné". Druhá část této výchovy je věnována dětem minorit, jež často vyžadují...cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis emphasizes intercultural education and implementation of this phenomenon in today's global society. Interconnection of formerly isolated countries, movement of goods and capital brings movement of people towards a better standard of living. The model of a multicultural society, employing the principle of acknowledgment of diversity while preserving equality of all, is trying to provide answers to issues of coexistence of original population and newcomers. Migration is the topic of various partial concepts attempting at explaining the forces driving one's decision to migrate, the importance of social networks in the new territory, or subsequent interconnection and correlation of the original and the new environment. Adapting to the target environment brings many issues, some of which originate from the mental condition and predispositions of both migrants and the original population. The need for social contacts, adaptation and increased stress load on the part of immigrants are combined with fears of growing crime rates, less jobs and, most of all, prejudice and stereotypes of members of the majority group of the society. Tolerance, social compassion, respect for diversity and interest in communicating with all without differences needs to be fostered since childhood. One area concerns...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleInterkulturní vzdělávání a jeho role v globální společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-02
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82590
dc.title.translatedIntercultural education and its role in a global societyen_US
dc.contributor.refereeŠnýdrová, Ivana
dc.identifier.aleph001193869
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá interkulturním vzděláváním a realizací tohoto fenoménu v dnešní globální společnosti. Propojování dříve izolovaných zemí, pohyby zboží a kapitálu jdou ruku v ruce se stěhováním lidí za lepším živobytím. Otázky soužití původních obyvatel a nově příchozích se snaží skloubit tzv. multikulturní model společnosti, fungující na principu uznání diverzity za současného zachování rovnosti všech. Problematikou samotné migrace se zabývají různé dílčí koncepty, snažící se objasnit síly ovládající rozhodnutí člověka k migraci, význam sociálních sítí v novém území či následné propojení a vzájemnou korelaci původního a nového prostředí. Snahy o adaptaci v cílovém prostoru jsou spojeny s mnoha problémy, z nichž některé mají svůj původ v psychickém stavu a dispozicích jak migrantů, tak i původních obyvatel. Potřeba sociálních kontaktů, adaptace a zvýšená stresová zátěž imigrantů se mísí s obavami z nárůstu kriminality, z úbytku pracovních příležitostí a především s předsudky a stereotypy členů většinové společnosti. Toleranci, sociální cítění, uznávání rozdílů a zájem o komunikaci se všemi bez rozdílu je nutné pěstovat již u dětí. Jedna oblast pokrývá učení dětí většinové společnosti přijmout všechny "cizí" a "jiné". Druhá část této výchovy je věnována dětem minorit, jež často vyžadují...cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis emphasizes intercultural education and implementation of this phenomenon in today's global society. Interconnection of formerly isolated countries, movement of goods and capital brings movement of people towards a better standard of living. The model of a multicultural society, employing the principle of acknowledgment of diversity while preserving equality of all, is trying to provide answers to issues of coexistence of original population and newcomers. Migration is the topic of various partial concepts attempting at explaining the forces driving one's decision to migrate, the importance of social networks in the new territory, or subsequent interconnection and correlation of the original and the new environment. Adapting to the target environment brings many issues, some of which originate from the mental condition and predispositions of both migrants and the original population. The need for social contacts, adaptation and increased stress load on the part of immigrants are combined with fears of growing crime rates, less jobs and, most of all, prejudice and stereotypes of members of the majority group of the society. Tolerance, social compassion, respect for diversity and interest in communicating with all without differences needs to be fostered since childhood. One area concerns...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV