Zobrazit minimální záznam

Older adults motivation to participate in lifelong learning
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorMelicharová, Romana
dc.date.accessioned2017-04-20T09:38:09Z
dc.date.available2017-04-20T09:38:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25830
dc.description.abstractPráce je primárně zaměřená na zkoumání aspektů motivace starších dospělých k účasti na vzdělávání, přičemž staršími dospělými je míněna generace starší 50 let, která je stále ještě ekonomicky aktivní. První část práce obsahuje základní shrnutí dostupných vědeckých pohledů na starší dospělé. Cílová skupina je zde charakterizována z hlediska psychologického, neurobiologického, sociologického a profesního. Význam v jednotlivých oblastech je kladen na schopnosti učit se nové věci. Další část shrnuje současné společenské požadavky na nutnost vzdělávání této generace, vyjádřené v oficiálních politických dokumentech, přičemž důraz je kladen na české prostředí a na zhodnocení situace, zda je cílová skupina vnímána jako specifickou i v těchto dokumentech. Ve druhé polovině diplomové práce popisuji současné pohledy jak na motivaci z obecně psychologického úhlu pohledu, tak na motivaci ve vzdělávání. Uvádím také srovnání s jinými zeměmi, které své starší dospělé dokáží stimulovat konkrétními programy, a uvádím též návrhy, které by eventuelně mohly být realizovatelné i v naší zemi. Téma motivace ve vzdělávání je nutné vnímat i z pohledu bariér, které populaci brání se vzdělávat. Proto se jimi v další části a v návaznosti na motivaci také zabývám. V závěru popisuji vlastní, rozsahem malé, kvalitativní šetření, provedené...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is primarily focused on exploring aspects of older adults' motivation to participate in education, wherein the older adults are defined as a generation older than 50 years in age, which is still economically active. The first section of the thesis contains a basic summary of available scientific perspectives on older adults. The target group is characterized from the psychological, neurobiological, sociological and professional vantage points. In these various individual fields an emphasis is placed on the ability to learn new things. The next section summarizes the current societal requirements concerning the necessity of education for this generation as expressed in official political documents. The emphasis is given to the Czech environment and to evaluation whether the target group is seen as a specific entity in these documents or not. In the second half of the thesis I describe the current perspectives regarding motivation from the general, psychological point of view as well as motivation in education. I also make comparisons with other countries that have been able to stimulate their older adults with specific programs and I propose some ideas that could be potentially implemented in our country. The subject of motivation in education should be viewed also from the perspective of barriers...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMotivace starších dospělých k účasti na celoživotním učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-18
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86985
dc.title.translatedOlder adults motivation to participate in lifelong learningen_US
dc.contributor.refereeŠnýdrová, Ivana
dc.identifier.aleph001232710
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je primárně zaměřená na zkoumání aspektů motivace starších dospělých k účasti na vzdělávání, přičemž staršími dospělými je míněna generace starší 50 let, která je stále ještě ekonomicky aktivní. První část práce obsahuje základní shrnutí dostupných vědeckých pohledů na starší dospělé. Cílová skupina je zde charakterizována z hlediska psychologického, neurobiologického, sociologického a profesního. Význam v jednotlivých oblastech je kladen na schopnosti učit se nové věci. Další část shrnuje současné společenské požadavky na nutnost vzdělávání této generace, vyjádřené v oficiálních politických dokumentech, přičemž důraz je kladen na české prostředí a na zhodnocení situace, zda je cílová skupina vnímána jako specifickou i v těchto dokumentech. Ve druhé polovině diplomové práce popisuji současné pohledy jak na motivaci z obecně psychologického úhlu pohledu, tak na motivaci ve vzdělávání. Uvádím také srovnání s jinými zeměmi, které své starší dospělé dokáží stimulovat konkrétními programy, a uvádím též návrhy, které by eventuelně mohly být realizovatelné i v naší zemi. Téma motivace ve vzdělávání je nutné vnímat i z pohledu bariér, které populaci brání se vzdělávat. Proto se jimi v další části a v návaznosti na motivaci také zabývám. V závěru popisuji vlastní, rozsahem malé, kvalitativní šetření, provedené...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is primarily focused on exploring aspects of older adults' motivation to participate in education, wherein the older adults are defined as a generation older than 50 years in age, which is still economically active. The first section of the thesis contains a basic summary of available scientific perspectives on older adults. The target group is characterized from the psychological, neurobiological, sociological and professional vantage points. In these various individual fields an emphasis is placed on the ability to learn new things. The next section summarizes the current societal requirements concerning the necessity of education for this generation as expressed in official political documents. The emphasis is given to the Czech environment and to evaluation whether the target group is seen as a specific entity in these documents or not. In the second half of the thesis I describe the current perspectives regarding motivation from the general, psychological point of view as well as motivation in education. I also make comparisons with other countries that have been able to stimulate their older adults with specific programs and I propose some ideas that could be potentially implemented in our country. The subject of motivation in education should be viewed also from the perspective of barriers...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990012327100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV