dc.contributor.advisor | Beneš, Milan | |
dc.creator | Melicharová, Romana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T09:38:09Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T09:38:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25830 | |
dc.description.abstract | Práce je primárně zaměřená na zkoumání aspektů motivace starších dospělých k účasti na vzdělávání, přičemž staršími dospělými je míněna generace starší 50 let, která je stále ještě ekonomicky aktivní. První část práce obsahuje základní shrnutí dostupných vědeckých pohledů na starší dospělé. Cílová skupina je zde charakterizována z hlediska psychologického, neurobiologického, sociologického a profesního. Význam v jednotlivých oblastech je kladen na schopnosti učit se nové věci. Další část shrnuje současné společenské požadavky na nutnost vzdělávání této generace, vyjádřené v oficiálních politických dokumentech, přičemž důraz je kladen na české prostředí a na zhodnocení situace, zda je cílová skupina vnímána jako specifickou i v těchto dokumentech. Ve druhé polovině diplomové práce popisuji současné pohledy jak na motivaci z obecně psychologického úhlu pohledu, tak na motivaci ve vzdělávání. Uvádím také srovnání s jinými zeměmi, které své starší dospělé dokáží stimulovat konkrétními programy, a uvádím též návrhy, které by eventuelně mohly být realizovatelné i v naší zemi. Téma motivace ve vzdělávání je nutné vnímat i z pohledu bariér, které populaci brání se vzdělávat. Proto se jimi v další části a v návaznosti na motivaci také zabývám. V závěru popisuji vlastní, rozsahem malé, kvalitativní šetření, provedené... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is primarily focused on exploring aspects of older adults' motivation to participate in education, wherein the older adults are defined as a generation older than 50 years in age, which is still economically active. The first section of the thesis contains a basic summary of available scientific perspectives on older adults. The target group is characterized from the psychological, neurobiological, sociological and professional vantage points. In these various individual fields an emphasis is placed on the ability to learn new things. The next section summarizes the current societal requirements concerning the necessity of education for this generation as expressed in official political documents. The emphasis is given to the Czech environment and to evaluation whether the target group is seen as a specific entity in these documents or not. In the second half of the thesis I describe the current perspectives regarding motivation from the general, psychological point of view as well as motivation in education. I also make comparisons with other countries that have been able to stimulate their older adults with specific programs and I propose some ideas that could be potentially implemented in our country. The subject of motivation in education should be viewed also from the perspective of barriers... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Motivace starších dospělých k účasti na celoživotním učení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-18 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 86985 | |
dc.title.translated | Older adults motivation to participate in lifelong learning | en_US |
dc.contributor.referee | Šnýdrová, Ivana | |
dc.identifier.aleph | 001232710 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je primárně zaměřená na zkoumání aspektů motivace starších dospělých k účasti na vzdělávání, přičemž staršími dospělými je míněna generace starší 50 let, která je stále ještě ekonomicky aktivní. První část práce obsahuje základní shrnutí dostupných vědeckých pohledů na starší dospělé. Cílová skupina je zde charakterizována z hlediska psychologického, neurobiologického, sociologického a profesního. Význam v jednotlivých oblastech je kladen na schopnosti učit se nové věci. Další část shrnuje současné společenské požadavky na nutnost vzdělávání této generace, vyjádřené v oficiálních politických dokumentech, přičemž důraz je kladen na české prostředí a na zhodnocení situace, zda je cílová skupina vnímána jako specifickou i v těchto dokumentech. Ve druhé polovině diplomové práce popisuji současné pohledy jak na motivaci z obecně psychologického úhlu pohledu, tak na motivaci ve vzdělávání. Uvádím také srovnání s jinými zeměmi, které své starší dospělé dokáží stimulovat konkrétními programy, a uvádím též návrhy, které by eventuelně mohly být realizovatelné i v naší zemi. Téma motivace ve vzdělávání je nutné vnímat i z pohledu bariér, které populaci brání se vzdělávat. Proto se jimi v další části a v návaznosti na motivaci také zabývám. V závěru popisuji vlastní, rozsahem malé, kvalitativní šetření, provedené... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is primarily focused on exploring aspects of older adults' motivation to participate in education, wherein the older adults are defined as a generation older than 50 years in age, which is still economically active. The first section of the thesis contains a basic summary of available scientific perspectives on older adults. The target group is characterized from the psychological, neurobiological, sociological and professional vantage points. In these various individual fields an emphasis is placed on the ability to learn new things. The next section summarizes the current societal requirements concerning the necessity of education for this generation as expressed in official political documents. The emphasis is given to the Czech environment and to evaluation whether the target group is seen as a specific entity in these documents or not. In the second half of the thesis I describe the current perspectives regarding motivation from the general, psychological point of view as well as motivation in education. I also make comparisons with other countries that have been able to stimulate their older adults with specific programs and I propose some ideas that could be potentially implemented in our country. The subject of motivation in education should be viewed also from the perspective of barriers... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012327100106986 | |