Zobrazit minimální záznam

Pupil`s preconceptions in geometrical optics
dc.contributor.advisorMandíková, Dana
dc.creatorZedník, Michal
dc.date.accessioned2017-04-20T09:34:58Z
dc.date.available2017-04-20T09:34:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25815
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zabýval prekoncepcemi žáků v oblasti geometrické optiky. Provedl jsem průzkum mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Použitý test obsahoval deset otázek. Při výběru otázek jsem většinou vycházel z již provedených výzkumů, zabývajících se miskoncepcemi v optice. Přehled těchto výzkumů též uvádím ve své práci. V další části práce jsem zpracoval přehled učebnic používaných na základních školách a nižších stupních gymnázií se zaměřením na témata obsažená v jednotlivých otázkách testu. Stěžejní část práce tvoří přehled výsledků testování, které jsem provedl jednak před výukou optiky ve škole, tak po ní. Šetření se zúčastnilo 162 žáků z osmi tříd základních škol a víceletých gymnázií. Součástí tohoto přehledu je i tabulka, v níž jsou uvedeny nejčastější miskoncepce, které se při testování žáků objevily. V práci jsem se věnoval též rozdílům ve výsledcích mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií a také rozdílům ve výsledcích chlapců a děvčat.cs_CZ
dc.description.abstractI was concerned with the preconceptions of the pupils in the area of geometric optics in my diploma work. I did the research among the pupils of grammar schools and multi-annual secondary schools. The used test contained ten questions. My choice of the questions was based on the researches concerning the misconceptions in optics that have been already done. I also mention the survey of these researches in my diploma work. I compiled the summary of the textbooks that are used at grammar schools and in the lower degrees of secondary schools in the next part. These textbooks are focused on the topics contained in the questions of the test. The survey of the testing results creates main part of my diploma work. I tested before and after the teaching of optics 162 pupils from eight classes of grammar schools and multi-annual secondary schools took part in the investigation. The table with the most frequent misconceptions that were ascertained during the testing is part of this survey. I devoted to the differences in the results between the pupils from grammar schools and multi-annual secondary schools and also the differences in the results of boys and girls.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectmisconceptionsen_US
dc.subjectpreconceptionsen_US
dc.subjectopticsen_US
dc.subjectmiskoncepcecs_CZ
dc.subjectprekoncepcecs_CZ
dc.subjectoptikacs_CZ
dc.titlePrekoncepce žáků v oblasti geometrické optikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-08
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49286
dc.title.translatedPupil`s preconceptions in geometrical opticsen_US
dc.contributor.refereeKolářová, Růžena
dc.identifier.aleph001197831
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - matematiky pro 2. stupeň základních školcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics and Mathematics at Lower Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTraining Teacher at Lower Secondary Schoolen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - matematiky pro 2. stupeň základních školcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics and Mathematics at Lower Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTraining Teacher at Lower Secondary Schoolen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci jsem se zabýval prekoncepcemi žáků v oblasti geometrické optiky. Provedl jsem průzkum mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Použitý test obsahoval deset otázek. Při výběru otázek jsem většinou vycházel z již provedených výzkumů, zabývajících se miskoncepcemi v optice. Přehled těchto výzkumů též uvádím ve své práci. V další části práce jsem zpracoval přehled učebnic používaných na základních školách a nižších stupních gymnázií se zaměřením na témata obsažená v jednotlivých otázkách testu. Stěžejní část práce tvoří přehled výsledků testování, které jsem provedl jednak před výukou optiky ve škole, tak po ní. Šetření se zúčastnilo 162 žáků z osmi tříd základních škol a víceletých gymnázií. Součástí tohoto přehledu je i tabulka, v níž jsou uvedeny nejčastější miskoncepce, které se při testování žáků objevily. V práci jsem se věnoval též rozdílům ve výsledcích mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií a také rozdílům ve výsledcích chlapců a děvčat.cs_CZ
uk.abstract.enI was concerned with the preconceptions of the pupils in the area of geometric optics in my diploma work. I did the research among the pupils of grammar schools and multi-annual secondary schools. The used test contained ten questions. My choice of the questions was based on the researches concerning the misconceptions in optics that have been already done. I also mention the survey of these researches in my diploma work. I compiled the summary of the textbooks that are used at grammar schools and in the lower degrees of secondary schools in the next part. These textbooks are focused on the topics contained in the questions of the test. The survey of the testing results creates main part of my diploma work. I tested before and after the teaching of optics 162 pupils from eight classes of grammar schools and multi-annual secondary schools took part in the investigation. The table with the most frequent misconceptions that were ascertained during the testing is part of this survey. I devoted to the differences in the results between the pupils from grammar schools and multi-annual secondary schools and also the differences in the results of boys and girls.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011978310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV